De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:57

smurf schreef:
Morrie is weer bekapt, het goede nieuws is dat, net zoals vorig jaar in deze tijd van het jaar, de valse zool voor er met stukken tegelijk uit viel, de gaten zaten erin, nu niet meer dus.... er werd wel een groot GAT zichtbaar: hoefzweer geweest, niets van gemerkt, geen stap kreupel gelopen en het was niet de voet met de hoefscheur, maar de andere

De dubbele zolen achter blijven stevig zitten, daar vallen helas geen gaten in en ze zijn zo bikkelhard dat je er de slijptop op zou meten zetten, dus we laten ze maar zitten.

Het wordt dus biotexen met de voet met het gat, dat wordt een enorm drama. want daar wens meneer Morrie niet aan mee te werken *ervaring*

Wout doet altijd eerst even Parellien met Morrie voor hij gaat bekappen en hij staat steeds weer versteld van wat Morrie allemaal kan en hoe licht hij is, terwijl ik alsmaar het idee heb dat we compleet stil staan en geen enkele vooruitgang boeken.... heel vreemd....

Het lijkt mij eigenlijk onlogisch om het gat nog te behandelen, de zweer is weg en anders verweek je boel maar weer

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:01

Please na bekapping van onderzijdes en wat je maar wilt

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:06

zou wel willen maar mij digi is overleden vanmorgen, wil niet meer aan en wil ook niet opgeladen worden....... kan geen foto's meer maken dus, het is de 2e digi in 3 maanden tijd en ik heb geen geld voor een nieuwe voorlopig

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:18

Da's toevallig , jammer hoor

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:21

ik wilde vanmorgen foto's vóór de bekapping maken voor mijn hoevenlogboek en toen ontdekte ik het, jammer maar helaas....
Wout baalde er ook van, want het gat in die ene hoef was toch wel spectaculair.
Ik kan foto's met de gsm maken, maar die krijg ik er niet af, nutteloos dus....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:55

Arabesk schreef:
@Angela

Zijn de hielen niet nog steeds wat aan de hoge kant. Het kan ook aan de foto liggen, maar de straal lijkt nogal diep te liggen.

Klopt, de hielen waren iets te hoog (foto is van voor het bekappen), maar ook met lage hielen zou de straal de grond niet raken. Die was echt helemaal tot niks weggeschrompelt, om daarna weer terug te komen. Ondertussen is er weer een mooie afdruk, met straal!

Bij Orlanda hou ik de hielen zoiezo iets langer als bij Wit, gewoon, omdat dat beter bij haar hoef klopt. Maar nu is er dus wel een volgroeide straal, die een mooi grondcontact maakt.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:09

Citaat:
Het lijkt mij eigenlijk onlogisch om het gat nog te behandelen, de zweer is weg en anders verweek je boel maar weer

hij staat 14 uur per etmaal met z'n poten in de modder en toch zijn de zolen zo keihard dat de bekapper in z'n enkele t-shirt stond te bikken vanmorgen, tussendoor zelfs mesjes moest slijpen, dus voor verweken ben ik minder bang dan voor schimmels.

we hebben zelfs nog overwogen om Morrie op stal te zetten voorlopig, maar daar was de boer nioet blij mee: moet ie een nieuwe deur maken, want Morrie houd je niet op stal..... dus maar weer de bagger in.
Ze kunnen schoon en droog staan hoor, ik schep iedere dag de plaat voor ze en ze zijn nog maar met z'n vijven, plek zat, maar de heren preferen de modder......

Ruin nummer 6 en 7 staan altijd op stal in de winter en nummer 8 staat al weken op stal: vernageld

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:59

Leuk zeg Smurf dat Morrie en jij zo goed vooruit gaan met het parrelien. Super. Vreemd dat ie zo'n gat in zijn hoef had. Ik denk dat weken nu ook niet meer zo veel zin heeft. maar alsje het toch wilt mischien kun je dan warm water proberen dat vinden ze vaak lekkerder. Bij ons staat een paard met een hoefzweer die naar onder is doorgebroken maar hij bleef kreupel. Nu breekt ie ook nog naar boven door en is de druk eraf. Die zette we ook steeds in het warme water. In begin was het een probleem om die poot erin te krijgen, nu is het een probleem om die poot er weer uit te krijgen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:06

Met Wit was het ook geen doen om zijn hoef in het water te zetten, warm, lauw, koud, maakte niet uit. Hij was er als de dood voor... Ik heb het dus met een hoefzak opgelost, en dat ging prima (al moet je wel iedere 2 weken een nieuwe kopen, dan is ie echt lek). Gewoon hoefzak om, water met soda/biotex erbij en weken maar. Kun je ondertussen ook meteen de stal mesten terwijl meneer staat te wachten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:28

warm water, koud water interesseert morrie allemaal niet hoor, ik spuit iedere dag z'n benen en buik af met ijskoud water, maakt hem niets uit.
Maar in dat teiltje kreeg ik hem dus niet, hij ging er mooi niet in staan, het teiltje is niet meer, het stoffelijk overschot ligt in de kliko was niet Morrie-proof.....

Tja parelli, doen we dag in dag uit, alles wat ik met Morrie doe, doe ik ala parelli, of ik hem nou van de plaat haal, poets, eten geef, met hem naar de bak loop, alles gaat op de manier van parelli..... 2 stalgenoten van me deden op zondag een half uur Parelli en de rest van de week deden ze "gewoon" en hun paarden zijn behoorlijk onhandelbaar geworden. Zie je wel, roepen ze nu op stal, met die rare hokuspokus verziek je je paard.....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:57

die blauwe flubberteil van de xenos is dat niet morrieproef? Arabesk is bang voor dat ding. Als ik er hooi in doe loopt ie constant te gnorken. Je weet tenslotte maar nooit of de teil niet plotseling gaat bijten, vooral als ie blauw is

vandaag weer bij savino geweest, het zoontje van arabesk. Goh dat beest wordt mooi!! Die wil ik ook hebbe hebbe hebbe... ik spaar arabesken...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:07

ik had een blauwe Bokkerteil van 1 euro, die was niet Morrie proof, die flubberteilen zijn dat vast wel.....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:35

Ik heb Ponto wel eens met alle voeten in emmers gezet. Gek gezicht, alleen de snorkel ontbrak nog.
Ponto is weer hartstikke scherp met rijden. Ik hoefde voor het halthouden alleen mijn dijbeenspieren aan te spannen en iets in de teugels te knijpen en hij stond al stil. Superpaard Handig hoor zo'n boomlooszadel.

Het zielige paard met de kreupelheid is vandaag in de kliniek geweest. Eric Laarakker deed haar zelf. De heupen stonden dus hartstikke scheef en daar heeft hij wat aan gedaan. Ook heeft hij helemaal gependeld en druppels meegegeven. Hij weet niet of het helemaal goed gaat komen omdat het al zo lang bestaat. Maar het is niet omdat ze pijn heeft bij het lopen ze maakt haar pas niet helemaal af omdat de heup zo scheef is. De hoefzweer is nu ook aan de bovenkant doorgebroken dus die pijn is nu ook weg.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:51

opala schreef:

yep, mosterd na de maaltijd. kan geen kwaad maar hoeft ook niet.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:58

Antheman schreef:

Ik kom kijken naar de Freeform hoor!

Rij je nog mee naar Arnhem? Alles is bevestigd nu! We rijden ook naar Hoenderloo.(toch iets betaalbaars gevonden! )

Ik weet nog niet of ik meerijd. Ponto is natuurlijk een poos uit de running geweest met die ziekte en de medicijnen dus ben nu weer rustig aan het opbouwen. Langer als 1,5 uur rijd ik nog niet met hem.

Waar heb je een plekje gevonden in Hoenderloo? Als dat een goed adres is dan is dat mischien ook wel iets voor mijn. (als ik Ves ooit in ga rijden)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:01

Citaat:
kan geen kwaad maar hoeft ook niet

en lukt ook niet dus

We zijn natuurlijk weer bedacht op schimmels, dus ik heb alweer daktarin op het boodschappenlijstje staan voor morgen.....

we hebben nog een poging tot foto's gedaan met iemands telefoon, maar ze zijn niet echt toonbaar.......je ziet er geen bal op, ze zijn erg wazig, dus laat ik ze maar niet zien

Het was een bijzondere situatie vanmiddag: aan de ene kant van bak werd een Z-dressuurpaard gelongeerd en aan de andere kant deed Morrie circling game
Met degene die dat paard longeert kan ik in 1 bak zijn: zij maakt geen klakkende aansporende geluiden en geeft geen stemcommando;s

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:10

smurf schreef:
Met degene die dat paard longeert kan ik in 1 bak zijn: zij maakt geen klakkende aansporende geluiden en geeft geen stemcommando;s

Daarom ben ik niet geschikt voor parrelli: ik moet kunnen l*llen tegen m'n paard. Vind ik heerlijk. Paard vind het ook erg gezellig.
Bij Ponto kon het ook niet want die is half blind. Dan kun je zwaaien tot je een ons weegt.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:20

Cookies schreef:
smurf schreef:

Daarom ben ik niet geschikt voor parrelli: ik moet kunnen l*llen tegen m'n paard. Vind ik heerlijk. Paard vind het ook erg gezellig.
Bij Ponto kon het ook niet want die is half blind. Dan kun je zwaaien tot je een ons weegt.

war staat dat in het Parelli boek , dat je niet tegen je knol mag praten? en waarom zou je geen stemcommando's mogen gebruiken?

geef mij maar John Lyons.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:27

Geen idee, ik hoor alleen dat je niet met je paard mag praten. En dat vind ik nou juist zo gezellig. Bovendien werkt het kalmerend op mij en op Veseo als ik erop zit en er zitten bakmumzels in een hoek.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:48

t/m level wordt er voor zover ik weet niet gepraat tegen het paard.
morrie is helemaal op de stem getraind voor het boomslepen maar hij is enorm opgeknapt nu ik helemaal niets meer tegen hem zeg en hij raakt erg in de war van klikkende en klakkende geluiden van anderen.
De achterliggende gedachte is dat je je concentreert op lichaamstaal en dat moet zo duidelijk zijn dat het niet met geluid versterkt hoeft te worden.
Pas als je dat beheerst, kan je weer wat gaan zeggen tegen je paard.

Ik geef alleen nog een stemcommando als het met slepen helemaal fout dreigt te gaan, maar dat gebeurt uiterst zelden, een blik is vaak genoeg om 1 stapje links/rechts te gaan

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:03

Ik l*l ook constant met mijn paarden. Vind ik ook gezellig en ik heb niet het idee dat ze erdoor in de war raken. Sterker nog: je ziet ze soms echt groeien zo van "woooow, baasje is blij met me".

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:22

bij de weg, er is nog een AANHCP bekapper in NL. hij heet Bj:orn en zit in de omgeving Apeldoorn, kent iemand hem toevallig?

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:37

Nee, ik ken hem niet, maar hij woont bij mij om de hoek, in Vaassen!

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:22

Ik doe ook Parelli.. maar l*l me tepletter tegen Bruut.. Gezellig hoor... en clickeren doe ik ook.. maakt ook geluid
Kan me geen r**t schelen wat Pat ervan vindt... ben net begonnen met voorbereidingen voor 'at liberty' en we gaan als een trein
(En op de DVD's praat Pat trouwens ook tegen zijn paarden... whoa bij halthouden onder het zadel en de 'that'a boys' vliegen je om de oren bij grondwerk!)
Ben hard bezig om Annette te promoten.. kan me vergissen (denk het niet ) maar het zou zomaar kunnen dat ze er binnenkort twee klanten bij heeft in Sassenheim

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:26

nienke07 schreef:
](En op de DVD's praat Pat trouwens ook tegen zijn paarden... whoa bij halthouden onder het zadel en de 'that'a boys' vliegen je om de oren bij grondwerk!)[/size]

Vooral op het oude Parelli materiaal l*lt hij heel wat af tegen zijn paarden. Overigens vind ik zijn oude materiaal leuker dan het nieuwe

nienke07 schreef:
Ben hard bezig om Annette te promoten.. kan me vergissen (denk het niet ) maar het zou zomaar kunnen dat ze er binnenkort twee klanten bij heeft in Sassenheim

Je kunt onderhand wel aanbrengpremie gaan vragen

Mijn twee oppaspaarden zijn vandaag bekapt. Om te janken gewoon. Het is dat er een paar raspseltjes lagen anders had ik niet eens gezien dat er iets af is gegaan. Ik ga hun baasje er toch maar eens op aanspreken. Dit KAN niet goed zijn! Beesten lopen op stelten!