De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:33

Even iets anders. Weten jullie of er ook ergens een foldertje is ofzo dat je kan uitprinten of bestellen over natuurlijk bekappen?
Vind ik leuk om op stal neer te leggen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:35

heb ik ook wel es gedaan, werd me bepaald niet in dank afgenomen...... als mensen echt iets ervan willen weten, komen ze het wel aan je vragen, ze zien het nogal snel als opdringen, is mijn ervaring...

Ik had de site van Wout gedeeltelijk uitgeprint en opgehangen, heeft er 2 minuten gehangen, toen lang het in snippers in de kliko....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:35

Ik heb al wat gevonden

Angela

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:16

[quote="Antheman
Wat deed jij eraan?
En heb je een foto?[/quote]

foto misschien, moet ik ff gaan zoeken..

Het enige wat ik deed was de losse delen wegsnijden, (ivm vuil) verder niks.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:18

Antheman schreef:
De stralen zijn echt aan het vernieuwen. Je ziet heel duidelijk dat er een 2e laag opzit. Is echt heel anders dan allerlei losse flapjes enzo.

heb ik ook gehad met diverse paarden. niet goed, niet slecht, gewoon normaal.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 21:22

Sneed je de boel weg JAckie?

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:22

Vernieuwende stralen heb ik geen ervaring mee, maar zou voor Lee niet verkeerd zijn. Hoewel haar voeten er momenteel best goed uitzien. Ze begonnen zelfs wat hol te trekken in de vorstperiode. Dus toch de invloed van een hard ietwat bobbelige ondergrond denk ik.

Over horizontale scheuren: die had Shane als veulen heel erg. Ze ontstonden spontaan en stonden een beetje "open". Ik kan op de foto niet zien of dat bij jou ook zo is. Weet je hoe hij er aan komt? Bij Shane was het denk ik die extreem droge zomer. Die scheurtjes zijn er vanzelf uitgegroeid en hij heeft er daarna nooit meer last van gehad.

Pepsi's voeten gaan er ook steeds beter uitzien. Ook wordt ze steeds gemakkelijker met haar voeten. Daar was ze nogal panisch mee toen ik haar kreeg. Heb alleen vandaag wel ondervonden dat de hoofjack niet op het laagste standje kan bij het vijlen, want dan kan je niet met de vijl uit de voeten (haha) en bovendien is de vijl dan onderhevig aan de invloed van de magneten aan de zijkanten. Niet handig. Dus altijd iets hoger houden, maar dat vindt Lee dan bijvoorbeeld weer niet zo leuk. Verder ben ik wel heel tevreden met het ding. Prachtig stabiel en het scheelt mij heel wat kilo's in mijn rug.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:24

Afbeelding

Op deze foto is de straal al aan het herstellen. Van de oude straal heb ik geen foto's kunnen vinden. Zoals je ziet was de straal echt helemaal weggeschromelt. Er was geen contact meer met de bodem. De nieuwe straal is breeder als de oude, en heeft ondertussen weer grondcontact.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:25

Antheman schreef:

ja, maar niet radikaal. elke keer losse stukken. als je alles in ene keer weghaald is de nieuwe straal eronder misschien nog niet zo ver om regen belasting te kunnen.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 22:00

jackie schreef:
Antheman schreef:

ja, maar niet radikaal. elke keer losse stukken. als je alles in ene keer weghaald is de nieuwe straal eronder misschien nog niet zo ver om regen belasting te kunnen.

Dat was mijn idee ook.
Maar meer om hem belastbaar te houden.

Strasser haalt denk ik de hele hap in een keer weg. Het is dat ik het niet durf, maar de straal lag er echt mooi in een laagje op. Die had ik er zo af kunnen snijden ,maar dan ik had ik dus zoiets als wat jij me nu laat zien.

Ik ben weer gerustgesteld!
Bedankt voor de reacties!

En verder wil ik nog even melden dat ik op mijn zwarte boef op een CRB heb gereden in de bak!
We komen er wel.....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:09

Geweldig AM wat fantastisch. Het gaat dus goed met Andor. Leuk hoor. Trots als een pauw zeker? Zou ik wel zijn.

Rex heeft ook van die stralen die boven de hoefwand uitkomen die snijd ik ook altijd gelijk.
Zaterdag gaan we stenen leggen onder het afdak (mijn arme rug) zodat ze ook een stuk verhard kunnen staan. Ze staan nu alleen maar op het zachte blubber. Dus ik moet mijn zadel vrijdag ophalen want ik zal denk ik niet meer kunnen lopen na het stenen leggen

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:09

vorig jaar (het jaar van de hoefzweren in mijn geval) had Jackie aan beide achtervoeten hoefzweren die zowat eenderde van de hoef ondermijnden. nadat die doorgebroken waren zat ik natuurlijk met een dubbele zool aan beide hoeven. ook de stralen waren ondermijnd. de zool en straal vernieuwde zich. dat heb ik toen ook allemaal in etappes weggehaald. anders had ze gegarandeerd gevoelig gelopen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 22:25

Cookies schreef:
Geweldig AM wat fantastisch. Het gaat dus goed met Andor. Leuk hoor. Trots als een pauw zeker? Zou ik wel zijn.

(

eigenlijk niet eens
Het was vrij "normaal"
hij brak 2 keer uit ,op de plek waar hij hem vroeger ook steeds smeerde. 2 keer vertelt dat ik dat niet wilde en dat ging goed!

Goed dat jullie de boel verharden!

Ik kom kijken naar de Freeform hoor!

Rij je nog mee naar Arnhem? Alles is bevestigd nu! We rijden ook naar Hoenderloo.(toch iets betaalbaars gevonden! )

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:44

@ Ant. Heb jij dat tentje wel kunnen bemachtigen? Bij ons was ie helemaal uitverkocht (volgens mij hebben ze m nooit gehad maar goed )

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 10:33

Arabesk schreef:
@ Ant. Heb jij dat tentje wel kunnen bemachtigen? Bij ons was ie helemaal uitverkocht (volgens mij hebben ze m nooit gehad maar goed )

We hebben in september de tent gekocht.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:37

haha *scherp* ochtend he
vraag is wat moet ik er nu voor eentje gaan kopen

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 10:38

Arabesk schreef:
haha *scherp* ochtend he
vraag is wat moet ik er nu voor eentje gaan kopen

De Bever heeft er verschillende zo rond de 2,6 kilo

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:41

eentje met een redelijke prijs kwaliteit verhouding. Ik hoef er niet mee de bergen in met min tien. Wel bij voorkeur een 2 persoons.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:45

@Angela

Zijn de hielen niet nog steeds wat aan de hoge kant. Het kan ook aan de foto liggen, maar de straal lijkt nogal diep te liggen.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 10:49

Arabesk schreef:
eentje met een redelijke prijs kwaliteit verhouding. Ik hoef er niet mee de bergen in met min tien. Wel bij voorkeur een 2 persoons.

Als je op de grammen let, is het allemaal schreeuwend duur.
Maar goed zoeken, zeker nu ze plaats maken voor de nieuwe collectie. Dan wil je nog weleens een aanbieding aantreffen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:59

Arabesk schreef:
@Angela

Zijn de hielen niet nog steeds wat aan de hoge kant. Het kan ook aan de foto liggen, maar de straal lijkt nogal diep te liggen.

Volgens mij kwam dat omdat de straal zich aan het vernieuwen was. Ik haar antwoord staat ook dat de straal nu weer grondcontact maakt.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:25

Arabesk schreef:
@Angela

Zag ik ook. De ballen liggen ook veel lager dan de hoefwand.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:21

Morrie is weer bekapt, het goede nieuws is dat, net zoals vorig jaar in deze tijd van het jaar, de valse zool voor er met stukken tegelijk uit viel, de gaten zaten erin, nu niet meer dus.... er werd wel een groot GAT zichtbaar: hoefzweer geweest, niets van gemerkt, geen stap kreupel gelopen en het was niet de voet met de hoefscheur, maar de andere

De dubbele zolen achter blijven stevig zitten, daar vallen helas geen gaten in en ze zijn zo bikkelhard dat je er de slijptop op zou meten zetten, dus we laten ze maar zitten.

Het wordt dus biotexen met de voet met het gat, dat wordt een enorm drama. want daar wens meneer Morrie niet aan mee te werken *ervaring*

Wout doet altijd eerst even Parellien met Morrie voor hij gaat bekappen en hij staat steeds weer versteld van wat Morrie allemaal kan en hoe licht hij is, terwijl ik alsmaar het idee heb dat we compleet stil staan en geen enkele vooruitgang boeken.... heel vreemd....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:27

smurf schreef:
.....terwijl ik alsmaar het idee heb dat we compleet stil staan en geen enkele vooruitgang boeken.... heel vreemd....

dat is altijd zo, het gaat zo geleidelijk dat jij het niet in de gaten hebt. Een buitenstaander ziet het niet elke dag dus dan is de vooruitgang beter zichtbaar!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:54

ben benieuwd wat jij evan vindt volgende week.....

ik ga ff biotex halen, ga vanmiddag het erf schoonmaken denk ik.... Morrie zet z'n poot echt niet in een emmer sop...... in ieder geval niet langer dan 1 tel....