De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:50

Gisterenmiddag was het zulk mooi weer, de lente zat gewoon in de lucht, heerlijk!

Om, te wandelen heb ik geen hond nodig, daar heb ik Walter voor

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:54

als ik met Morrie ga wandelen kom ik niet ver: tot het eerste strookje gras...... en mijn fase 4 gaat niet ver genoeg om hem ervan te overtuigen dat hij er beter vanaf kan blijven, ik ben fysiek niet tot meer in staat.... sterkere en vooral grotere hulptroepen zijn in aantocht van de week......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:56

Fijn, hulptroepen!

Ik heb gisteren en eergisteren weer met Walter gewandeld. Eergisteren met een vriendin erbij, gisteren ben ik alleen met hem de wijk in geweest, compleet met spelende kinderen en honden. Heb zelfs nog even met een vrouw staan praten die 2 jack russels bij zich had. Zij had vroeger ook gereden en vond het grappig dat ik zo met mijn paard aan de wandel was, ondertussen konden Walter en de hondjes elkaar mooi bekijken.

Ik krijg nog een keer een supercool paard, ideaal!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:58

de hulptroep bekapt hem meteen, dat is wel zo handig, daar komt ie dus eigenlijk voor.....
Mede door hem ben ik met Parelli begonnen, hij dreigde niet meer te komen bekappen als ik niets aan het wangedrag van Morrie deed, nu speelt ie even een kwartiertje met hem en dan kan hij hem zo uit het handje bekappen, zonder ik Morrie zelfs maar vashoud..........

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:13

Wendy schreef:
Gisterenmiddag was het zulk mooi weer, de lente zat gewoon in de lucht, heerlijk!

Zeker prachtig weer van het weekend, zaterdag wint bij mij, Oop had ook het voorjaar in haar bol

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:40

Wendy schreef:

dat heb ik gemist dan zeker, ik vond het koud....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:48

Ik hoorde net ook van een collega die in Zutphen woont dat het bij hem heel ander weer was gisteren.
Blijkbaar was het nogal plaatselijk lente

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:06

Ik zat trouwens eens na te denken over de vele natuurlijk bekappers die er zijn.

Wat maakt een bekapper nu een goede bekapper?

Zoals we allemaal wel weten zijn er nogal wat verschillende natuurlijk bekappers, je hoort nog weleens over kaf onder het koren, maar nooit om wie het nu eigenlijk gaat etc.

Nu vraag ik me af: stel dat er een database zou bestaan van natuurlijk bekappers, wat zou jij dan willen weten?

Ik zit zelf te denken aan:

Welke methode precies? Witte lijn methode van paardnatuurlijk, natural balance, strasser...
Opleiding: 1- dagscursus, Mission Farrier School, AANHCP, strasser opleiding of iets anders?
Vestigingsplaats?
Hoe ver in de omtrek?
Beschrijf een standaard bekapping.
Bijscholing gevolgd?
Prijs?

volgens mij schiet de informatie die bekend is op dit moment namelijk enorm te kort. Een aantal bekappers geeft wel informatie via hun website, maar het staat nergens goed op een rijtje, en het waarderingssysteem van paardnatuurlijk is niet best...

Dus vul maar aan!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:06

ik heb gisteren en eergisteren zonder jas op Morrie door de polder gestapt, maar goed, ik spoor niet, ik heb al heel snel m'n jas uit.... kan ook niet werken (uitmesten) met een jas aan......

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:53

@Wendy: opleiding AANHCP zou voor mij een vereiste zijn maar daarnaast zou ik ook een paar voorbeelden willen zien van paarden die door deze persoon bekapt zijn. En dan uiteraard nog bekijken hoe mijn eigen paarden reageren op zijn/haar bekapmethodes.,

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:59

w.b. de eisen die ik aan een bekapper stel: ik sluit me aan bij Mac, ook moet de bekapper nog eens met Morrie door 1 deur kunnen en hem op de voor mij juiste wijze benaderen......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:05

Hebben jullie ideeen hoe de informatieverstrekking over bekappers zou kunnen worden verbeterd?
Het lijstje had ik bedacht om een soort database van te maken aan de hand van de antwoorden die bekappers geven. Vandaar

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:05

Ik doe t liever zelf. De hoeven van mijn paard zijn mij te dierbaar om aan een ander toe te vertrouwen

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:12

Arabesk schreef:
Ik doe t liever zelf. De hoeven van mijn paard zijn mij te dierbaar om aan een ander toe te vertrouwen

Ik denk er precies zo over. Ik heb het nu in eigen hand. Wanneer ik ooit er iemand bij zou halen (wanneer de twijfel echt wint) zou diegene mij alleen advies mogen geven. Een goede NB'er heeft in mijn ogen een adviserende en begeleidende taak, als zijnde extra op het werk wat de eigenaar doet.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:13

en wat nu als je als eigenaar het niet zelf kan, hetzij door lichamelijke tekortkomingen, hetzij door 2 linkerhanden of andere redenen.....

Ik vertrouw mezelf echt niet, ik heb na een cursus er echt te weinig verstand van en ik kies ervoor om het te laten doen door iemand met een AANHCP opleiding

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:31

Ik laat het nu zeker nog liever doen door iemand die er echt kijk op heeft, een beetje bijveilen tussendoor doe ik wel.

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:41

smurf schreef:
en wat nu als je als eigenaar het niet zelf kan, hetzij door lichamelijke tekortkomingen, hetzij door 2 linkerhanden of andere redenen.....

Ik vertrouw mezelf echt niet, ik heb na een cursus er echt te weinig verstand van en ik kies ervoor om het te laten doen door iemand met een AANHCP opleiding

Ik spreek voor mijzelf

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:46

Ik spreek met je mee, Oop . Ik zit er inmiddels te diep in om de voeten van mijn dierbare paardenbeesten uit handen te geven. Heck, ik heb zelf onderhand nog meer gestudeerd dan de gemiddelde hoefsmid! Wel krijg ook ik graag advies, want twee zien meer dan 1 en ik ben anders bang dat er teveel foutjes insluipen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:38

Wendy schreef:
Hebben jullie ideeen hoe de informatieverstrekking over bekappers zou kunnen worden verbeterd?
Het lijstje had ik bedacht om een soort database van te maken aan de hand van de antwoorden die bekappers geven. Vandaar

Je zou al die bekappers die op de lijst van PN staan, een mail kunnen sturen met de vraag of ze mee willen werken en jouw vragenlijst willen beantwoorden.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:22

*vis*
het topic was een beetje diep weggezakt...

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:51

Mac schreef:
Ik spreek met je mee, Oop . Ik zit er inmiddels te diep in om de voeten van mijn dierbare paardenbeesten uit handen te geven. Heck, ik heb zelf onderhand nog meer gestudeerd dan de gemiddelde hoefsmid! Wel krijg ook ik graag advies, want twee zien meer dan 1 en ik ben anders bang dat er teveel foutjes insluipen.

same here. het was voor mij nooit de bedoeling het zelf te gaan doen. maar gaandeweg ging ik het meer en meer doen omdat de hoefbewerkers het met z'n allen niet naar mijn zin deden. de een te traditioneel, de ander te veel, de ander te weinig. steeds stond ik zelf nog wat te doen nadat de betreffende vakman/vrouw van het erf af was.

aan mijn paardenvoeten geen vreemde meer.

@SM: het zadel is het showmodel met basketweave/floral tooling en ik heb heb idd bij Alida vandaan.

heb hem gisteren op Jackie uitgeprobeerd en het zit natuurlijk lekker en staat haar ook mooi.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:07

ik had plannen vandaag, maar ze vallen in duigen: het regent.......

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:02

Ja smurf, hier ook ... later op de dag moet het beter worden, zeggen ze!

De pup komt 21 maart bij ons wonen !!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:09

toch wel raar ik hoor net op de radio dat het in het oosten en zuiden regent... hebben ze vannacht het dorp waar ik woon zomaar verplaats,.... niets van gemerkt......

Leuk begin van de lente Mac: 21 maart heb je nog ff om een puppy-bestendig hek te timmeren.......

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:10

smurf schreef:
ik had plannen vandaag, maar ze vallen in duigen: het regent.......

hier niet?
hier is het weer egaal grijs...

Afbeelding