Dus NL komt daarvoor of daarna, maar wel in maart hoor
.

Gister nog een wandeling gemaakt die wat rommelig ging dus vandaag poging twee en het ging stukken beter
duurde allemaal wel wat langer, ‘even’ een wandeling zit er nog steeds niet in met deze meneer, want elke emotie nodigt reactie of explosie uit ipv rustig reageren. Hij vind het wel allemaal erg leuk en wordt daardoor wat hyper, maar dat ontploffen en super gevoelig reageren op alles is vervolgens niet nodig, dus daar werken we aan. We hebben goeie tips van onze lesgeefster gekregen want die had ik na de moeizame wandeling gister gesmst en vandaag ging dus een stuk beter
zijn emoties stapelen vooral op als hij andere paarden ziet en vergeet mij dan volkomen. Door al die emoties worden andere dingen ineens dan ook een issue. In de bak gaat het wat soepeler, maar buiten met emoties leren omgaan is nieuw voor ons, maar we komen er wel! Ik gebruikte focus for relaxation van warwick schiller op de smalle paden en toen we wat ruimte hadden gebruikte ik de parelli technieken en grondwerk patronen die mijn instructrice mij geleerd heeft, wat overigens erg goed helpt tot mijn verbazing. Ze heeft Harvey goed in de gaten!
Volgens haar is Harvey een right brain introvert (als ik het goed heb) en zouden deze types zich beter voelen met een ruiter dan wanneer er een persoon op de grond is. Iemand ervaring hiermee? Want vraag het me af hoor

het filmpje wat je geplaatst had was echt super aandoenlijk! Ze zijn echt erg lief samen.

. Ik heb hem in een fguurtje 8 over het balkje en om het blok gestuurd in stap. En na ongeveer 5 keer liet hij een enorme zucht en ben ik afgestapt 

. Volg je gevoel en blijf goed naar hem luisteren. Ze kunnen ons zoveel vertellen en als wij beter naar ons intuïtie luisteren kan dat heel mooi samen gaan.

Als hij the enthousiast springt wil hij nog wel eens een bok geven na de sprong en dat is niet zo handig als ik ernaast mee spring 
Ik leer ook steeds beter omgaan met al zijn energie terwijl ik zelf kalm kan blijven, en de dingen die ik nu allemaal in de lessen geleerd heb zoals de patronen helpen ons heel goed!
). Dus iets gaat er in zijn koppie nog niet helemaal goed. Volgens mijn lerares begint hij zich lekkerder/zekerder te voelen over zichzelf en komt zijn ondeugende karakter er een beetje uit, wat ze een goed teken vindt, maar ik twijfel of dat klopt. Het kan ook een vorm zijn van omgaan met whatever het is dat hij voelt en dat hoeft niet per se zijn ondeugende karakter te zijn... Misschien ongeduld/lichte stress omdat zijn hoofdstel om ging en mijn cap op en we dus gaan rijden?