corrina1994 schreef:Ben ook geen Parelli expert maar heb een maand les gehad in Frankrijk, en dit klopt niet met wat ik daar geleerd heb, ik mis de onmiddelijke beloning in het begin: 1 pas naar achteren is ontspanning. En wat ik ook geleerd heb is dat je na een pas naar achteren ook een pas naar voren moet vragen omdat een paard het toch (mentaal) moeilijk vind om naar achteren te gaan ofzo.
Ook heb ik geleerd dat er een soort ritme moet zijn in de achter elkaar volgende oefeningen en afwisseling, zodat je de interresse van het paard houdt.
Maar ik snap ook dat dit paard inderdaad niet op let en dat dat gevaarlijk is, toch heb ik het filmpje niet af gekeken want ik vond het naar.
Ook heb ik in Frankrijk NOOIT een paard hoeven slaan, en ze waren daar ook niet de makkelijkste.
Ik denk dat als er in het begin meer rust en duidelijkheid was geweest dat het paard misschien wel was gaan opletten... Maar dat weet je natuurlijk niet.
Jij gaat er van uit dat het paard hier iets aangeleerd wordt, ik ga er van uit dat het paard het geleerde niet doet. Dan wordt het ineens een heel ander filmpje. Niet alleen doet het paard het gevraagde niet, het gaat ook nog eens tegen de hulpen (lees: DRUK) in en heeft daarbij geen enkel respect voor de mens en zijn ruimte.