[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:43

Gelukkig Timbers en voor jouw en Essie en Timbers bogmaals Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut

Ik had gisteren een heerlijke avond met mijn pony´s. Ik ging bij Billy in de stal zitten komt hij tegen me aan liggen, lekker beest wat het is.

Daarna op stal lekker geknuffeld met Wieneke en Jimmy erzorgt, toen daar in de stal gaan zitten, is Jimmy bij mij komen staan hoofd op mijn benen rustende en lekker dutten, toen ik in de stal ging liggen genieten van de aanblik van mijn mooie ventje, liep hij langs mij te snuffelen en duwde even met een pootje alsof hij zeggen wilde leef je nog, toen hij mijn adem voelde, ging hij over me heen staan met zijn hoofd en zo slapen, hij in de deuropening, alsof hij mij bewaakte.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:36

Timbers, gelukkig maar! Heel veel knuffels en sterkte voor jullie 3en (Essie, Timber en jij)!

@ Sonjim: wat een heerlijk moment lijkt me dat!! Toen Roxy nog op de manege stond zat ik ook regelmatig bij haar in de stal nutteloos tegen haar aan te leunen en als ze ging liggen kroop ik er wel eens stiekum bij. Heerlijk zulke momenten, helemaal als het koud is in de winter. Lekker je handen opwarmen onder het dikke pak manen (waar de dressuurmutsen wel eens commentaar op gaven , haha Clown )

Ik ga morgen eens proberen contact op te nemen met de fokker van Roxy, misschien ziet hij er nog toekomst in en kan ze veulentjes krijgen. De Dierenarts ging ook nog kijken of er misschien een liefhebber was die haar wou hebben en ik ga ook eens even rusthuizen/paardenmelkerijen/zorgboederijen mailen of die nog belang hebben bij een paardje. Dit weekend ben ik een stukje gaan wandelen maar mevrouw gooide 100 meter van haar vriendjes al de handdoek in de ring en ging bijna achteruit het prikkeldraad in. Ze is echt geen betrouwbaar paard in haar gedrag meer, en ik ben de klik nu even echt helemaal kwijt. Moet haar toch meer aan het werk zetten om boeiend te blijven voor haar denk ik.

De dochter van de mensen waar ze staat (die heeft zelf ook een paard) wil wel graag een keer met Roxy spelen, dus ze krijgt iig weer wat te doen Lachen ik ben met mijn been en mijn verloren wormvormig aanhangsel niet bepaald in marathonconditie om nou lekker met haar te gaan rennen en doen. Roxy heeft wel een lievvv vriendinnetje in de wei, ze staan altijd samen aan dezelfde graspol te kluiven en ze zijn net een vlieft stelletje, heel cute Lovers
Misschien dat ik nog wat kan regelen met de weide-eigenaar... Ik zou de kosten namelijk graag zelf betalen maar ik ben daar financieel toe in staat (ben nog maar bijnabijna 19 en krijg geen studiebeurs maar heb wel huur, eten, gas/water/elektra, abo's en andere zooi te betalen)

moeilijkmoeilijkmoeilijk

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:10

Is het nu definitief dat er niks meer aan te doen is? En wat zei de da over fokken ivm de ks (erfelijkheid en gewicht van de dracht).

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:15

KS is sowieso niet te genezen, maar het is vaak met training goed te houden. De DA kon hem iig niet loskraken deze keer, en verder heb je dan nog de aquatrainer en aanverwante artikelen die Roxy vast en zeker afbreekt in een paniekaanval (heeft ze al een keer bijna gedaan met de rontgenapparatuur)
Het blijft natuurlijk een op meerdere punten klinisch afgekeurd paard met een onvoorspelbaar karakter, en mijn ouders betalen en dat telt voor hun zwaar mee...

Als de fokker haar terug wil omdat hij zeker weet dat het geen aangeboren OCD is (paard met zo'n papier zal vast als klein pukje wel op de foto gezet zijn) zal ik eens overleggen met de DA of het kwaad kan. KS op zich is niet erfelijk, maar paarden moeten er wel aanleg voor hebben. Er moet dus een hengst op met een langere rug en beter achterhandgebruik. Maargoed, eerst eens horen wat de fokker er van zegt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 08:39

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:36

Nee, die kende ik nog niet. Heb me meteen ook maar even geregistreerd op het forum Haha!.

Ik kan trouwens wel slikken met m'n wijsvinger op m'n tong... Bloos (En nee, ik ga heus niet weer met bit rijden Knipoog.)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:24

tnx voor de link!! Zie gelijk iets wat me wel aanstaat, iemand die lesgeeft bij mij in de buurt! Iemand van jullie toevallig ervaring met Vanda Oosterhuis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:46

JoviBan schreef:
Goodmorning!

Kennen jullie deze website al: http://www.bitloospaardrijden.info Pling

Hoort die site bij bitloos.nl, of staat dat los van elkaar?
Ik zal het straks eens wat beter bekijken allemaal, eerst maar even aan de slag in huis Knipoog (het lijkt wel of ik burgerlijk word, zaterdag lijkt een vaste schoonmaakdag te worden... Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:06

Zwerte: ik heb CR-les gehad van Vanda.

RedPassion: staat helemaal los van elkaar. Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:36

en dan een hele logische vraag: beviel dat een beetje? Ze woont lekker in de buurt en TTeam en met name TTouch vind ik echt wat voor mn draakje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:44

De CR-lessen bevielen erg goed, ik heb er enorm veel aan gehad.

Paar jaar geleden heb ik een keer een Tteam/Ttouch dag met Vanda georganiseerd. Dat was ook erg leuk! Achteraf misten we wel een stuk theorie/handleiding om mee verder te kunnen. Maar nadat ik Vanda daarover gemaild had, kregen we het alsnog.

Ik zou het gewoon eens proberen als ik jou was.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:48

ga ik doen, nadat ik de ervaringen van een vriendin van me (is blijkbaar oud stalgenootje van haar las ik hier op bokt! die kan dus wel inschatten of we wel zullen klikken) en van christa heb gehoord. Er staat me namelijk wat bij van dat ze jaaaaaren geleden tijdelijk iemand met ijslanders op stal had... die vrouw heette ook Vanda en haar hoofd komt me wel erg bekend voor! Zou wel grappig zijn, wat is de wereld toch klein!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:00

De pijnstillers lijken eindelijk hun werk te gaan doen bij Essie!
Vanmorgen heeft ze even in de bak gelopen samen met Timber, dat was wel vermoeiend voor d'r kon ik merken maar ze was er ook van aan het genieten..en vanavond zag ik haar op stal wat makkelijker vooruit en achteruit bewegen.....
In overleg met mijn DA de dosering wel verhoogd tot morgen en dan gaan afbouwen, hopen dus dat het dan nog steeds goed blijft gaan!!!!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:03

wooehoeeeee dat is al wel een feestje waard timbers!! Wat fijn nieuws, hopen dat ze deze stijgende lijn vol blijft houden!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:07

Dat is inderdaad heel fijn nieuws Timbers! Ik hoop met je mee dat alles goed blijft gaan Lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:25

Da's goed nieuws Timbers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:30

Wat ontzettend fijn Timbers! Lachen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:45

We zijn er nog lang niet en hebben nog een lange weg te gaan maar dit lijkt eindelijk een beetje de goede kant uit te gaan!

Mijn kanjer vanmorgen in de bak Lovers
Afbeelding

Vechtjassie van me!!!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:50

Ow ja en ze heeft een dekentje op Bloos was nu even verstandiger omdat al haar spieren ook begonnen te protesteren....helaas dus deze winter maar een dekentje op. Normaal staat Es altijd zonder deken, red ze makkelijk maar ik was nu even zeikwijf Bloos dus maar een dekentje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:52

Wat een schat! Ik vind dat ze er goed uitziet, je goede zorgen en liefde zijn haast voelbaar vanaf de foto. En maak je toch niet druk om die deken Knipoog Als jij dat beter acht voor Es is het toch prima zo?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:00

Het is ook een schat van een paard!!! Echt een topper en daarom kan ik haar nog niet missen Bloos
Mijn mams was net ook even wezen kijken zei ze door de telefoon (mams is als de dood voor paarden) maar ze zei dat Es heeft alert was en lekker smakelijk stond te eten. Dus dat zijn allemaal goede tekens.......

Hoefbevangenheid heeft nou eenmaal tijd nodig dus die gaan we ook nemen. Dit paard heeft al zoveel dingen overleefd..........ik heb dus goede moed en hoop dat ze hier ook weer uit gaat komen en zo niet dan zal ik dat moeten accepteren maar voorlopig gaan we er voor. Ik denk haar goed genoeg te kennen dus ik zal best weten wanneer zij aangeeft dat het genoeg is.

Het grappige is dat ze vroeger, toen ik nog fanatiek was, veel meer "pijn" heeft geleden want dan zat ze regelmatig in haar eigen wereldje.....gewoon weg van hier. Maar dat heeft ze nu helemaal niet, ze is alert en vrolijk. Gewoon een schat is het!!

Van de week nog even mijn smid bellen of hij een flinke opzet in de hoeven wil komen vijlen zodat ik die bij kan houden en dat nog een stukkie meer verlichting geeft.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:06

ze kijkt mooi alert inderdaad! Zie er wel een stukje pijn is maar dat is nou eenmaal bevangenheid... Verder vind ik haar erg vrolijk ogen, helemaal na je omschrijvingen van hoe ze was! Met zo'n blik is ze nog lang niet klaar, die gaat nog wel door!

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:48

@ Timbers: Fijn dat het wat beter gaat! Essie ziet er mooi uit op die foto. Lief koppie Lachen

Ik heb van de week parelli level 1 dvd's gekregen. Gister de 1e dvd even bekeken. Wat een grappig mens die Linda Parelli Haha!
Vandaag de opdracht van de dvd uitgevoerd. Half uur niks doen met je paard maar gewoon bij hem gaan zitten.
Ik op een krukje bij Chap in het land. Best frisjes Clown Maar was wel fijn. Even niks moeten, maar gewoon zijn.

Ik kreeg op een gegeven moment een bak koffie van de boer, want die was bang dat ik zou verkleumen. Chap was nieuwsgierig en wou ook koffie proeven. Klein beetje op mn hand gedaan. Ging ie t aflikken en daarna flemen! Leek net of ie aan het lachen was, heb het hem nog niet eerder zien doen. Erg grappig Clown Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:55

dat lekker zitten en niks doen ken ik, doe ik regelmatig. Echt heerlijk! Kan dr zo van genieten!

Hilarisch! Vraag ik hier om ervaring met Vanda, blijkt het dezelfde persoon als degene die vlak voor mij bij christa stond! Ik ken dr persoonlijk niet echt omdat ze al weg was toen ik dr kwam maar heb nog wel een karretje van dr overgekocht! Wat is de wereld toch klein!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:39

@ Timbers; wat fijn dat het beter gaat met Essie! Hoop dat ze binnenkort weer helemaal de oude is. OK dan! Mooie foto trouwens, wat een lieve wollige oortjes! Lovers

@ Airrlin; heb je de fokker al gesproken?

Heerlijk he, diphranil, gewoon in het land zitten bij je paard. Paardje wat dan vaak even komt kijken wat je nou precies aan het doen bent. Goh, wat mis ik dat. Verdrietig