jackie schreef:aan de diepte van de straalgroeven. les maar op Pete Ramey zijn site.
Bedankt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jackie schreef:aan de diepte van de straalgroeven. les maar op Pete Ramey zijn site.
Mac schreef:Je baseert de lengte van de hoefwand nl. op de zool en als deze niet overeenkomt met de werkelijkheid heb je dus kans dat je de voet uit balans brengt door de "verkeerde" zool aan te houden.
opala schreef:Maar ............ wat is de valse en ware zool
Bandida schreef:Kapmes nemen en eens kijken![]()
jackie schreef:angela88 schreef:Ellemieke is juist voorstander van dikke zolen, zelfs wanneer dit een dubbele zool is (en dan niet door overgroeid steunsel). Ze zegt dat het allemaal bescherming is, en je het dus met rust moet laten.
Wat is hierover jullie mening?
sjeezus, wie is er nou geen voorstander van dikke zolen. wat voor een dubbele zool bedoeld Ellemieke dan?
Bandida schreef:Kapmes nemen en eens kijkenNiet erg natuurlijk bekapper vermoed ik?
Ook niet iets om zelf aan te beginnen
zet ik er voor de veiligheid nog even bij
Bandida schreef:Als je graag met een kapmes wil leren bekappen is ervaring op kadaverhoeven en goeie begeleiding inderdaad een noodzaak.
Jovarna schreef:Kun je met een kniptang goed bij de steunsels?
Bandida schreef:Dat is een van de punten die ik wat vreemd vind aan het NB. Ik volg zelf de aanhechting tussen de hoefwand en de witte lijn.
Citaat:Heeft iemand van jullie zoiets weleens gedaan? (kadaverhoef helemaal opensnijden??)
Citaat:Op bekap cursus moest ik met bekapmes in de weer. Ik kon het gewoon niet!!!!Ik wilde met de kniptang werken, maar dat vond de lesgever niet goed.
Citaat:Alle hoefwand die boven de zool uitsteekt is per definitie nog maar eenzijdig en kan dus ook volgens jouw definitie verwijderd worden
Citaat:Heeft iemand van jullie zoiets weleens gedaan? (kadaverhoef helemaal opensnijden??)