[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:57

@Miirthe jij bent nog jong genoeg om daar overheen te komen met deskundige hulp.
Ik hoef het niet meer van mezelf, ik heb alles gedaan op paardengebied wat ik wil in m'n leven en ik ben toch te oud om nog fatsoenlijk te kunnen rijden, mijn lijf wil dat niet meer.

Mijn angsten zijn overigens pas boven m'n 40ste gekomen en worden steeds erger. Ik heb ook visioenen en "zie" dingen die ik absoluut niet mee wil maken, dus ik zoek het ook niet meer op.

Overigens zijn alle kennissen van mijn leeftijd die ik ken van maneges allang gestopt met rijden en hebben hun paarden verkocht, ik ben de laatste die 4 jaar geleden nog een jong paard heeft gekocht, werd toen ook behoorlijk voor gek uitgemaakt (en terecht achteraf).

Maar mocht er zich een Oostenrijkse level 3/4 Parellier melden die Morrie een natural bestaan in z'n Heimat kan bieden, dan mag hij hem gratis op komen halen. Ik denk dat Morrie in z'n thuisland stukken beter gedijt dan hier, maar aan het stamboek kan ik hem niet teruggeven, dan gaat ie linea recta naar de salamifabriek, daarvoor stond ie 4 jaar geleden al op de nominatie omdat ie zo vreselijk flegmatiek en lui is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:12

Die scenario's heb ik ook in mijn hoofd. Vooral die van die acteur die Superman speelde, die brak z'n nek na een val en belandde van top tot teen verlamd in een rolstoel Nagelbijten / Gniffelen .
Maargoed, probeer er maar niet aan te denken. Zolang ik ontspan en er niet aan denk (en dás nou net de kunst) loopt Katie heerlijk ontspannen zoals ook laatst in dat fototopic die ik plaatste bij JITP.
De dag erna vroeg ik een stalgenootje ff kwartiertje in te stappen op eht erf, omdat ik liever met Keet alleen in de bak zonder afleiding rij, maar dat weigerde ze. Rolleyes Ik zat met te ergeren, Keet werd chaggie en had er geen zin in. Als het paard in de buurt kwam werd ik nerveus, Katie ging dan helemaal op alert staan. Ze voelt me zó goed aan, dat het bijna eng is.... Vork

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:16

ik heb daar ook "last" van, ik heb zoveel geinvesteerd in een band krijgen met Morrie dat we elkaars gedachten al kunnen lezen nog voordat ik de auto geparkeerd heb.

Gisteren b.v. had hij gegeten, liep naar de pomp om te gaan drinken en ging daar en partij stereotiep gedraag staan vertonen van heb-ik-jou-daar.

Ik stond er met een stalgenote naar te kijken en zei nog tegen haar: als ik hem nu zou opzadelen en zou gaan rijden en ikzou eraf donderen of hij zou aan de kletter gaan, zou het m'n eigen schuld zijn......

Morrie kan m'n gedachten al lezen op 3 ha afstand, laatst met dat open hek... ik zie het vanuit m'n ooghoek, hij loopt 3 ha verderop en speert direct het vette land in...... zijn wel leuke foto's van gemaakt trouwens Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:18

aaaaaaaaaaaaaaaaaah Lenneke!!!
Wat een hoop lekkers allemaal!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:21

.
Laatst bijgewerkt door Morrie op 30-09-06 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:22

Haha, ik herken wat je beschrijft. Haha!
Het lijkt alsof ik dat heb als ik Katie uit het land haal... De afegelopen weken heeft ze gestaan op het 1kmlange land tussen de koeien (waar ze zich sierlijk vermaakt tussen dat lange gras Vork ) en dan denk ik; Ze komt niet ze komt niet ze komt niet. En ja, dan kijkt ze op; kijkt ze me aan, en dan gaat dat hoofd weer naar beneden Haha! .
En toch wil ze altijd met me mee. Laatst gingen we met 4 man ieder ons eigen paard halen. De één rende weg voor der baasje, de ander ging linea recta in volle galop naar voren en weer de ander weigerde netjes naast der baasje te lopen en wist met een flinke ruk te ontsnappen. En Keet? Die sjokte op mijn tempo zonder halstertouw aan mijn zijde. En dan vertrouw ik erop dat ze naast me blijft, en ja.. dat doet ze. Heerlijk gevoel Lachen !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:25

het 1e jaar dat ik Morrie had moest ik hem vangen in de wei en soms lukte dat gewoon niet, toen ben ik gaan visualiseren, de hele winter, in gedachten zag ik hem in een vette wei staan en naar het hek komen als ik eraan kwam. De zomer erop gingen ze de wei in en *voila* op 1 of 2 x na komt hij altijd en ik kom 2 x per dag, soms wel 3 x en hij krijgt niet altijd eten.

Vanmorgen was het eten al op en ik liep van achteren naar voren, de voorste ha is helemaal kaal gevreten en ze stonden pas een half uurtje in het gras, en toch loopt ie dan helemaal met me mee, vindt ie zeker gezellig ofzo, ik weet het niet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:31

Keet is altijd erg gesteld op gezelligheid.
In de wei sjokt ze altijd mee, als ik in de bak aan het kletsen ben 'parkeer' ik Katie, of ik er nou op zit of niet; En dan gaat ze lekker staan suffen:

Afbeelding
Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:37

Slaappaard.. Haha!

Lenneke,hou je wat over voor me??
Ik heb honger... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:42

Zeg eh.. Niet mijn paard belachelijk maken he Nors opkijken

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:44

Miirthe schreef:
Zeg eh.. Niet mijn paard belachelijk maken he Nors opkijken
rectificatie: stoer uitziend, uiterst oplettend en geconcentreerd paard hoor!! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:46

Ok; Alleen die eerste dan. Clown Cool

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:53

Ik ben misselijk Ziek

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:54

vind je het gek... Cool

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:00

Morrie schreef:
Maar mocht er zich een Oostenrijkse level 3/4 Parellier melden die Morrie een natural bestaan in z'n Heimat kan bieden, dan mag hij hem gratis op komen halen. Ik denk dat Morrie in z'n thuisland stukken beter gedijt dan hier, maar aan het stamboek kan ik hem niet teruggeven, dan gaat ie linea recta naar de salamifabriek, daarvoor stond ie 4 jaar geleden al op de nominatie omdat ie zo vreselijk flegmatiek en lui is

Doet hij het in Nederland niet goed dan? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:08

@ Lenneke; Goh... Daar snap ik nu echt niks van Clown . Hoe kan dat nou ... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:19

De merries hebben vannacht bezoek gehad. Van een zwarte shetlander hengst. Dat dier woont een eindje verderop en is vannacht maar 'es van dichtbij gaan kijken wat voor lekkere meiden zijn buren eigenlijk zijn. Tong uitsteken
In zijn wei is geen spoor van uitbraak en in onze wei is geen spoor van inbraak. Nu kunnen een paar lolbroeken dat beestje verhuisd hebben, en anders heeft ie 't toch op eigen initiatief gedaan. Haha!
De stalhoudster vertelde dat Jovi het maar niks vond (weet ik, ze heeft een hekel aan shetlanders Knipoog ) en dat ze steeds vol stond te meppen op dat dier (ze vergeleek het een beetje met die scene uit Flodder, dat die bouvier een trap krijgt en een paar meter door de lucht stuitert Haha! Haha! ).
Nou ja, ze hebben het dier op stal gezet en de eigenaar heeft 'm weer opgehaald.

Dit was deel 1 van een enerverende dag voor mijn meisies. Deel 2 volgt zo. Sigaar

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:25

Die Shetlander heeft wel een goede smaak Lachen
gelukkig staat er geen trapje in de wei Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:30

Deel 2:

Jovarna's kudde is vandaag uitgebreid met een merrie en een veulen. Het veulen is even oud als Banouck en Biattro. Nu zijn ze dus met z'n zessen.
Ze zijn nog aan 't aftasten en de afstand tussen de vier en de nieuwelingen is minstens 10 meter. Jovarna houdt haar kuddetje heel erg bij elkaar. Van die merrie wegsturen (oren plat, hoofd laag) tot follow up bij haar kuddegenootjes. Banouck wil ze ook dicht bij haar hebben; het gedrag zoals dat van de eerste 2 weken toen Banouck geboren was, ook was.
Ik vind het heel mooi om te zien en ik heb heerlijk zitten observeren. Ook foto's gemaakt, die zal ik even uploaden.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:58

Gefeliciteerd Lenneke!! Ziet er wel lekker uit allemaal hoor. Maar goed, je komt hier toch om de hoek wonen dus dan heb je vast een proefkonijn nodig Vingers aflikken

Nou ik heb prima geslapen. Het zat er eerst niet in, maar had van iemand een hele rare tip gekregen en ik dacht "niet geschoten is altijd mis". Ik ga absoluut niet op bokt zetten wat het is, want dat krijg ik vast gelijk een zelfknuffeljas aan en mag ik in een kamertje met matrassen aan de muur. Knipoog Maar goed, het hielp. En al zal het mischien suggestie wezen (kan me niet voorstellen, want kon echt niet geloven dat dat zou helpen) dan zal het me nog worst wezen. Als ik maar van de RLS af ben.

Miirte: stoer paard hoor. Clown

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:04

He wat leuk jovarna!!
Zijn het blijvertjes? die nieuwe?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:20

Zo, heb gebeld hoor!
Hij wil er nog even een paar nachtjes over slapen.. dus nog een paar dagen in spanning en dan weet ik of mijn droom gaat uitkomen.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:32

Nammie schreef:
He wat leuk jovarna!!
Zijn het blijvertjes? die nieuwe?

Geen idee. Ik vermoed dat het plan van de ophok nog steeds doorgaat, maar dat zie ik dan vanzelf wel. Dan is het voor ons tijd voor plan B, toch? Knipoog Tong uitsteken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:42

Citaat:
Doet hij het in Nederland niet goed dan?

alleen met héél veel moeite .... en dan nog vraag ik me af of hij hier wel happy is...

ik heb in de wei gereden met zadel, het is echt vreselijk, het ligt zowat tussen z'n oren maar anders krijg ik het er niet op en het schuift gewoon naar voren.... nou ja, het s voor sporadisch gebruik.
Zowel Morrie als ik vonden er geen klap aan, maar voor ik hem weg kan brengen naar de winterwei, zal ik toch de stuurbekrachtiging weer even moeten installeren, anders komt het niet goed.....

Ik kon wel vanaf de grond opstappen na 3 pogingen met m'n zere rug, de boer heeft m'n opstapkrukje 4 ha verderop geparkeerd, slimmerikje.

Ik denk dat ik dat vieze zweet sympanovading er maar weer es onderuit ga halen en de inlages terug in het zadel prop (Torsion heeft vilten inlages voor IN het zadel) en dan een gewoon dekje eronder doe

@cookies ik word nu wel heel erg benieuwd naar wat voor rare tip je hebt gekregen... Clown

Er zijn hier een stel kids hysterisch aan het krijsen, ik ga es wat Schwiegermutterblicken over het balkon naar beneden gooien, ik kan m'n tv niet eens horen, zo achterlijk lopen ze te gillen, I hate kids..... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:43

Sh*t.., ik wil foto's plaatsen en nu werkt bokt niet mee.

"De afbeelding kon niet geopend worden of dit is geen geldige afbeelding"