De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:20

smurf schreef:
Ara was er overigens bij toen wij in aanwezigheid van o.a. Eddy Modde een vergelijkend carrotstick-onderzoek deden.........

En? Wat was de uitslag?
Ik vind die sticks op de site van Nienke nl wel nét even niets vriendelijker geprijsd dan de Parelli sticks. En dan kan ik zelf een kleurtje kiezen (gewoon ZWART ).

Ik denk dat vandaag de eerste dag is dat ik de paarden eerder naar binnen ga halen. Ze staan al sinds vanochtend 8 uur met hun neuzen op de grond met hun ruggen gekromd in de snijdende regen. Shane wilde vanochtend niet eens naar buiten. Hij loopt altijd los mee, maar vanochtend bleef hij op de drempel van de stal staan en wilde hij omdraaien. Dat doet hij dus echt nooit! Ik heb hem uiteindelijk een halster om moeten doen om hem buiten te zetten. Hij is sowieso niet helemaal jofel op het moment. Heeft last van zijn kiezen en last van Gracie, die leidt onder een zekere vorm van grootheidswaanzin en vindt dat ze onder toeziend oog van mammie Shane best met een Schwiegermutterblik opzij kan zetten. En Shane gaat nog ook, de l ul ....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:39

geloof het of niet.. het is hier strakblauw op dit moment...?!??
vanochtend zeek het van de lucht en het werd amper licht. Ineens klaarde het op. Het is hier (Petten) wel vaker extremer dan elders. Het kan hier plotseling heel erg opklaren maar net zo goed ook heel plots omslaan en dan gaat t spoken

Afbeelding

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:40

Het is hier wel opgehouden met regenen, maar ik zit hier nog steeds met alle lampen aan ...

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 14:51

Wendy schreef:
Vanmiddag heb ik een afspraak met de verhuurster van het weitje met schuilstal uit mijn onderschrift....
Ik hoop dat ik met haar goede afspraken kan maken en nog 1 iemand kan vinden, want dan Walter eindelijk naar een betere plek...

Spannend!!!!

Zou wel erg fijn zijn als het lukt!!!!!

ik duim voor je....

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 14:56

ik ben ook doornat geregend

Nu ben nik net thuis en komt de zon door mijn ramen schijnen?????

Had best iets eerder mogen komen.

Samen met mijn moeder heb ik 1,5 uur over de fietspaden gewandeld, door de plassen gestampd en stilstaan enzo geoefend.

Ik probeer de hoeven nóg meer af te harden ,zodat ze de trektocht straks goed aankunnen.
Eerder merkte ik na veel regen toch een lichte gevoeligheid, maar nu geen centje pijn. Leuk om te zien dat die hoeven toch steeds beter worden!

Daarna hebben ze lekker gespeeld op de wei.

Gisteren stond Andor te waken over 6 paarden! Zoooo mooi om te zien!
Na een poosje (ik heb vrij lang staan kijken) liep hij op Merrit af, die stond vervolgens op, en Andor ging rollen
Ik dacht dat Merrit het waken moest overnemen.
Maar een hengstige merrie, doe niet in de slapende massa lag, riep het zooitje en ja hoor, iedereen kwam naar haar toe

Vaak zo vreselijk leuk om die kudde te bekijken!!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:19

leuk uitzicht Ara.. ik zal m'n camera es mee naar school nemen.... dan maak ik een foto van onze kast, daar hangen alle spreuken van de coaching kalender op, die zijn echt briljant!

kan je zo op t-shirts strijken en voor veel geld verkopen

hier is het tenminste even droog...... zon is teveel gevraagd geloof ik

Er stond een plas water in m'n auto van vanmorgen, had alleen even Morrie buiten gezet met nette schoenen aan.....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:36

geef me een paar van die uitspraken, daar zullen ze hier in elk geval erg van opknappen. elke week hang ik een nieuwe loesje op hier, dat schijnt al wereld schokkend te zijn voor die duffo's hier.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:42

zal proberen morgen de camera mee te nemen, ze plakken de spreuken op de kast bij ons, dan kunnen we er het hele jaar van genieten....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:42

tip voor onhandige vijlers onder ons:

Bij het Kruidvat zijn werkhandschoenen in de aanbieding: 99 cent per paar, ze hebben ze in M,L en XL.
Ik heb kleine handen en pas de M, heb maar 2 paar meegenomen, verslijt er nogal wat en raak ze ook wel eens kwijt....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:09

nog een uur...
heb het helemaal gehad hier...

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:25

Pfffff .... anders ik wel. Ik had een dagje buiten werken op het program staan, maar net toen ik dacht dat het op begon te klaren, brak de hemel weer open

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:52

hier zie ik ook al weer wolkjes aankomen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:32

Brrr, koud!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:35

koud???? het was 11 graden!!!
Ik heb zonder jas rondgelopen op stal......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:49

Ik heb een hele tijd bij die andere stal staan praten, toen was ik behoorlijk verkleumd...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:40

Dan moet je maar niet zoveel l*llen Wendy Goed uitmesten en vegen, dan heb je het zo weer warm

Het paardje met de hoefzweer heeft het weer zwaar. Loopt echt op 3 benen. Vrijdag komt Ellemieke er naar kijken, gelukkig.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:45

L*llen was in dit geval heel belangrijk, verhuurder uitgehoord over het hoe en wat van de wei met schuilstal....

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 01:52

En? Is het wat?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:56

Er moet een hoop aan gebeuren omdat de huidige huurder er een zooitje van heeft gemaakt. Op zich zie ik het wel zitten, maar ik zoek er nog wel 1 iemand bij.
Maar ik ben nu even aan het kijken naar de kosten die ik ga maken dan, er moet gras bij gezaaid worden, kunstmest gestrooid, misschien ook kalk... er moet een schrikdraadapparaat vervangen worden, schapengaas verwijderd (levensgevaarlijk!)....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:39

dat wordt nog een hoop werk! maar alles voor de paarden he??

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:47

Arabesk schreef:
Afbeelding

rechts onder zie ik mijn kerstpakket nog staan
ondankbare werknemer die ik ben

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:48

Haha, ja precies!
Mijn vriend wil op zich wel helpen, dat scheelt, die is erg handig.

Het is maar de vraag hoe de huidige huurder het achterlaat, ze had aangegeven alles in oorspronkelijke staat te herstellen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Op de verhuurder hoeven we wat dat betreft ook niet te rekenen, dat is wel iets wat ik in mijn achterhoofd moet houden

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:05

suc6 met je project Wendy, klinkt als een hoop werk, maar ik ben erg onhandig en haat klussen....

Even iets anders, zijn de RIJKSerkende hoefsmeden op bijscholing geweest of heeft er een artikel in hun vakblad gestaan? Ik lees op Bokt en hoor op stal steeds hetzelfde:
het paard heeft ineens te dunne zolen gekregen en moet op speciaal beslag met zooltjes en siliconen ...... kijk maar eens op Medisch hier op Bokt, het regent te dunne zolen ineens...

Dat kan toch niet, een paard kan toch niet ineens dunne zolen krijgen?

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:06

ja, das waar. Laat in het huurconctract goed vastleggen dat bijvoorbeeld het schrikdraadapparaat van jou is, net als eventuele nieuwe omheining e.d Je kunt dan afspreken dat de verhuurder dit tegen de kostprijs mag overnemen ofzo.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:07

krijgen kan niet volgens mij, tenzij onder dat krijgen ook wegsnijden valt....