De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:03

dat heb ik nooit geweten, en verbaasde me. Het feit dat het wel aanpakken is als je paard niet wilt luisteren, speekt me erg aan. Met alleen lief doen kom ik er bij Wit niet, hij heeft meer leiderschap als dat nodig. En dat is precies wat ik met Parelli denk te bereiken. Leiderschap door duidelijkheid, en de -niet-zo-lieve- duidelijkheid op een gegeven moment niet meer nodig hebben...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:25

wacht maar tot je dvd 3 gezien hebt: yoyo met het blinde paard....

tip: koop de echte Parelli carrotstick, ik zag ergens dat je een goedkope nepperd zoekt. Ik heb er eentje gehad en een ander in handen gehad, maar die liggen niet in balans en die ene was zelfs een stuk langer dan het origineel. De echte stick ligt super in de hand en dat is vooral in een later stadium met rijden erg fijn

In level 2 ben je zelfs nog veel sneller met je fase 4: je hebt een bel aan je stick zitten en als je die 2 x gehoord hebt, is het meteen fase 4......

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:36

ze rammen een paard ook gewoon met de stick soms en kletsen de clip onder zijn kin tegen zijn harses

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:48

je moest eens weten wat er bij Morrie nodig is geweest om hem van bepaalde dingen te doordringen....... er is nog een issue dat ik niet eens zelf kan oplossen omdat ik fysiek niet in staat ben een fase 4 uit te delen die aankomt bij meneer...... een ander paard zou je van de maan op kunnen halen, maar Morrie denkt: ha lekker, ik word gekriebeld.......

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:46

Ik werk gewoon met een dressuurzweep en dat gaat prima. Nou ben ik ook geen hardcore Parellimens, maar doe ik een beetje van alles wat, met veel nadruk op John Lyons. Zijn principe is: controle door respect. Ik kan daar met mijn paarden meer mee dan Parelli, omdat ik daarmee het "volume" nooit op hoef te schroeven. Dat werkt nl. niet bij Lee en Shane heb ik gemerkt. Die zijn nl. heel stoicijns. Van binnen reageren ze dus wel, maar dat kun je aan de buitenkant niet zien. Als je dan bij niveau 3 of 4 aanlandt, krijg je (ogenschijnlijk) in 1 keer een explosie en dat vind ik niet prettig. Pepsi is veel duidelijker te lezen en daarbij zou Parelli dus denk ik juist heel goed werken.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:46

aardig citaat uit het boek van strasser...

wie zijn paard niet de gelegenheid kan of wil geven om te herstellen, wordt geadviseerd zich niet te wagen aan de overgang naar onbeslagen hoeven...

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:51

smurf schreef:
je moest eens weten wat er bij Morrie nodig is geweest om hem van bepaalde dingen te doordringen....... er is nog een issue dat ik niet eens zelf kan oplossen omdat ik fysiek niet in staat ben een fase 4 uit te delen die aankomt bij meneer...... een ander paard zou je van de maan op kunnen halen, maar Morrie denkt: ha lekker, ik word gekriebeld.......

Hihi... tja, dan houdt het op, als meneer bij een fase 4 (vanuit jou gezien) nog steeds denkt dat ie gekriebeld wordt, dan moet je voor een fase 4 vanuit hem gezien waarschijnlijk met een hamer gaan slaan voor ie je voelt .... en dat kan nooit de bedoeling zijn.....

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 17:52

Arabesk schreef:
ah hoe bevalt ie??
Is ie een beetje warm?

Geen idee of die tent warm is Aangeschaft in het najaar, dus nog niet getest.

Gaat met Hemelvaart gebeuren.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:52

Op het moment gebruik ik ook een dressuurzweep (van 1,20 m). Ik zit eraan te denken om de stick van natuurlijk-ruiterschap (klaas feuth) te kopen... iemand ervaring mee??

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:59

ik moet onderduiken denk ik

dit geplaatst bij NH-herrie topic

Citaat:
Het paard is al 7000 gedomesticeerd...
pas 1000 jaar geleden leken hoefijzers ineens nodig... omdat paarden niet langer op een natuurlijke wijze werden gehouden, maar opgehokt werden in onder andere de kastelen.. door de slechte leefomstandigheden (weinig beweging in een box en aantasting van de hoef door urine en mest) leken ijzers ineens 'nodig'

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:30

ik zag hem al... ben ook benieuwd naar de reacties!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:49

jeetje Ara, moet ik daar nu weer gaan kijken, iedere keer weer is het een aanslag op mijn EF (Emotional Fitness)

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:55

Als er echt iets boeiends gebeurd, dan hoor je het hier wel hoor. Het is nog altijd hetzelfde verhaal ....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:37

Inderdaad...

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:01

Arabesk schreef:
ik moet zeggen dat ik de steunsels bij arabesk ook dieper uitsnij dan PN voorschrijft. Ik snij de straal altijd 'vrij' rondom

Ik ook. Tot aan de "dirt line" zoals ze dat zo mooi omschrijven. Alles weg dus. Kun je ook veel beter zien of en hoe het terug groeit.

Strasser wil ik overigens ook nog wel een keertje lezen, maar ik heb hier nog een hele stapel boeken liggen die ik ook nog door wil ...

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:06

Begrijp ik dat nu juist? Snijden jullie de steunsels weg? (in de diepte dus?)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:52

Citaat:
Als er echt iets boeiends gebeurd, dan hoor je het hier wel hoor. Het is nog altijd hetzelfde verhaal ....

ik vind het een eng topic, ze kraken echt alles tot op de grond af wat ik toevallig aanhang/doe:

Parelli, NB en nu beginnen ze over diergesprekken....

ik blijf op m'n handen zitten en ga er niet reageren, hoewel het me héél veel moeite kost......

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:55

Gewoon niet lezen smurf....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:56

ik wil niet, maar ik moet....... één of andere duistere geest drijft me daartoe

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:58

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:47

ja nu weer over diergesprekken, nog even en we worden door de bokt inquisitie achtervolgt

ik ga ook niet meer kijken daar, 's kijken hoe lang ik dat vol kan houden

nienke wat staat er op je avatar? Het scherm is een beetje gammel en is daardoor heel 'donker'

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:49

oke die dansende poppetjes in mijn onderschrift zijn best wel irritant... ga het morgen ff veranderen denk ik

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:00

Ara was er overigens bij toen wij in aanwezigheid van o.a. Eddy Modde een vergelijkend carrotstick-onderzoek deden.........
volgens mij deed Tinkerloos er ook aan mee.....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:07

ik heb vanmiddag op de plek waar net een paard beslagen was weer 2 handen vol met puntjes van hoefnagels geraapt, volgens de eigenaar van het paardje was er goed geveegd..... yeah right.....

Ze vertelde trots dat haar paard wel 14 weken met dezelfde ijzers gedaan had en dat ze kaarsrecht afgelseten waren en nog muurvast zaten...... *aarrgghh*

Ik snap dus echt niet dat een smid op de spuitplaats bij ons kan bekappen/beslaan.... het loopt zo scheef als wat (aflopend naar het putje) en het is van een soort grind/beton, dus niet vlak.......
Mijn bekapper wil er niet bekappen, wij gaan altijd op de betonplaten achter de stal staan, maar ja, daar kan je een paard nergens aanbinden...... maar het is wel vlak

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:09

14 weken.... ze kunnen die hoef beter meteen ingieten in beton...