[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:29

Friezen zijn gewoon heel erg duur... zeker die met papier.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:43

@Wendy; Dat is gewoon een punt. Maarja, ze zijn toch ook wel erg mooi he Lovers Nee hoor, met smaak valt niet te twisten. Qua plaatje vind ik een beetje Fries prachtig.

Bleeeeegh. Lees dit net:

Neonlight schreef:

Arabesk schreef:

.. komen nooit in de wei in het wedstrijdseizoen....

Gras is funest voor de conditie van een paard dat een explosieve krachtsinspanning moet geven. Vandaar geen weidegang. Maar oordeel niet voordat je weet hoe onze paarden gehouden worden, want geen weidegang wil niet zeggen geen vrije beweging buiten.

Wou je mij vertellen, dat laten we even nemen, een 'schraal' weitje (dus geen hoog vers gras) het slecht is voor de conditie ???? (< Dat schreef ik Nagelbijten / Gniffelen )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:45

ik hoor wel vaker 'gras is een snack'
ik kan me voorstellen dat koeiengras niet goed is, maar kom op zeg, hoever sta je van de natuur af met je paard als je m weidegang ontzegt Gestoord

nog thanks voor de bijval bij 'appelazijn' ik kan zoooo slecht tegen dat soort geldklopperij onder de noemer 'natuurlijke producten'

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:00

dat vinden veel mensen bij mij op stal ook: gras en hooi zijn dikmakende snacks, geef ze maar extra biks en musli dat is beter, want dat is paardenvoer.....

appelazijn, je zou het over die mensen hun eigen eten moeten doen en ze dwingen het op te vreten *yuk* net als die handen vol met knoflook *getver* nergens goed voor

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:13

Misschien is het handig om je eerst beter te verdiepen in het waarom en dan pas te reageren.
Mijn paarden komen wel de hele dag op de wei en ik merk inderdaad dat het ten koste gaat van de conditie.
Maar ik vind het belangrijker om mijn paarden een zo naturrlijk mogelijk leven te geven dan dat ik een grote ruitercariere ambieer.
Een paard is niet per definitie gelukkiger als het een hele dag op de wei staat.
Als een paard zich maar niet hoeft te vervelen en dus geen 23 uur per dag in de stal staat.
Mijn paarden willen echt sávonds wel naar binnen hoor.
Op de wei slapen ze nauwelijks en zodra ze in stal komen gaan de oogjes toe.
Op winterdag heb ik ze het liefst ook heel de dag buiten. Maar ze lopen op en neer als ze het beu zijn.
En dat is niet omdat ze dan eten willen maar gewoon omdat het koud en nat is.
Probeer je paard maar eens naar buiten te doen als het regent.
Nou, ik heb 3 paarden en alledrie draaien ze op de wei linearecta naar de opening van de wei om toch maar snel naar binnen te kunnen.
Dus als het echt slecht weer is kies ik er voor om ze een halve dag buiten te doen.
Op stal hebben ze een bovendeur die altijd open staat en ze dus zicht hebben op mijn tuin en huis.
Er zijn verschillende manieren van paarden huisvesten en er is er heus niet één persé goed maar er zijn meer manieren.
En wat is gelukkig voor een paard?
Heb je daar al eens over nagedacht?
Paarden kunnen niet denken.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:14

wat is dat voor een belachelijke opmerking! Paarden denken wel degelijk Boos!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:16

ze denken anders dan wij

als ze niet dachten, hadden ze ook geen last van eenzame opsluiting en vertoonden ze als gevolg daarvan ook geen gestoord gedrad, m.a.w. dan bestonden weven en kribbebijten ook niet Pling

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:16

*zoekt het deurmatje van Cookies*

ben ff een Haflinger bekappen en m'n eigen paard een uurtje of wat in een vette wei met veel gras zetten, kan ie even bij-eten..... heeft ie nodig namelijk , denkt ie.... Doei, doei

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:18

hetzusjevan schreef:
Mijn paarden willen echt sávonds wel naar binnen hoor.
Op de wei slapen ze nauwelijks en zodra ze in stal komen gaan de oogjes toe..

omdat ze binnen krachtvoer krijgen en dat vinden ze lekker Pling
ik zou zeggen, test je paarden eens met een schuilstal en verstrek het voer buiten, kijk dan eens hoe vaak ze vrijwillig in de stal gaan staan, het zal je verbazen

paarden slapen wel degelijk op de weide, maar binnen slapen ze veel meer uit verveling

uit onderzoek is gebleken dat dit teveel aan slaap ook weer niet goed is voor een paard, jammer genoeg weet ik niet meer waaar ik dat gelezen heb...

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:24

Arabesk schreef:
ze denken anders dan wij

als ze niet dachten, hadden ze ook geen last van eenzame opsluiting en vertoonden ze als gevolg daarvan ook geen gestoord gedrad, m.a.w. dan bestonden weven en kribbebijten ook niet Pling

Het gaat hierboven toch niet over eenzame opsluiting?? maar het gaat over het anders houden van paarden dan 24/24 uur per dag.
Weven en kribbijten is een stereotypisch aangeleerd gedrag en hoeft niet perse te komen door opsluiting.
Ik ken zelf een paardje wat 24/24 uur per dag in de kudde staat en toch kribbijt op de weipalen.
Da andere parden doen het niet en het paardje is gewoon daar geboren en nog nooit op stal geweest.
Paarden kunnen echt waar niet nadenken.
Het zijn gewoontedierenen en kunnen hooguit fijne prikkels krijgen door bijvoorbeeld een fijne borstelbeurt maar ga a.u.b. niet zeggen dat het paard dan gelukkig is. Hij vind het een fijn gevoel maar denkt daar echt niet bij na.
Als paarden echt konden nadenken dan lieten ze ons toch zeker niet op hun rug toe?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:27

ben ik per defenitie NIET met je eens

geen enkel paard 'leert' luchtzuigen van een ander, maar is wel degelijk het gevolg van opsluiting en of andere frustratie.

Jij zou je eens moeten verdiepen in de psychologie van het paard. Schrijf dr. Machteld van Dierendonck maar eens aan en stel je vraag over stereotiep gedrag.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:35

Arabesk schreef:
ben ik per defenitie NIET met je eens

geen enkel paard 'leert' luchtzuigen van een ander, maar is wel degelijk het gevolg van opsluiting en of andere frustratie.

Jij zou je eens moeten verdiepen in de psychologie van het paard. Schrijf dr. Machteld van Dierendonck maar eens aan en stel je vraag over stereotiep gedrag.

Ik heb ook niet gezegd dat paarden het van andere leren. Het paardje op de wei heeft dat zichzelf aangeleerd. Deze mensen fokken al jaren paarden ook met dezelfde merries en hengsten en toch is deze ene gaan kribbijten.
Ik ga in iedergeval niet mee in het verhaal van Machteld van Dierendonck.
Niet alles wat in boeken wordt opgeschreven is waarheid.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:43

Morrie schreef:
hé cookies hoe zit dit???
'Te veel ongewenst gedrag binnen krijgsmacht'...... heb je daar ook zo'n deurmatje liggen soms??? Clown

Ach joh ik ben zo'n beest Knipoog Haha! Ik heb er zelf geen last van gelukkig. Maar moet er wel bij zeggen dat ik niet tussen de "manschappen" zit, maar op een staf. Wel is het zo dat als ik de eetzaal in loop, dat al die luchtmobiele jjongens je dan aan zitten te gapen. Je bent echt een item dan. Maar dan zeg ik wel eens "heb ik soms een vlek op mijn pak zitten ofzo Blond Ik denk dat het op een boot wel erg is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:57

Ojee, weer last van indringers

Cook, ik woon straks ook vlak bij jou Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:00

We hebben zo vet schattig jongen in de klas. Hij is altijd over iedereen bezorgt enzo, als je met een probleem zit heeft hij er nog meer last van dan jij Haha! Hij is hartstikke homo, al weet hij dat zelf nog niet.Hij wist dus dat ik morgen jarig ben. Kwam hij vanmorgen met een zak M&M's aan en een kaartje. Lief hè

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:01

Arabel was vandaag zo relaxed dat ik even gereden heb. Ze had er zo'n zin in!

Ga je je barefoot verkopen Lenneke?

Zusjevan, waarom reageer je in dit topic als je weet dat naturals en jij het nooit eens zullen worden? Goeie discussies zijn leuk, maar niet in het huiskamertopic van de naturals toch??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:09

discussie is zinloos Clown

mensen blijven liever vastzitten die ze geleerd hebben van 'paardenkenners' dan dat ze zelf op onderzoek uit gaan Cool

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:13

tja , merk het thuis ook Tong uitsteken Tussen de die hard normals Clown Ik moet gewoon leren niet in discussie te geen enz, maar het lukt echt voor geen meter En wat voor argument je ook aanbrengt, het enige wat ze zeggen "wie zegt mij dat dat waar is "
*frustratie

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:13

evita_ schreef:
Arabel was vandaag zo relaxed dat ik even gereden heb. Ze had er zo'n zin in!

Ga je je barefoot verkopen Lenneke?

Zusjevan, waarom reageer je in dit topic als je weet dat naturals en jij het nooit eens zullen worden? Goeie discussies zijn leuk, maar niet in het huiskamertopic van de naturals toch??

Het is toch een openbaar forum??
Ik ben ook natural allen niet zo extreem als sommige zouden willen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:14

Merk ik weinig van in je discussies

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:17

Arabesk schreef:
discussie is zinloos Clown

mensen blijven liever vastzitten die ze geleerd hebben van 'paardenkenners' dan dat ze zelf op onderzoek uit gaan Cool

Discussie met sommige van jullie is zinloos.
Juist een aantal in dit topic staan niet open voor andere gedachtes of meningen.
Ik wil juist niet in een clubje horen en mezelf in een hokje zetten.
De wereld is meer dan de natural-gedachte die jij hebt @arabesk

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:17

Leuk Lenneke, waar ga je wonen (welke woonplaats)? Lief hoor zo'n jongen, moet je zuinig op zijn. Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:21

hmm ik sta anders voor een hoop dingen op (vind ik zelf Bloos )
behalve als het paard er onder lijd. Wat imo ogen dus het bit is, ijzers, eenzame opsluiting etc. En dan kom je als snel in het naturale gedeelte terrecht.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:22

zo nou ik ben benieuwd of ik straks weer een OW aan mijn broek heb hangen Clown

heb elders even mijn mening over placebo, supplementen en homeopatie en natuurgeneeskunde uiteen gezet

en dat wordt niet altijd in dank afgenomen

De beste mening op bokt is geen mening Pling