De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:01

Die pagina is binnen PN niet echt makkelijk te vinden zeg. Ik ben nu aan het zoeken, maar het nog niet tegen gekomen...

(iemand enig idee hoe je erop komt, zonder de directe link?)

Attitude

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:04

Hoi, Hoi,
Ik heb eigenlijk te weinig tijd om al deze 400 pagina's door te nemen
Dus hier dan maar ff een vraagje, neem aan dat jullie aardig bekend zijn met het natuurlijk bekappen?
Mijn paard loopt beroerd op ijzers, zn voeten worden in een houding geplaatst wat eigenlijk niet mogelijk is. De eerste paar weken loopt ie kort, daarna te sloffen en te struikelen, want zn tenen zijn te lang.
Hij loopt nu 1.5 jaar op blote voeten en doet het prima.
Wat gebeurt er met natuurlijk bekappen??
Vertel Vertel....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:17

Ik zou zeggen, lees de pagina's op www.hoefnatuurlijk.nl eens door, dan krijg je een heel aardig beeld.
Het is lastig om in een berichtje te vertellen dat er nu precies met natuurlijk bekappen gebeurt

fijn dat je paard het zo goed doet op blote voeten, waarom stond hij eigenlijk op ijzers?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:27

Dat is wel de beste site ja. Verder raad ik je het boek van dr. Strasser aan. "een paardenleven lang gezond" te koop voor 25 euro bij de paardenwerkplaats (ff googlen)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:17

ik kom net bij de Kwik-Fit vandaan, had al weken een steeds leeglopende voorband, wat denk je: 2 hoefnagels erin en dat is niet de eerste keer!

Laat ik m'n eigen paard natuurlijk bekappen, van die rotijzers af, rij ik m'n banden lek op de rotzooi van anderen, overigens heeft Morrie ook al 2 x zo'n rotding in z'n witte lijn gehad: nageltred......

Ik heb maar weer levensgroot op de muren waar de smeden altijd staan gezet dat ze de hoefnagels op moeten ruimen......

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:47

hehehe, ja daar denk je als NBer niet meer zo aan

moest wel lachen in krommenie hangen posters langs de weg met 'speciaal beslag' erop en daaronder een deurklink ofzo. Ik snap m niet helemaal maar eigenlijk had k ff een foto moeten maken, voor ons is het wel lollig

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:02

Krommenie ... het lolligste dorp van heel N.H.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:07

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:13

Krommenie.. het dorp waar de brandweer zelf heeft moeten ontdekken dat het winkelcentrum in brand stond

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:22

hebben ze het toevallig niet zelf in de fik gestoken? Dat was in Kortenhoef het geval tig jaar geleden........ altijd mooie fikken, tot ze ontdekten wie het aanstak

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:31

hihi... sommige mensen zijn wel heel erg bang om werkloos te worden... waar geen werk is, moet je dan maar werk maken

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:57

de meeste brandweermannetjes schijnen graag een goeie fik te zien.....

de politie houdt zichzelf ook lekker aan de gang hier: ze staan te lasergunnen bij mij voor de deur en de 1 na de ander moet aan de kant......

Ik had laatst mazzel, moest eerst naar de kant, zag die agent dat ik z'n voormalige buurvrouw was, mocht ik doorrijden en ik KAN niet eens te hard rijden met die kleine rotautootje........

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:13

smurf schreef:
ik kom net bij de Kwik-Fit vandaan, had al weken een steeds leeglopende voorband, wat denk je: 2 hoefnagels erin en dat is niet de eerste keer!

Laat ik m'n eigen paard natuurlijk bekappen, van die rotijzers af, rij ik m'n banden lek op de rotzooi van anderen, overigens heeft Morrie ook al 2 x zo'n rotding in z'n witte lijn gehad: nageltred......

Ik heb maar weer levensgroot op de muren waar de smeden altijd staan gezet dat ze de hoefnagels op moeten ruimen......

Nou dat vind ik heel erg slordig van de hoefsmid en daar zou ik hem zeker over aanspreken. Toen Ponto nog beslagen werd moest ik altijd achter de hoefsmid aanlopen als hij de nagels knipte. Dan ving hij ze op en gaf ze dan aan mij. Er heeft nooit 1 hoefnagel op de grond gelegen.

Ik vind het trouwens goed dat PN een weerwoord heeft staan op hun site. Je kunt natuurlijk uit de site van Ester wel lezen dat ze labiel is maar je hebt nu ten minste de andere kant van het verhaal ook.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:15

Citaat:
Nou dat vind ik heel erg slordig van de hoefsmid en daar zou ik hem zeker over aanspreken

ik vind het slordig van de eigenaren van de paarden die beslagen worden, zij worden verondersteld de rotzooi van de smid op te ruimen, ik moet ook de zooi opruimen die ik uit de hoeven krab (krab nooit hoeven, maar goed, heb er altijd maar een bezem bij staan)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:30

Nou ik zou de rekening van de DA voor de nageltred uitvergroten op A3 en dan op het prikbord hangen. Met erbij: bedankt stalgenoten!!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:33

Maar ja, dat is ook niet sfeer verhogend....

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:39

smurf schreef:
ik vind het slordig van de eigenaren van de paarden die beslagen worden, zij worden verondersteld de rotzooi van de smid op te ruimen, ik moet ook de zooi opruimen die ik uit de hoeven krab (krab nooit hoeven, maar goed, heb er altijd maar een bezem bij staan)

Ik vind dit ook niet meer dan normaal. Meestal zijn de beheerders er ook erg bij gebaat, ze zien hun trekker ook liever met hele banden op het erf.

De sfeer op een stal kan mij soms ook niet erg boeien. Regels zijn regels en de een is wat meer hardleers dan de ander.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:46

Cookies schreef:
Nou ik zou de rekening van de DA voor de nageltred uitvergroten op A3 en dan op het prikbord hangen. Met erbij: bedankt stalgenoten!!

of een foto van hoefnagels uitvergroten en eronder 'graag opruimen'

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:53

angela88 schreef:

Och ik ben toch altijd alleen op stal

Maar degene die opzettelijk (door laksheid) mijn pony of de auto de vernieling helpt is nog niet jarig.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:00

*ROAAAR*

Cookies is gevaarlijk

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:14

Citaat:

die is toch al ver beneden 0.....

de post bracht net een pakje uit Amerika, 3 dgen geleden verstuurd... dat gaat echt bijna sneller dan de post hier binnen NL

Ik ben aan het mailen met een dame die ook Parelli doet en dingen op Ebay aanbiedt, ik had iets niet gewonnen en het zat, samen met 3 Amerikaanse tijdschriften over paarden toch in het pakje, surpise!!!!!!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:21

Afbeelding

deze sticker zat er ook bij, als ik die op m'n auto plak, breekt de pleuris pas echt uit

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:21

Arabesk schreef:
*ROAAAR*

Cookies is gevaarlijk

Zeer gevaarlijk.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:23

Nou die zou ik dus ook uitvergroten op A3 en dan op de staldeur van mijn paard plakken

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:29

die wil ik ook!!