[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:10

Dit kan bij de peesblessure horen of een allergische reactie op de echogel zijn, lekker handig dus.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:27

Ik zal morgen of maandag even wat foto's van Chap maken, dan kunnen jullie zien wat jullie van zijn postuur vinden. Vandaag nog even bij de welkoop geweest om te kijken voor lucerne. Dat hadden ze wel, maar was wel weer met melasse toevoeging, dus weet niet of dat wel goed is. Lees niet hele positieve verhalen over melasse. Naar ik heb begrepen zit het ook in de meeste sooren krachtvoer en muesli.
Nog even gesproken met de boer over hoe hij voert. De paarden krijgen zo'n 5 a 6 keer per dag hooi/kuil. Dus dat is wel fijn. Gister heeft Chap lekker de hele dag in het land gestaan. Wou dat het altijd kon, maar dat wil de boer niet. Land wordt ook wel erg snel zwart nu met al die regen. Boos!

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:51

Goedemiddag! Wat is het hier rustig! Vanmiddag met Chap een lekker buitenritje gemaakt. Was heel leuk en ging ook heel lekker relaxed. Aansingelen ging echter weer een stuk minder vandaag. Chap heeft wel 3 of 4 keer gesteigerd Boos! Morgen met grondwerk hier maar weer even mee oefenen. Misschien kwam het ook omdat we al bijna 2 weken niet meer hadden gereden en het dus opnieuw weer spannend was. Van de week met longeersingel heeft ie niet gesteigerd. Moeilijk, moeilijk.

Hoe is het met jullie en jullie paarden?

Ik werd vanmorgen om half 5 wakker gebeld door een goede vriend van ons. Zijn vrouw is vanmorgen vroeg bevallen van een dochter. Na dat telefoontje konden we niet meer slapen dus er maar uitgegaan. Ze was in het ziekenhuis bevallen en wij hebben de sleutel van hun huis. Dus wij daarheen en de hele boel versierd met slingers en balonnen Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:55

goedemiddag, vandaag niet veel online geweest. Pfff ik ben zo moe en mijn lichaam voelt ook héél vermoeid aan! Gisteren is denk 'k een beetje teveel geweest voor me. Ben gisteren naar de open dag geweest bij Eddy Modde in Oostburg.
Verslagje vind je trouwens hier: [ITP] Open Deur dag Eddy Modde

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:51

diphranil: wat leuk jullie vrienden een dochter, gefeliciteerd! Lastig dat chap met aansingelen zo vervelend doet, heeft dat ook een oorzaak, of doet ie dat altijd al?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:52

ik wilde net vragen of chap een reden heeft voor dat stijgeren bij aansingelen?
Hier verder weinig nieuws, krijg je als je de hele dag op je luie r**t zit he?

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:10

Chaplin heeft in het verleden rugklachten gehad. Nog voordat hij bij mij kwam. En daarnaast zijn er vermoedens dat hij in een nog verder verleden mishandeld is. De rugklachten is hij voor behandeld door een osteopaat, maar aansingelen blijft hij met pijn associëren. Het zadel wat hij nu heeft is goed. Heb ik van de week nog laten nakijken. Het is de laatste 2 maanden eigenlijk heel goed gegaan en hij had dus al een behoorlijke poos niet gesteigerd. Vorige week bij workshop van FRA eigenlijk voor het eerst weer, dat was ook in een vreemde omgeving. Nu vandaag dus weer. Zodra het zadel eenmaal vast zit is er niks meer aan de hand en kan ik zo opstijgen en wegrijden. Het is echt singelvrees.

Ik heb in mijnalbum een paar foto's gezet. Die met mijn vriend ernaast zijn van 20-10 en de rest is vandaag gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Album=AFR3FNKI

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:16

Kan het ook zijn dat hij na het steigeren bij de workshop weer even zijn trigger geactiveerd heeft.

Goed nieuws hier. Jimmy liep vandaag ineens een heel stuk beter en het ei is geslonken. Mijn zus zei vandaag het kan ook nog meevallen en blijken dat hij door een trap of dergelijk een ontsteking heeft gekregen. Op een echo schijnt een scheur niet goed te onderscheiden te zijn van een beginnende onsteking. Ze kwam hier op doordat hij vooral kreupel lijkt te gaan door de druk van het tuig. I hope So.

Vandaag tutteldagje, alle 3 uitgebreidt gepoetst en geknuffeld en verder lekker niks.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:00

sonjim schreef:
Kan het ook zijn dat hij na het steigeren bij de workshop weer even zijn trigger geactiveerd heeft.

Dat is goed mogelijk. Heb morgen weer les, dus zal er dan weer extra aandacht aan besteden. Na een paar keer oefenen gaat het vaak al een stuk beter. Geduld, geduld, geduld.. moeilijk hoor soms..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:02

die foto's is Chap? Die zou ik zeker wel 400 kilo geven, misschien zelfs 450. Zo mager vind ik em niet! Dr mag wel wat meer aan maar ik vind het zeker niet zorgwekkend!
Singeldwang... tja als hij ervaring met pijn heeft krijg je dat er heeel moeilijk of misschien wel nooit helemaal uit. Al vanalles geprobeerd neem ik aan? Is het een dikke vreetzak of een knuffelkont? Werkt het dan ook als je tijdens het zachtjes aansingelen hem een lekker bak eten voorzet of juist extra veel kriebelt? Dat hij er een positieve ervaring van maakt ipv een negatieve?

sonjim: wat fijn dat jimmy wat beter loopt! Hopen dat hij vooruit blijft gaan!!

Twanneke loopt volgens mij nog steeds niet beter... al hetzelfde beeld sinds augustus... bah begin bang te worden dat hij er niet meer helemaal bovenop gaat komen... Ga er morgen heen en dan zal ik het wel zien! De hele rit naar hoogeveen weer uitzitten, niet het beste voor mn been maar we laten morgen onze oude demente kater inslapen.... en daar wil ik bij zijn!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:31

Nou. ik heb net 3 uur op de DA zitten wachten en na 5 minuten was meneer alweer weg. Hij kon niets meer doen en hij wou dat we hem naar de kliniek brachten zodat er daar iemand naar kon kijken die dan zou weten of het weer goed zou komen.
We hebben wel een soort paardenvalium gekregen dat we niet met een stuiterende trailer naar Hardenberg hoeven. Maarja, de vraag is of dat allemaal nog wel zin heeft.

@ Diphranil: ik vind chap zeer zeker niet mager Bloos! ik weet niet waar die 360 kg vandaan komt, maar hij is echt wel meer dan dat... Ik ken trouwens wel wat truukjes om een paard te laten wennen aan aansingelen, gooi gewoon eens een longeerlijn over zijn rug en ga zo langzaam met aaien enzo de lijn onder zn buik pakken en dan langzaam een beetje strakker trekken. Ook werkt het om m gewoon eens de aaien met de singel overal en heeeeeeeeeeeeeel rustig aansingelen. Roxy sprong al met 4 benen de lucht in als ze het zadel zag (heeft zich zelfs een keer losgetrokken en is achterover geklapt toen ik aan kwam lopen met het zadel) maar was er met veel oefenen na een maandje weer vanaf. Gewoon 100x zadel op, zadel af en blijven oefenen. Jammer ineens van de terugval!

@ Sonjim: Hopelijk gaat het weer vooruit met Jimmy!

Ik meld me weer af, moet zo naar de dokter want ik heb iets wat mijn vriend en mijn moeder behoorlijk vinden lijken op een blindedarmontsteking *zucht* als ik ergens geen behoefte aan heb is het wel ziek zijn. Maarja, heb al sinds gisteravond onuitstaanbare buikkrampen Scheve mond ik wil niet ziek zijn Boos! heb wel andere dingen te doen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:40

Airiin dat lijkt me niet handig voor een onderzoek onder de valium zetten of ligt het aan mij dat je dan weinig zult zien. Het klinkt niet echt positief het bericht van je da.

Succes bij je HA.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:13

@ Airiin: Wat balen van dat bezoek van de DA. Moeilijke kwestie, wel of niet naar de kliniek. En wat Sonim ook zegt, als ze onder de valium zitten dan wordt het onderzoeken toch ook lastiger? Sterkte ermee.

Wat jij zegt over het oefenen met de singel op en af etc. Dat doen we heel vaak. Bijna iedere week met de les zowiezo en vaak oefen ik zelf ook nog extra. Vandaag ging het redelijk. Heeft net niet gesteigerd. Stond op een gegeven moment wel weer op het punt om het te gaan doen, maar dat hebben we aan zien komen en zijn toen gelijk weer even een rondje met hem door de bak gelopen om de spanning weer even te laten wegebben.
Chap kent inmiddels het principe van de clicker ook, dus misschien dat ik het nog eens op die manier moet proberen.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Hij is ook al erg vooruit gegaan, maar zo nu en dan is er toch even een terugslag en dat is altijd balen.

Dat gewicht komt trouwens van zo'n meetlint om de buik. Weet niet hoe nauwkeurig die dingen zijn, maar ik vond het zelf ook nogal weinig. De DA schatte hem 1,5 maand terug op zo'n 400 a 450. Komt wel aardig overeen met jullie schattingen Haha!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:50

Wat is het hier rustig zeg!

@Timbers; hoe gaat het met Essie? Ben wel heel benieuwd, hoop dat het beter gaat...

@ Sonjim; fijn dat het beter gaat met Jimmy!

@ Airiin; hoe ging het bij de HA? En ga je nog naar de DA met je paard?

@ Diphranil; ik ben van mening dat er niets klopt, van zo'n meetlint. Met het ene meetlint was Tjitse 425 kilo, en met het andere 475. DA's schatten hem zo rond de 450. Klopt dus weinig van. Clown

Hier gaat alles prima, mn been is inmiddels uit het gips dus ik strompel weer wat rond!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 08:07

Goedemorgen! Wat een heerijke rust hier Knipoog. Fijne dag allemaal... Doei!

Slapen Koffie (of thee)! Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:31

Ik heb twee meetlinten en daar zit onderling gemiddeld zo'n 50 kg verschil in.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:44

Nou, ik kom net terug uit het ziekenhuis en ik heb een blinde darm minder Tong uitsteken stomme ding was toch ontstoken en hij is er maandagnacht om kwart voor 12 uitgehaald. Ging zo goed dat ik vandaag weer naar huis mocht!

Ik zit nu bij mijn ouders en we gaan zo overleggen over Roxy en evt een jaarling. Bah. wat een $%$#situatie :'(

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:53

Airiin, gelukkig dat je er zo snel bij was. Valt de pijn mee.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:55

Ze mochten die blinde darm houden hoor, voelde meteen na de operatie al stukken beter en nu al helemaal. Ik heb bijna geen pijn meer alleen een marathon lopen is nog niet helemaal aan te orde Tong uitsteken

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:21

JoviBan schreef:

de vraag is dan dus welke juist is, of beide niet? En hoe zit het met die methode om en om de buik te meten en de lengte van borst naar bil? Benaderd die het werkelijke gewicht beter?

@ Airiin: wat fijn dat je er op tijd bij was! Dat gaat dan snel zeg. Sterkte met het bespreken van de toekomstplannen. Moeilijk hoor. Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:40

Jimmy's ei blijft minder worden en de da geeft aan dat het dan zeer waarschijnlijk de ontsteking is geweest en geen peesletsel, yes. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:40

diphranil schreef:
JoviBan schreef:

de vraag is dan dus welke juist is, of beide niet? En hoe zit het met die methode om en om de buik te meten en de lengte van borst naar bil? Benaderd die het werkelijke gewicht beter?

Ja precies, welke is betrouwbaar. Boos!
Voor wormspuiten hou ik het hoogste gewicht maar aan. Haha!

Die andere meting weet ik ook niet van hoe betrouwbaar die is.
Iemand anders ervaringen?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:44

airiin: een wormvormig aanhangsel minder bij jou! hihi kan behoorlijk pijn doen, snap dat het nu oplucht. Dan maar ff wachten met die marathon! Knipoog

ik heb geen idee welke meting kloppen.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:20

cindybijl schreef:
airiin: een wormvormig aanhangsel minder bij jou! hihi kan behoorlijk pijn doen, snap dat het nu oplucht. Dan maar ff wachten met die marathon! Knipoog

Ik was maandag serieus boos dat zo'n stom en vooral nutteloos ding a. zó erg pijn kon doen, b. mijn verjaardagsuitstapje (superleuke danceparty en hele leuk DJs) waarschijnlijk veruïneerd en c. er voor zorgt dat ik de hee week niet kan werken (en ik werk op uitzendbasis, geen werk = geen geld = niet mijn huurachterstand afbetalen Boos! ) gelukkig krijg ik dan wel wat van het CWI, maar daar win ik ook de revolutie niet mee.

stom prutsding, zo'n blinde darm.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:54

Inge_ schreef:
@Timbers; hoe gaat het met Essie? Ben wel heel benieuwd, hoop dat het beter gaat...

Het gaat maar het houdt niet over.....ben een paar dagen heel emotioneel geweest en Es wilde alleen nog maar liggen. Ze stond wel op om te eten en drinken, plassen en poepen maar ging daarna weer veel liggen.

Vandaag hebben we een redelijke dag en is ze zelfs een stukje aan het lopen geweest...het houdt nog niet over maar ze is nog steeds stabiel. En bij hoefbevangenheid moeten we gewoon wat meer tijd voor herstel uittrekken. We vechten nog even door!
Het is zo'n kanjerpaard Lovers. Gisteren maakte ik me heel veel zorgen maar die ouwe mafketel van mij laat me weer eens zien dat ze precies weet wat ze kan en hoe ze met dingen moet omgaan! Echt een top knol!!!!!!!!!!

Gisteren gaf ze me zulke energie dat ik zelfs nog even met Timber gespeeld heb, echt zalig weer. Timber gaf al dagen aan dat ze me miste en gisteren liet ze me met het spelen geen minuut uit het oog. Ik kon geen 10 meter van d'r af staan want dan was ze er ook. Lekker ding!

Kortom ik ben weer een beetje positiever!!