Hier staan een volwassen hengst, jaarlinghengst en volwassen (drachtige) merrie harmonieus samen.
De volwassen hengst was een hengsten/ruinen-kudde gewend, maar heeft hier pas voor het eerst gedekt.
Eerder liep er nog een volwassen hengst bij ipv de merrie (nu verkocht), maar die ging echt door de omheining (incl gaas) heen als de (hengstige) merrie in de buurt stond. De volwassen hengsten liepen al 5 jaar samen en verder dan stoeien kwam het niet. Helaas kwijnde het jonge wellustige hengstje hier weg door het gelonk van de merrie (liefdesverdriet?), dus daar hebben we een ander adresje voor gezocht. Hij staat nu met een ruintje en een paar grote paarden samen.
Verder staat mijn tinkerruin in een kleine kudde met (zijn) jonge merries en soms zet ik hem ook samen met de hengstjes. In het begin ging dit maar net aan goed, was best heftig vond ik. Maar ze weten elkaars grenzen en het respect tussen beiden ontstond vanzelf. Ruin mag de baas spelen, maar hengst moet wel z'n charmes in de strijd kunnen gooien langs de omheining naar de dames

Ik heb dezelfde ervaringen als TS qua hengsten in een kudde. Volwassen hengst met merrie(s), hengst met ruin(en)/andere hengst(en), jong of oud... bij veel paarden is alles vanaf het begin aan te wennen.
Lijkt me logisch dat dit op latere leeftijd gewoon veel minder mogelijk wordt om aan te wennen, zijn uitzonderingen.
Maar ik ben ook van mening dat het wel goed leefbaar gemaakt kan worden voor de paarden