katiavl schreef:Zo zijn er vaak dingen op bokt: Bv in sommige haw topics waar bitloos fotos worden geplaatst, het paard valt super hard uit elkaar, maar mensen zien bitloos en maken de associatie naar iets goed. En dan krijg een topic hoe fantastisch het is dat ze bitloos rijden, maar geen commentaar over het uiteen valen en slechte houding van het paard
Grappig dat hier verder helemaal niet op gereageerd wordt want dit is zo waar en dit valt mij ook enorm op.
Er wordt enorm opgeheven over bitloos rijden alsof het ontzettend knap en spectaculair is maar tot nu toe nog weinig topics gezien waar het paard niet uit elkaar liep en op de voorhand liep te sloffen.
Er is niets knaps aan bitloos rijden. Zoals RK al aangaf, als je een goede rijopleiding hebt gehad dan kun je je paard op je zit sturen en dus ook bitloos rijden.
Het is ook niets nieuws. Heb het al eerder verteld: In de jaren 70 gingen wij regelmatig het bos in zonder bit en dan ook nog met paarden waarvan de meesten nu de bibbers zouden krijgen.
Alleen vond iedereen dat toen vrij normaal en werd er geen ophef over gemaakt en het werd zeker niet gezien als een nieuwe stroming.
Mijn paarden hadden ook nooit dekens om en liepen zoveel mogelijk buiten. Niets bijzonders want 's winters waren er toen in onze regio niet veel wedstrijden dus ook geen noodzaak om te scheren.
Voorijzers heb ik alleen een tijdje bij mijn 1e paard gehad omdat het anders toch wel lastig werd die springconcoursen op (vooral nat
) gras.Het enige wat ik steeds meer begin te denken is dat je mensen hebt die bijna van nature paarden aanvoelen en daardoor geen naam als natural nodig hebben en mensen die daar heel erg hun best voor moeten doen en daar soms extreem in doorschieten.
Alleen al het feit dat andere mensen "overtuigd moeten worden" geeft al aan dat de persoon zelf erg onzeker is over zijn zogenaamde natural zijn.
Blijkbaar geeft een naam zoals natural en een sekte een veilig gevoel.
Arme paarden die als eenheidsworst gezien en behandeld worden. Elk paard is een individu en zou ook zo behandeld moeten worden.
Dat betekend ook openstaan voor het feit dat er paarden zijn die liever niet dag en nacht buiten staan en paarden die het net wel even beter doen op ijzers.
Er zijn hier mensen die openstaan voor alles omdat ze beseffen dat een paard een individu is en ik zie mensen die enorme oogkleppen hebben gekregen en nergens meer voor openstaan en helaas noemt een deel daarvan zich natural.
Als je dat ontwikkeling wilt noemen, ga je gang.