Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:voor een hobby ruiter die gewoon een beetje door het bos toert en af en toe een wedstrijdje mee pakt snap ik best dat ze zich bezig houden met naturel dingen,
LCharlotte schreef:Nu krijg je een discussie over duscussies terwijl je niet van discussies houdt
Lielle schreef:Citaat:voor een hobby ruiter die gewoon een beetje door het bos toert en af en toe een wedstrijdje mee pakt snap ik best dat ze zich bezig houden met naturel dingen,
en zo'n opmerking dus ook. Hier zou ik me als natural aan storen.
Wendy schreef:@knoopje: het kan aan mij liggen, maar ik snap geen bal van je verhaal.
Lielle schreef:MysticTinker schreef:Iemand die zijn paard goed onder controle heeft zou zelfs met een touwhalster een parcourtje kunnen springen, zelfs helemaal zonder hoofdstel als je daar op traint. Daar is natuurlijk niet élk paard geschikt voor, maar de meeste kunnen het wel geleerd krijgen![]()
Als je zoveel kracht nodig hebt om je paard bij je te kunnen houden dan zou ik daar persoonlijk eerst op trainen voordat ik aan wedstrijden zou gaan meedoen.
Heb je daar ervaring mee? Ik denk dat ik best wat rond spring op een halster maar als ik een M cross in ga met een technische combinatie op drie kleine galopsprongen, gevolgd door een haakse bocht naar een dikke haag, verwacht ik (oke, dat is een aanname, maar wel gebaseerd op praktijkervaring) dat de controle daar onvoldoende fijn voor is. Ik rijd mijn paard trouwens op twee pinken door de cross, dus daar gaat het niet om. En even uit mijn hoofd ken ik geen enkele eventingruiter die bitloos start, ook niet op hackamore trouwens.
Ik ben nu zo ver dat ik helemaal zonder hoofdstel kan rijden, met kleine figuren zoals een kleine volte, en tempowisselingen, ook van bv een rustige naar snelle draf, en van stap naar galop. Maar we zijn er nog lang niet.
Lielle schreef:Citaat:Helaas zijn de meeste mensen die hoog in de sport meedoen bang dat hun dure sportpaardje zich verstuikt, of verkouden wordt, of wondjes oploopt, en dus zetten ze hun paarden op stal, want dat is veiliger
dit soort denigrerende opmerkingen is dus wat er bij mij verkeerd schiet. Als ik een opmerking zou plaatsen als:
"Helaas zijn de meeste recreatieruiters bang dat hun tinkertje's manen afbreken" wordt er ook over me heengevallen en terecht. Zo'n toon is nou precies wat de discussie op scherp zet.
Waarom niet, dat is toch zo? Lange manen, daar ben ik trots op, en als andere paarden eraan knagen dan spuit ik er anti-bijt op
Daar ondervindt hij zelf geen last van. Ik zou hem nooit op stal houden daarvoor, of een halsdeken er omheen.
Nee, dan leg ik uit dat hij insulineresistent is, sinds kort speciaal voer krijgt, en dat we eraan werken..
. Zelf zie ik echter weinig voordelen van het rijden zonder bit....knooopje schreef:Wendy schreef:@knoopje: het kan aan mij liggen, maar ik snap geen bal van je verhaal.
wat snap je niet
knooopje schreef:waarom dan je rijd toch voor je hobby!!!
ben je daarom minder als een ander of zo
Wendy schreef:@knoopje: het kan aan mij liggen, maar ik snap geen bal van je verhaal.
Roos_s schreef:ze bedoelt met hobby ruiter recreatie ruiter, zo verkeerd bedoelde ze het geloof ik nou ook weer niet....
knooopje schreef:maar volgens mij gaat het hier niet om de ... of de ,,,
je moet gewoon wat te zeuren hebben......
.