Ik vond/vind het vréselijk om te zien hoe zij hem rijdt, hoe ze hem longeert, hoe ze hem voortrekt bij het wandelen; Alles wat ze doet dus.
Als ik iemand zo zie omgaan met zijn/haar paard denk ik van; Arm paard maar verder doet het me niet zoveel omdat ik weet dat ik er toch niks aan kan doen. Maar als iemand zo omgaat met jóuw paard, op een manier waar jij zo tegen bent; dat trek je echt niet.
We moesten allebei op bepaalde punten toegeven; Hij heeft bv. nooit ijzers gehad omdat ik daarop tegen was, maar moest vorig jaar wel een winterdeken op omdat zij dat wilde.
Zodra hij van mij is wordt hij van dat moment compleet natural gehouden, hij heeft al laten blijken dat hij het prima doet op die manier. Mocht dat veranderen dan ga ik niet zoals sommige mensen denken hem tóch koste wat kost natural houden omdat dat is wat ik het liefste wil. Als blijkt dat hij deze winter (na 3 jaar met deken) het toch niet trekt om meteen al de hele winter zonder deken te kunnen volhouden, dan leg ik hem gewoon een dunne deken op, met de hoop dat ik die volgend jaar wel kan weglaten.

, was meer als ondersteuning van jouw verhaal bedoeld
, staan méér dan een week zonder jas en stal buiten, namelijk het hele jaar

Maar echt, ik vind NH super, omdat je zo'n goede vertrouwensband op kan bouwen. Maar ik vind dat niet-natural, dat daar niets mis mee is. Ieder kiest er zelf voor.