Somebitch schreef:Wie zegt er dat ze een hackamore gebruikt? En dat ze hem op de verkeerde plaats hangt![]()
Hackamore lijkt me zoiezo al niks om bij te zettenMaar oke..
Jij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Somebitch schreef:Wie zegt er dat ze een hackamore gebruikt? En dat ze hem op de verkeerde plaats hangt![]()
Citaat:Als jij al met een hackamore op de verkeerde plaats een neus kan breken wat denk je dat de schok van een vallend paard en een stuk metaal kunnen doen??
Somebitch schreef:Nou met een kippenkracht niet hoorDat is echt een fabeltje
Heb zelf ook met Hackamore gereden.
Bojangles schreef:En een uur in een stapmolen is veeeels te saai voor een paard.
Huertecilla schreef:Faux schreef:Ik moet zeggen HC, ik lees vaak je reacties en soms vind ik ze raar..
Wat is hier de toegevoegde waarde van en wat mbt het topic?
hc
Jolliegirl schreef:op trainingsstallen staat er ook stroom op de stapmolen, zelfs op sommige maneges!
iepsel schreef:@ HCCitaat:Kortom; taal is belangrijk en werkt alleen als je de woorden correct en eenduidig gebruikt zodat iedereen begrijpt wat je bedoelt.
De woorden zul je zeker correct en eenduidig gebruiken.
Citaat:Maar denk jij werkelijk dat als jij in je bekakte taaltje je preken afsteekt dat een ieder begrijpt wat je bedoelt??
Huertecilla schreef:MLoeser schreef:
Een schok op de rekken van de molen?
Das vrij algemeen hoor!
Serieus? Dat is nou nog eens wreed! Mensen die zo'n ding als training voor hun paard gebruiken geven ook echt niets om dat dier! Die horen zeker thuis onder de dierenbeulen!
Welkom in de werkelijke paardenwereld. Enig idee hoeveel schade er onderhuids met stompe sporen schoppend aangericht wordt? hoe pijnlijk en kort op het bit bijgezet ingereden wordt? wel eens van barreren gehoord?
Het básisprobleem is het dresseren op basis van ´of anders´ en de rest is een glijdende schaal.
hc
MLoeser schreef:Je kan idd beter met je paard gaan wandelen ofzo. Dan heeft hij gewoon lekker veel vrijheid, ziet hij nog eens iets (=afwisseling), en heeft hij ook contact met jou.
iepsel schreef:In een topic waar wordt gevraagd of naturals dan ook zonder cap rijden reageer jij met een antwoord dat dat neimand iets aangaat en dat mensen geen mening mogen hebben over iets waar ze niets van af weten. Prima, mag jij vinden. Maar als je ergens iets niet van afweet, en je vraagt.......dan mag er toch een normaal antwoord worden gegeven? En daarna kan er toch een mening worden gevormd??
Citaat:Maar hoe weet je dat ieder paard dat saai vindt?
Ze zijn buiten in de frisse lucht, kunnen lekker om zich heen kijken, interessante luchtjes opsnuiven, andere paarden snuffelen...
Het is hoe dan ook beter dan op stal staan....
Tinkerloos schreef:Maar Lilian,je snapt toch wel dat paarden slapen s'nachts.
Die liggen van 19:00 uur tot 09:00 uur te wachten tot het weer licht wordt.
Dus ze slapen (en vervelen zich uiteraard niet in die periode van 14 uur op stal) en hebben geen behoefte aan beweging of spelletjes.
Ze gaan in het donker toch niet willen rennen?
Huertecilla schreef:Fellor schreef:Een getraind paard kan best los bijgezet een tijdje in de molen lopen, als je de paarden ziet lopen ze idd vaak met veel beter lijfgebruik dan de losse paarden.
.
blablabla en natuurlijk dat het is.....
Is ´natuurlijk´zó gedegradeerd tot feel-good etiket dat dit soort in het geheel. maar dan ook GEHEEL niet paardgericht gedoe onder een ´natural´ subtopic komt?!
Paard bijgezet in een tredmolen is![]()
hc
Somebitch schreef:Je zet je paard toch ook niet met bijzet in de wei
Huertecilla schreef:Somebitch schreef:Je zet je paard toch ook niet met bijzet in de wei
Je kan het wel bitloos op stal zetten, kan je ook een etiket ´natuurlijk´opplakken![]()
hc
Somebitch schreef:Nee hoor ik ben niet tegen bent en bijzet en alles van het 'normaal' trainen. Rijd zelf ook met bit, longeer afentoe ook met bijzet.
Maar ik ben WEL tegen in de stapmolen bijzettenDat is gewoon onverantwoord.
Huertecilla schreef:Jus_dOrange schreef:HC dit staat op 'naturals' omdat hier zeer wss de meeste ervaring met bitloze optomingen is, dus niet omdat de TS zo natuurlijk bezig wil zijn.
Dat is dan incorrect ingeschat.
Bitloos is nl. een optoming en de grondleggers van NH rijden allemaal mét bit.
Ik men bijvoorbeeld bitloos. Is mennen nu ´natural´?hc