Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
althans, niet als ik voel dat ik in de zeik genomen wordt Ninx schreef:Hoe meer we paarden beschermen met verwarmde stallen en allerlei menselijke normen betreffende comfort, hoe minder weerstand ze krijgen...
Lekker buiten, niks mis mee (ras-afhankelijk)! Als ze maar een lekkere dikke vacht hebben, of een goed waterproof dek en ergens uit de wind kunnen staan.....
).
maar pik geen sjit
jacqueline_ schreef:ach ja maar dat wist ik wel dat ik zo'n reactie zou krijgen...toen ik vanmiddag naar huis reed zag ik weer zo'n klein shetje staan aan de weg vastgebonden aan een ketting geen enkele beschutting amper iets te eten en hoogstens 1,5 jaar oud... sorry hoor dat vind ik niet kunnen geef hem dan iig een schutplaatsje.. maar ja dat vinden jullie gewoon.. en daar kan ik me dus behoorlijk kwaad om maken....maar ieder zn eigen dit is dus ook behoorlijk off topic
die van mij staan nu lekker tot de knieen in t stro met een dikke plak hooi overigens zonder deken!
jacqueline_ schreef:ach ja maar dat wist ik wel dat ik zo'n reactie zou krijgen...toen ik vanmiddag naar huis reed zag ik weer zo'n klein shetje staan aan de weg vastgebonden aan een ketting geen enkele beschutting amper iets te eten en hoogstens 1,5 jaar oud... sorry hoor dat vind ik niet kunnen geef hem dan iig een schutplaatsje.. maar ja dat vinden jullie gewoon.. en daar kan ik me dus behoorlijk kwaad om maken....maar ieder zn eigen dit is dus ook behoorlijk off topic
die van mij staan nu lekker tot de knieen in t stro met een dikke plak hooi overigens zonder deken!
winerieke schreef:ook offtopic.
Het ligt er helemaal aan wat je paard / pony gewend is.
Mijn pony wil met dit weer hoogtens een uur buiten, dan staat ze voor het hek te duwen en te rennen dat ze naar binnen wil.
Met lekker weer staat ze de hele middag of zelfs de hele dag buiten.
Maar zoals de paarden van mijn buren die staan dag en nacht buiten, en die willen niet eens meer naar binnen.
Het ligt er dus gewoon aan wat je paard gewend is.
Ik vind dit een hopeloze discussie van wellis - nietes.
(het topic gaat hier niet eens over
). Ik laat iemand niet zomaar iets roepen over alle paarden die 'zielig' buiten staan. Alsof het mij niets kan schelen ofzo. Ik hou zielsveel van mijn paard toevallig
. Juist daarom staat 'ie buiten. Hij houdt helemaal niet van opgesloten staan, een stal met een dik laag stro interesseert hem niets en hij kan prima tegen het weer. Wat andere paarden graag willen, bijvoorbeeld binnen staan bij rotweer, prima.
Het is ook maar wat je pony gewend is, wat ik hier boven al aangaf.

! x_tico schreef:Misschien zie jij anders dan zei voelt.
ik kan soms ook heel erg boos op mijn pony worden en (ten onrechte of terecht) gaan trekken en prikken, het ligt altijd aan je zelf, maar paarden kunnen het er ook zelf naar maken.
misschien was het paard heel sterk aan het doen en aan het trekken, en natuurlijk wil ze haar paard goed laten lopen voor de nieuwe kopers
doe gewoon je ding en laat het op jou manier zien!