Mandyke schreef:runningkawa schreef:Niet raar bedoeld, maar lopen ze in die zin op veel plekken in Belgie niet achter, of interesseert ze het niet?
Er hebben op bokt foto's gestaan van manege paarden met een hefboom bit in...als je dat al als normaal en goed beschouwd kan ik me voorstellen dat ze zich dood schrikken als er geen bit meer is
In België wordt er, althans in mijn omgeving, eigenlijk minder over 'gezeurd'. Of je er nu een bit indoet of niet zolang je je paard maar onder controle hebt is het allemaal goed en geen haan die dan kraait naar je bitloze optoming.Tuurlijk krijg je wel eens een negatieve reactie maar evengoed ook positieve reacties. Het is wel zo dat het effectieve bitloos rijden door meer mensen in Nederland reeds wordt beoefend dan in België, maar we zijn dan ook maar een klein landje hé! Geef ons tijd!
![]()
![]()
En dat van die foto's ... dat kan in elk land vookomen, overal zijn goede en slechte manéges.
Ah oke, hoor ik de andere kant, das mooi

Omdat een andere belgische bokker ook eens heeft gezet dat het nivo van les krijgen lager is.
Gelukkig dus ook de andere kant

Tuurlijk krijg je wel eens een negatieve reactie maar evengoed ook positieve reacties. Het is wel zo dat het effectieve bitloos rijden door meer mensen in Nederland reeds wordt beoefend dan in België, maar we zijn dan ook maar een klein landje hé! Geef ons tijd!
Ik geloof alleen dat er maar een ding op zit, excuses