Stal is TEGEN bitloos!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stal is TEGEN bitloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:34

Mandyke schreef:
runningkawa schreef:
Niet raar bedoeld, maar lopen ze in die zin op veel plekken in Belgie niet achter, of interesseert ze het niet?
Er hebben op bokt foto's gestaan van manege paarden met een hefboom bit in...als je dat al als normaal en goed beschouwd kan ik me voorstellen dat ze zich dood schrikken als er geen bit meer is Lachen

In België wordt er, althans in mijn omgeving, eigenlijk minder over 'gezeurd'. Of je er nu een bit indoet of niet zolang je je paard maar onder controle hebt is het allemaal goed en geen haan die dan kraait naar je bitloze optoming. Bloos Tuurlijk krijg je wel eens een negatieve reactie maar evengoed ook positieve reacties. Het is wel zo dat het effectieve bitloos rijden door meer mensen in Nederland reeds wordt beoefend dan in België, maar we zijn dan ook maar een klein landje hé! Geef ons tijd! Clown Haha!
En dat van die foto's ... dat kan in elk land vookomen, overal zijn goede en slechte manéges.

Ah oke, hoor ik de andere kant, das mooi Ja
Omdat een andere belgische bokker ook eens heeft gezet dat het nivo van les krijgen lager is.
Gelukkig dus ook de andere kant Ja

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 17:41

In BE wordt er ook veel minder boomloos bitloos etc gereden, naar mijn visie? Ofwel is het bij ons net heel minimaal allemaal.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 17:44

Huertecilla schreef:
Oakland1990 schreef:
Heb nu alleen een gigantisch probleem. Ik heb H. nu "op haar tenen getrapt" door te antwoorden en mijn "grote" bek op te zetten. Kwam er net achter dat zij me moet jureren met de zomerbeker Boos! Ik geloof alleen dat er maar een ding op zit, excuses Verward

Dat zou voor een grote bek op zich heel normaal zijn.
Dat zou voor een grote bek in een manege waar het lesgeefmens voor gaat nog normaler zijn.
Dat je dat nu wil omdat het je eigenbelang is, dan is het inhoudelijk geen excuus meer....

hc

Ik vat 'm niet, leg eventjes beter uit svp

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:46

runningkawa schreef:
Omdat een andere belgische bokker ook eens heeft gezet dat het nivo van les krijgen lager is.

Dat betwijfel ik. Ten eerste is dat nauwelijk mogelijk en ten tweede heb ik aardig wat kundige Belgen ontmoet.
Zelfs meer dan een paar waar ik in NL zo snel geen equivalent van zou kunnen bedenken.
Verder is men in België veel meer met de springsport bezig. Kan ik ook alleen maar positief vinden Tong uitsteken

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:48

Nu woon ik wel in het deel van NL die ook uit veel springsport bestaat Lachen
Scheelt misschien Haha! Clown

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 17:49

Ja, Belgie is meer springen, maar HC kun je even uitleggen?

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:51

hey,
je hade wel een mooi halster om hé :p
ik en nathalie rij zo vaak op firri zonder bit is juist leuk Haha!
ik zou het gewoon verder doen

gr caroline

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:52

Ik denk dat het vroeger zo beschouwd was, ook omdat er een sterke verdeling was, tussen de verenigingen onderling. Zoals lrv die als laag niveau werd gezien, op bos ponys rijdend met zadel en kopstuk die nog uit de oorlog kwam, en hrov dan de hogere klassen. En dan kan ik wel aannemen dat men soms verwijsde naar.... Maar nu is daar geen onderscheid meer in. Maar dat is ook al heel lang geleden, ik word oud Bloos

Ik ken genoeg kundige nederlanders, net als ik die in belgie ken, denk dat gewoon de belgen minder problemen maken zolang ze geen problemen veroorzaken. De goede kant van belgie
Net zoals bitloos rijden, daar doen ze het gewoon, en als je hier soms de drama's die er over gemaakt worden leest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:54

Citaat:
denk dat gewoon de belgen minder problemen maken zolang ze geen problemen veroorzaken. De goede kant van belgie

Dat vind ik ook altijd wel van Belgie
We wonen niet zo heel ver van de grens, dus zijn er wel eens over
Vind het altijd een heerlijk land Ja
Gemoedelijk zonder stress en gezeik Lachen
Maar das geloof ik weer off topic Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 17:55

Caroline, jij moet de piste niet delen, en kunt lekker op de wei rijden, ik zit met een hoop tegendraadse mensen die niet wíllen accepteren dat het ook anders kan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:57

Oakland1990 schreef:
maar HC kun je even uitleggen?

Je excuseren voor onbeleefd gedrag is prima wanneer dat is omdat je begrijpt dat je onbeleefd was. Een excuus máken omdat je dénkt anders benadeeld te worden is manipulatief en het excuus dan waardeloos.
Daarbíj ´vertrouwt de waard zijn gasten zoals hij zélf is´ = deze gedachtengang over mogelijke benadeling zegt meer over de instelling van de ts dan over het lesgeefmens.

hc

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:57

Is er geen uurtje wanneer minder mensen rijden, en zo kan je dan laten zien dat het wel kan. Of gewoon praten met ze, mischien dat jullie er dan wel onderling uitkomen?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 17:59

Zij vond mijn gedrag onbeleefd door het feit dat ik antwoorde op iets dat ze niet wilde dat ik antwoorde, dus zou zij dan niet denken, goh ze is gaan nadenken en biedt nu een excuse aan,
Er zijn zo vaak uren dat er niet veel volk is maar die lesgever staat er quasi altijd

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:08

das waar ik kan rijde waar ik wil Haha!
dat is het leuke aan een weide zonder commentaar zonder andere stomme mense Haha!
ps. ik ben terug aan het rijde op fir

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:22

bij ons op de manege is iedereen daar al heel erg lang
iedereen kent elkaar al vanaf 7 of ouder
en daar blijven ze je bekijken als kind , ik ben ondertussen 16 dorothee 17 , lynn bena 18 maar toch , dat is niet oud genoeg om je eigen zegje te mogen doen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 18:24

Nee, dat mag je daar niet, zelfs sommige volwassenen worden geintimideerd door die lesgever (denkt aan tatjana, daisy etc)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:06

Dat begrijp ik toch niet goed hoor. Als er daar echt volwassen mensen geïntimideerd worden door een lesgever waarom verhuizen die dan niet? Daar wil je toch niet blijven?
En wat die excuses betreffen ... ik zou het niet doen! Ik hou vast aan mijn principes of ik daardoor nu een beker aan m'n neus zie voorbij gaan of niet! Maar dat ben ik natuurlijk. Clown

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 20:12

Ik wil gewoon eerlijk worden gejureerd, of zij mijn manieren thuis nu accepteert of niet, en ze worden niet echt geintimideerd, maar eerder wijsgemaakt dat het zo moet, met bit, dat je stuur en rem is.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:13

Ik vind dat je zo laat zien dat je je paard JUIST onder controle hebt. enne..het is jouw paard en jij mag ermee doen wat je wilt jij kent je paard het beste en jij hebt hem/haar onder controle dus ik snap hun niet.. ik denk dat jij niet zou rijden zonder bit als jouw paard een crosser was en een rodeo als het geen bit in heeft.

groetjes

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:26

Oakland1990 schreef:
Ik wil gewoon eerlijk worden gejureerd, of zij mijn manieren thuis nu accepteert of niet, en ze worden niet echt geintimideerd, maar eerder wijsgemaakt dat het zo moet, met bit, dat je stuur en rem is.

Zij moet naar mijn idee als jurylid gewoon objectief blijven, zij mag jou niet benadelen omdat je haar op de tenen hebt getrapt. En dat ook nog eens omdat jij je terecht verdedigde. Zij heeft naar mijn idee geen commentaar te hebben over hoe jij je paard optuigd... Voor hetzelfde gooi je er morgen een westernzadel op, geven ze dan ook commentaar? Het is een voorbeeld maar je mag het toch nog altijd zelf weten.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 20:28

Dan bekijkt ze me wss eens heel vuil, maar ze zal niks meer zeggen omdat ik me verdedig, maar ik denk dat ze me echt wel nekt als ze kan...

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:28

Dat zou ik er triest van haar kant vinden, dan laat ze zich wel kennen... Naja hoop voor je dat ze het niet doet...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:34

Als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik er me niks van aantrekken, ik rijd af en toe met monty roberts bit en daar reageerd mijn paard 10 keer beter op, en ik rijd altijd van de manege naar ons eigen land met alleen een halster en touw, zonder cap overigens. Kreeg allerlei reacties dat ik gevaarlijk bezig was en dat ik mijn paard niet zou kunnen houden.. bemoei je met je eigen zaken denk ik dan, het is mijn eigen risico

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 18:23

Weet iemand of je in belgie ook niet gejureerd mag worden door je lesgever? Anders neem ik gewoon vijf halve uurtjes les bij haar, opgelost.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:58

vandaag was zij aant rijden in de piste , natuurlijk kon ik het niet laten , zonder zadel en bitloos hoofdstel aan :d
moest je ze zien loeren naar mij :d