Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tinkerloos schreef:Ik zeg niet dat een paard niet kan slikken,maar wel verminderd.
Ga jij maar eens met een stok in je mond rennen en werken,en probeer dan maar eens te slikken.
Het gaat wel,tuurlijk,maar op wat voor manier...
speedy_cindy schreef:nog argumenten?
Citaat:Bovendien kan een paard eigenlijk niet onder neusdruk uitkomen, terwijl een dier wel het bit 'vast kan pakken'.
Sim0ne schreef:Dat kan dus alleen als het neusstuk van het bitloze hoofdstel te laag zit! En als een paard het bit tussen de tanden neemt, kun je dat er ook weer uittrekken....
Daarnaast is dit argument al meerder keren in dit topic geplaatst en ontkracht, dus graag eerst lezen...
Visconti schreef:. Dan maakt het niet meer uit of je met bit of bitloos rijd.
Citaat:hoe zit het met een leer bitje is dat vriendelijk of niet?
Citaat:en een neck-rope wel of niet vriendelijk ?
Citaat:met of zonder zadel ?
Citaat:sorry we wijken van de vraag af maar zonder zadel is niet goed en die bare-back pads dan ..?
bispax schreef:sorry we wijken van de vraag af maar zonder zadel is niet goed en die bare-back pads dan ..? wat ze verkopen zijn die wel verantwoord rijden?
Visconti schreef:Vriendelijker kan niet...Citaat:en een neck-rope wel of niet vriendelijk ?
Ashquar schreef:Ik heb een hele tijd alleen maar zonder bit gereden maar nu rij ik ook weer mét bit maar ook nog wel bitloos. Santos droeg haar hoofd veel te hoog zonder bit. Met bit is het een stuk makkelijker om het paard in een betere houding te krijgen (en nee ik ga niet zagen oid). Als ze met bit netjes loopt ga ik het ook weer bitloos proberen.
Citaat:Waarom krijg ik bij dit soort topics altijd het gevoel dat de mensen die met bit worden aangevallen door de mensen zonder bit