Klinkt of jij het je paarden echt naar de zin wilt maken ElPatcho, en ik snap goed dat je voorzichtig wordt als je er eenmaal een aan zandkoliek verloren hebt.
Lopen is best gezond.
Ik vervloek de winters ook weleens hoor. Door de modder sleuren met voer en water...je wilt niet weten wat voor bende klei en een beetje regen kan geven.
Erger me ook altijd aan mensen die beweren dat 24 buiten alleen gemakszucht is. Ik haat modder, heb ook nog spierreuma.
Maar als ik mijn paardjes dag en nacht op stal zet zie ik wat het doet. Ze staan swinters niet 24 buiten, enkele omdat ze dat niet trekken en enkele omdat de weide het niet trekt, maar wel altijd minstens een dagdeel, stal met mogelijkheid tot knabbelen met de buur en uitzicht.
Wat ik nooit snap is dat de gemiddelde bokker vind dat een paard tot drie in de weide hoort, liefst ook nog in 'de opfok', want dat is het enige goede voor jonge paarden enz. blablabla...
En dan wordt ie drie, moet ie ineens onder drie dekens in een stal van 3X3 en dan zou hij daar heel gelukkig mee zijn.
Alsof een driejarige niet nog jong en niet uitgegroeid is.