wat vinden jullie van Hempfling?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat vinden jullie van Hempfling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:10

Het klinkt ontzettend leerzaam!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:19

ja dat was het ook, als ik zie wat je als onderschrift hebt staan hoef ik waarschijnlijk niets uit te legen en kan je wellicht hier ook dingen uit halen voor je coaching/ bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:28

De 26 Paardenpersoonlijkheden kunnen inderdaad een onderdeel c.q. 'hulpmiddel' zijn in een coaching traject. Knipoog

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:35

Super Garny, ik heb er nu meer "beeld" bij Lachen

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:47

Wat leuk om te lezen dat Oostende goed is verlopen en dat er weer wat inspiratie is gegeven.
Helaas kon ik zelf niet naar de workshop, ik had een eigen workshop, maar oh, wat was ik graag gegaan.

Klaus is de enige die mij echt uitdaagt en inspireert, meestal niet op de dagen zelf, maar later. Gelukkig is hij was mensvriendelijker geworden, ik volg zijn werk vanaf het begin, en dat spreekt mensen meer aan. Meer volgense menselijke normen en waarden.

Klaus Hempfling blijft voor mij iemand die heel duidelijk zegt, doe wat je kunt en ontdek zo veel mogelijk. De sleutel van je geluk zit in jezelf.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:14

Ik merk ook bij mezelf dat er heel veel nog aan het nawerken is, het laat me niet los, ik pak met regelmaat weer een boek en mail ook met mensen die ik daar heb ontmoet, heel leuk.
Ik voel me zo in mijn kracht als ik bezig ben met mijn paarden, dat was hiervoor wel minder, hij heeft mij ook enorm geinspireert en niet alleen wat betreft de paarden, er zijn ook nog wel wat andere kwartjes gevallen.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:14

Cassidy schreef:
Ik vind het een blaasbalg, en een driftig en poestig mannetje - al zeggen recente verhalen dat hij inmiddels wat rustiger is geworden.

Klaus Ferdinand Hempfling mag zelf wel heel goed zijn in het werken met paarden, als leraar vind ik hem waardeloos. Hij begint in zijn boeken op een dermate hoog niveau dat niet iedereen hem kan volgen, een goede leraar kan zich aanpassen aan het niveau van zijn leerlingen, en dat mis ik bij hem. Als communicatiewetenschapper brengt hij het communiceren zelf er maar bar slecht vanaf. Als je clinics gaat geven ga je er heen om wat te leren, en niet de huid volgescholden te krijgen dat je je paard alleen maar verpest. Hij werkt het liefst met wilde paarden, omdat hun reacties puur zijn, maar waar in Europa vind je dat nog?

Tegenwoordig zit hij in Denemarken, na een mislukte poging tot het oprichten van een soort community in Spanje en Duitsland, die toch aardig sectarische trekken kreeg. Al zeggen nieuwe berichten dat het centrum in Denemarken niet zo werkt, zou ik willen zeggen: buyer beware!

Je hebt gelijk hiji gebruikt moeilijke taal maar als je al zijn boeken leest begrijp je er meer van.
Hij heeft wel gelijk alleen moet je zelf eesrt ook die wereld ontdekken voordat je de wereld met paarden binnenstapt.
Stel je zelf vragen over je paard en zoek de antwoorden ervan op....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:44

laurahi: Hou eens op met al die oude topics naar boven te halen. Het is niet zinvol om dat te doen.

Daarnaast zijn de meeste mensen hier redelijk op de hoogte met KFH en zijn boeken, dus je hoeft niet zoveel reclame voor hem te maken.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:59

het is dan wel een oud topic maar ik vind het prima dat hij weer even aangehaald wordt,
meteen dan maar even voor de andere liefhebbers die dit topic even openen, ik had bericht gehad na aanmelding voor april dit jaar:

Op 26 april geeft Klaus Ferdinand Hempfling een Borderline Demonstratie.
Tijdens deze demonstratie zal Klaus met die paarden werken, die zichtbaar zijn ontspoord.

Klaus Ferdinand Hempfling:

'Om het voor zo veel mogelijk mensen mogelijk te maken om mijn omgang met paarden duidelijk en direct te beleven, zal ik in mijn demonstratie met paarden werken, die door hun eigenaren reeds lang opgegeven zijn. Mijn gasten kunnen onmiddellijk beleven en proeven hoe extreme gedragspatronen, weer op het rechte spoor gezet worden. Hoe het paard terugkomt in een vertrouwensvolle en authentieke relatie met zichzelf en zijn omgeving. Het gaat hier dus om het werk met het paard, om het principe van de eerste ontmoeting in zijn uitgekristaliseerde vorm, tot in de essentie teruggebracht'
.

De paarden zullen worden uitgekozen na een oproep in het februarinummer van het blad ROS. De kosten bedragen 110 euro incl. BTW.

Op 27 april geeft Klaus Ferdinand Hempfling een workshop Spirit, Body and energy, a one day journey.
De workshop ‘Spirit, Body and Energy’ is bedoeld voor een groep van ongeveer 75 mensen. Het is een dag waarin oefeningen gedaan worden om ons meer bewust te worden van ons lichaam, onze bewegingen en het belang daarvan bij het samenzijn met paarden.

Klaus Ferdinand Hempfling:

‘Mijn doel is om de deelnemers mee te nemen op een gemeenschappelijke reis door mijn wereld van Spirit, Body en Energy. Het wordt vast geen reis met veel tijd om lang stil te staan bij de afzonderlijke stations. Maar dat is ook niet de bedoeling van deze dag. Het idee is om een eerste overzicht te geven zonder theoretisch uit te wijden. Maar om juist concrete oefeningen en technieken uit te proberen, die de deelnemers mee naar huis kunnen nemen’

De workshop vindt plaats zonder paarden. Na afloop krijgen de deelnemers een certificaat als bewijs van deelname. De kosten bedragen 160 euro.

Om een indruk te geven van een borderline demonstratie en het werk van Klaus Ferdinand Hempfling hebben we twee videofragmenten toegevoegd:

http://nl.youtube.com/watch?v=3N4aM-tssyI Hempfling-Borderline demonstration II
http://nl.youtube.com/watch?v=cA0JTkP67wg Hempfling-Dancing with Horses

Beide dagen worden gehouden op het voormalige KNHS Federatiecentrum in Wanroij en beginnen om 9.30 uur en eindigen rond 17.00 uur.

Aanmeldingen graag via contact@hempfling.nl

Uitgebreide informatie over het nieuwe programma van 2008 is beschikbaar op http://www.hempfling.com

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:06

laurahi schreef:
Cassidy schreef:
Ik vind het een blaasbalg, en een driftig en poestig mannetje - al zeggen recente verhalen dat hij inmiddels wat rustiger is geworden.

Klaus Ferdinand Hempfling mag zelf wel heel goed zijn in het werken met paarden, als leraar vind ik hem waardeloos. Hij begint in zijn boeken op een dermate hoog niveau dat niet iedereen hem kan volgen, een goede leraar kan zich aanpassen aan het niveau van zijn leerlingen, en dat mis ik bij hem. Als communicatiewetenschapper brengt hij het communiceren zelf er maar bar slecht vanaf. Als je clinics gaat geven ga je er heen om wat te leren, en niet de huid volgescholden te krijgen dat je je paard alleen maar verpest. Hij werkt het liefst met wilde paarden, omdat hun reacties puur zijn, maar waar in Europa vind je dat nog?

Tegenwoordig zit hij in Denemarken, na een mislukte poging tot het oprichten van een soort community in Spanje en Duitsland, die toch aardig sectarische trekken kreeg. Al zeggen nieuwe berichten dat het centrum in Denemarken niet zo werkt, zou ik willen zeggen: buyer beware!

Je hebt gelijk hiji gebruikt moeilijke taal maar als je al zijn boeken leest begrijp je er meer van.
Hij heeft wel gelijk alleen moet je zelf eesrt ook die wereld ontdekken voordat je de wereld met paarden binnenstapt.
Stel je zelf vragen over je paard en zoek de antwoorden ervan op....

laurahi, ik lees in je profiel dat je 12 bent en nu al bezig met Klaus, wauw, had ik die wijsheid maar met 12, zucht..

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:13

Ja, nu 13, ik zit zijn boeken nu aan het lezen.
Heb alleen geen pony. Dus kan het nu niet uitoefenen.
Ik kan op bokt ook geen advertentie plaatsen...