Naturals............hoe natural ben jij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Naturals............hoe natural ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:05

eigenlijk moet je er dan een leeuw bij gooien Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:06

Ik ben absoluut niet tegen Natural, sterker nog, het zal mij een worst wezen. Maar veroordeel mij dan niet en zet geen rare berichten op websites. Het lijkt bijna wel een sekte waarin je terecht komt.

En de werkelijke vraag word door de naturals niet beantwoord en dat vind ik jammer.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:06

terorita schreef:
Kel2004 schreef:
[
Die natural paarden komen er anders verdomde sterk uit Bloos Clown

sterkste zullen overleven Clown

Haha! Haha! Haha!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:07

runningkawa schreef:
Ik hou mijn kreupele paard ook nog steeds
toch is het egoisme

want anders hou je geen een dier gevangen in een weiland
Hij moet toch dingen doen die jij van hem verlangt
En dat is een vorm van egoisme

dat mijn paard net als ik staat te stralen bij het zien van een zadel is wat anders.
Maar toch is het egoisme om op een paad te gaan zitten.
Dat hij het niet als vervelend ervaart, is wat anders Lachen

ik ben het hier ook niet mee eens het is geen egoisme we hebben mischien wel paarden omdat we het leuk vinden maar de meeste paarden vinden ons ook leuk en werken graag !!
en de wereld blijft toch doorfokken met paarden....
dus wat een paard niet kopen, en dat ie naar een of andere rakzak gaat...
dat vind ik egoistisch als je een paard niet koopt omdat het niet natuurlijk is, want dan gaat het paard mischien wel naar iemand die hem mishandeld ofzo......(stom voorbeeld maar wel duidelijk)
het is mischien maar een dom voorbeeld hoor maar warom geen paardje kopen als je weet dat het paardje zich prettig voelt bij jou en goede verzorging krijgt .....
nee vind er niks egoistisch aan

Arabesk

terorita schreef:
enten en ontwormen de naturals dan wel of niet

Ja, beide en ik zou m'n paard laten slachten ipv in laten slapen als de kwaliteit van leven slecht is geworden. (We zouden allemaal natuurlijk het liefst hebben dat je paardje 35 wordt en op een dag door een hartstilstand omvalt oid)

blosbokker

( Blosbokker stapt in haar ufo en vliegt weer terug naar Mars)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:08

blosbokker schreef:

Das niet echt natuurlijk hoor Clown

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:08

Pipo schreef:
terorita schreef:

verschilt dat ook niet per paard...heb d'r ook andere ervaringen mee

Ze erbij laten liggen tot de merrie zelf afscheid heeft genomen, en dan doen ze door te begraven. De ene zal dat na een uur doen, de andere na 24 uur. Maar velen malen korter dan een mens.

Mee eens, als ze het er moeilijk mee hebben is het omdat ze er geen afscheid van kunnen hebben nemen. Omdat het ineens weggehaald wordt of ze er nog niet volledig afscheid van genoemen hebben. Mensen daarintegen, herdenken na 60 jaar dit feit nog.

Wanneer schapen een meerling hebben en er zit 1 zwakke bij die het in de natuur niet gaat redden, kijken ze er geeneens naar om. Die laten ze liggen en doen ze geeneens een poging. Dan focussen ze zich op de anderen. Ook als het eenling is, dan doen ze nog meer hun best, maar blijft hij te zwak laten ze hem ook liggen. Cru, maar het is zo. Paarden is hetzelfde.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:09

voorval paarden in het water..........
heel nederland in de stress vreselijk gezicht...met een kluitje op een eilandje..
ze staan Natural in de natuur...hadden ze dan niet gered moeten worden????tis tenslote de natuur...

blosbokker

Pipo schreef:
blosbokker schreef:

Das niet echt natuurlijk hoor Clown

Ik ben ook geen natural Clown

Anoniem

ulinoco_maud schreef:
runningkawa schreef:
toch is het egoisme

dat mijn paard net als ik staat te stralen bij het zien van een zadel is wat anders.

ik ben het hier ook niet mee eens het is geen egoisme we hebben mischien wel paarden omdat we het leuk vinden maar de meeste paarden vinden ons ook leuk en werken graag !!
dat vind ik egoistisch als je een paard niet koopt omdat het niet natuurlijk is, want dan gaat het paard mischien wel naar iemand die hem mishandeld ofzo......(stom voorbeeld maar wel duidelijk)
het is mischien maar een dom voorbeeld hoor maar warom geen paardje kopen als je weet dat het paardje zich prettig voelt bij jou en goede verzorging krijgt .....

Een paard fokken is ook egoisme

een [aard kopen is ook egoisme, jij besluit hoe en wat en of je vind dat dat goed is.
Paard heeft daar verder geen zeggenschap over.
Jij doet wat jij denkt dat oke is (ik zeg niet dat het niet oke is)

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:10

ulinoco_maud schreef:
runningkawa schreef:
toch is het egoisme

Het is onze keuze en daarom egoistisch! Ik heb nog nooit een paard horen zeggen, goh dat lijkt me leuke meid, daar ga ik eens bij in het weitje staan?!

Ah bevalt me toch niet zo, ik ga naar de buren!

Wij beslissen zonder inspraak van de paarden, dus ego!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:11

runningkawa schreef:
Dat doet een natural toch niet?
Die zegt op lieve tuttelende toon na een hap uit de vinger te hebben, foei paardje mag niet

Nee hoor, deze natural trapt met klomp tegen scheenbeen van paard als paard naar mij trapt Extreme duivel *bats*

Mij bijten? = dreun op kaak Vork

Ach natural is een relatief begrip, ik rij zelf met boomzadel, wel met een stalhalster omdat hij daarmee net zo goed te rijden is als met een bit, ontworm, ent. Het enige dat 'natural' is is de manier van houden en geen ijzers evt hoefschoenen indien nodig.

Anoniem

terorita schreef:
heel nederland in de stress vreselijk gezicht...met een kluitje op een eilandje..
ze staan Natural in de natuur...hadden ze dan niet gered moeten worden????tis tenslote de natuur...

De reden dat ze er uiteindelijk stonden was nog vreemder, want als ze gewoon de mensen hun gang hadden laten gaan, dan hadden die paarden daar uberhaupt niet gestaan. Daarnaast werden die paarden van mishandeling en dergelijke beticht. Nou.....ik heb ze op de video gezien, er was er geen eentje mager en ze zagen er niet slecht verzorgt uit.

Nic

runningkawa schreef:
Ik denk dat er veel in het leven ook uit egoisme gedaan wordt Ja

Daarom vind ik het een hele moeilijke discussie, ik denk er vaak over na: waarom eet ik vlees? Omdat als ik besluit uit overtuiging geen vlees meer te eten, ik alles in mijn leven incl. mijn baan wel kan opgeven en in een hutje op de hei gaan wonen, maar ook daar zal ik dingen moeten doen om te kunnen overleven.

Alles wat wij in deze westerse wereld doen, is het wat makkelijker en leuker maken in ons eigen leven (ten koste van...) omdat we allang ver van de natuur af staan.

Ook al die stallen met luxe faciliteiten zijn er om het onszelf makkelijker te maken en niet voor het paard.
En dát is nou net wat mij tegenstaat.

Sjuimpje schreef:
Vind je een vergelijking tussen mens en dier dan wel passend?

Weet ik niet... Want wij mens doen wel allesvanuit onze eigen menselijke overtuiging, maar dat wil niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk beter is.
Wijzelf zien liever een opgeruimde en geveegde stal, maar dat zal een paard een worst wezen.

Skipper schreef:
Mensen daarintegen, herdenken na 60 jaar dit feit nog.

Ik ben van mening dat er maar een reden is dat wij dat doen:
Wij kunnen praten.

For millions of years mankind lived just like animals
Then something happened which unleashed the power of our
imagination
We learned to talk

Pink Foyd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:12

terorita schreef:

in de nattuur konden ze ergens anders gaan staan, ipvl op een dobbe.. en hadden ze daar mischien wel nooit gestaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:12

Ik ben niet natural, rij voor de fun ook op een stalhalster en bemerk dat dat goed gaat dus trek de conlusie dat ik het bit dan niet verkeerd heb gebruikt.
Toch krijg ik verwijten dat je er een bit in hangt..dat is toch vreemd?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:13

de reden waarom ik rij? Omdat ik het heel leuk vind om te doen. Puur egoisme dus Ja Wel zijn er bepaalde voorwaarden waar mijn uitrusting en paard aan moet voldoen voordat ik er opstap. Ik wil een gezond lekker in het vel zittend paard, een paard dat zich zelf is en niet gek gemaakt door kilo's krachtvoer en gefrustreerd door te weinig sociale contacten of te weinig beweging. Daarnaast moet de uitrustig niet pijnlijk zijn voor mijn paard, geen sporen zweep of bit dus en een goed passend zadel.

Ik heb nooit besloten van "en nu word ik natural" het is meer zo gegroeit. Het voelde nooit goed hoe ik eerder reed, en daardoor ben ik wat dingen aan gaan passen. Dat het natural of niet natural was had er in het begin helemaal niks mee te maken, later ben ik me daar in gaan verdiepen en kon ik me wel aardig vinden met de ideeën van het natural zijn. Maar het enige at daar eigenlijk uit voor is gekomen is dat mijn paard geen dek op heeft gekregen, maar ik reed al bitloos en hij werd al natuurlijk bekapt. En boomloos was nou eenmaal noodzakelijk maar ik had in eerste instantie liever een boomzadel gehad.

Ik kijk gewoon naar mijn paard, mijn paard staat 's nachts op stal, heel onnatuurlijk dus. Helaas heb ik geen oplossing voor dit probleem (voorlopig) maar mocht hij ooit dag en nacht op de wei komen dan komt er zeker een schuilstal. Heel onnatuurlijk maar mijn paard is een watje. Ik hoor mensen zo vaak zeggen dat hun paard het niet erg vind om op stal te staan, maar ik vraag me altijd af waarom er sloten op een stal zitten? waarom geef je je paard niet gewoon zelf de keuze wat hij leuk vind?

je kunt tot de conclusie komen dat een paard echt natural houden in nederland onmogelijk is. Daar ben ik het dan ook wel mee eens. Dan kun je daar verschillend op reageren. Of je sluit je paard 24 uur op in de stal, want het is toch niet natuurlijk. Of je probeerd er nog wat van te maken.

Mijn paard maakt mij trouwens ontzettend gelukkig! Niet alleen het rijden (heb ik al 1,5 maand niet meer gedaan Nagelbijten / Gniffelen ) maar het feit dat hij gelukkig is maakt mij al gelukkig. Vroeger moest ik rijden om paarden leuk te vinden, tegenwoordig vind ik al leuk om gewoon uren naar mijn paard te kijken terwijl die in de wei loopt. Gewoon kijken hoe hij eet, speelt en lekker paard is.

@terorita: Mijn paard word ontwormd, geënt en is gechipt. Boeit me geen zak dat dit niet natuurlijk is, het gaat hier wel om de gezondheid van mijn paard en ik vind dit iets noodzakelijks.

Anoniem

Arabesk schreef:
Nee hoor, deze natural trapt met klomp tegen scheenbeen van paard als paard naar mij trapt Extreme duivel *bats*

Mij bijten? = dreun op kaak Vork

Ach natural is een relatief begrip, ik rij zelf met boomzadel, wel met een stalhalster omdat hij daarmee net zo goed te rijden is als met een bit, ontworm, ent. Het enige dat 'natural' is is de manier van houden en geen ijzers evt hoefschoenen indien nodig.

Verward Verward Verward

Paarden in kuddeverband corrigeren elkaar door te slaan en door te bijten. Maar nooit tegen een been! En nooit tegen een hoofd. Altijd tegen een bil of buik.

Heel vreemd dit..........

terorita

Arabesk schreef:
. Het enige dat 'natural' is is de manier van houden en geen ijzers evt hoefschoenen indien nodig.

manier van houden...
maar zeg eerlijk...
het regent/sneeuwt/ of stromt als een gek..
je paard staat buiten...lig jij dan lekker in je bedje,
of maak je je toch wel even zorgen over je knollie

Arabesk

terorita schreef:

Een stukje verderop stonden schapen op een eilandje, maar daar maakte NL zich stukke minder druk om. Geeft maar weer aan dat paarden eigenlijk al niet meer als 'vee' beschouwd worden, maar meer tegen de emotionele band van een huisdier aanzitten. Heel NL stuiteren over een kudde paarden die gefokt wordt voor de worst en na het actievoeren buigen ze zich 's avonds lekker over hun malse stukje bioindustrievleesje.

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:15

Inderdaad ja Nicolletje!! Er zijn genoeg verhalen van mensen die een reading hebben laten doen voor hun paard, en dat paard had toch werkelijk herrineringen, net als mensen. Het enige is dat hij niet kan praten en dat we daarom er maar vanuit gaan dat het paard geen verdriet o.i.d. heeft.
Laatst bijgewerkt door blosbokker op 09-03-07 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:15

terorita schreef:
Arabesk schreef:
. Het enige dat 'natural' is is de manier van houden en geen ijzers evt hoefschoenen indien nodig.

manier van houden...
maar zeg eerlijk...
het regent/sneeuwt/ of stromt als een gek..
je paard staat buiten...lig jij dan lekker in je bedje,
of maak je je toch wel even zorgen over je knollie

dat staat die van mij ook (2 van onze eigen paarden) en ik maak me er idd wel zorgen om als het bijv zo stormt.. maar moet ik ze dan om mijzelf gerust te stellen binnen zetten?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:16

Nicolletje schreef:
For millions of years mankind lived just like animals
Then something happened which unleashed the power of our
imagination
We learned to talk

Pink Foyd

Daar geloof ik niet in Knipoog

Maar Kel haalde het mooi aan, dieren hebben zulke emoties niet. Net als ze de emoties niet hebben, ik ga mijn baasje eens pesten.

En dan nog, waarom laten ze nog levend maar zwak lammetje dan liggen en verstoten ze het direct? Als ze die emotie hebben geven ze alle aandacht aan de zwakste zoals mensen doen. Maar zij kijken alleen naar sterkste en als de zwakste herstelt, die mag niet meer in de buurt komen en wordt meer als paria behandeld dan andere lammetjes van collega schapen! Als ze kunne praten zouden ze eerder zeggen : donder op!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:16

Als ik op het weerbericht zie dat het langdurig gaat regenen of sneeuwen dan breng ik extra hooi en knoop een regendeken om.