'Natuurlijke' ....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re: 'Natuurlijke' ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:23

Citaat:

Als iemand negatieve associaties met jouw termen heeft, dan komt dat denk ik eerder door de arrogante, minachtende en hoogdravende wijze waarop jij jouw visie verkondigd... En nog geen eens zozeer om wat jij inhoudelijk verkondigd. Mensen met een open mind wisselen nu eenmaal graag van gedachte met andere mensen met een open mind. Het moet van twee kanten komen hoor, HC Als jij mensen met een open mind wil bereiken, dan zul je ze denk ik iets toegangkelijker moeten benaderen en ook open moeten staan voor hun visie. Het is nogal respectloos om je zo op te stellen alsof jij alleen degene bent die de wijsheid in pacht heeft. Ik denk dat dat jouw open mind in de weg staat....

En dat is nu precies het gevoel wat je mij geeft HC

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:27

evita_ schreef:
Huertecilla schreef:
Bokt is overingens niet paardgericht maar ruitergericht

En wat zijn die ruiters dan aan het doen? Vast niet op hun computers aan het rijden. Dus idd, bokt is overigens wel degelijk paardgericht. Verder zijn er een heleboel mensen op bokt die niet rijden, maar wel met paarden bezig zijn.

En omgekeerd, de zgn internet-ruiters*. Haha! Mensen die zéggen dat ze met paarden bezig zijn...

*) Mensen die als je ze op hun woord (internet/mail/telefoon) moet geloven alles van paarden en paardenprobleem weten en jarenlange ervaring met paarden hebben maar die in hun dagelijks leven niet in de buurt van paarden komen. Zelfs niet als ze een stal/weiland vol hebben. Ik ken internet-ruiters die beweren hun paard hinnekend op ze af galoppeerd als ze met een zadel bij de wei komen.

Beetje of topic, sorry daarvoor.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:30

evita_ schreef:
Citaat:

Als iemand negatieve associaties met jouw termen heeft, dan komt dat denk ik eerder door de arrogante, minachtende en hoogdravende wijze waarop jij jouw visie verkondigd... En nog geen eens zozeer om wat jij inhoudelijk verkondigd. Mensen met een open mind wisselen nu eenmaal graag van gedachte met andere mensen met een open mind. Het moet van twee kanten komen hoor, HC Als jij mensen met een open mind wil bereiken, dan zul je ze denk ik iets toegangkelijker moeten benaderen en ook open moeten staan voor hun visie. Het is nogal respectloos om je zo op te stellen alsof jij alleen degene bent die de wijsheid in pacht heeft. Ik denk dat dat jouw open mind in de weg staat....

En dat is nu precies het gevoel wat je mij geeft HC

Hoe jij ontvangt is aan jou om te bepalen. Het gaat er bij communicatie maar beperkt om wat de "zender" zendt, maar vooral hoe de "ontvanger" het ontvangt. En dat kun je als ontvanger helemaal zelf bepalen. Zoals Eleanor Roosevelt al eens zei: "Nobody can make you feel inferior without your permission".

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:00

Waratje schreef:
Zoals Eleanor Roosevelt al eens zei: "Nobody can make you feel inferior without your permission".

Píng!

Goed gevonden citaat Waratje. De reacties naar de boodschapper zeggen veel over de onvanger, niet over de boodschap en al helemaal niet over de boodschapper.

Iemand die boos op 'mij' wordt bijvoorbeeld maakt zélf verschillende persóónlijke stappen. Het is het effect bij hén, hún emotie en zíj bepalen wat ze er mee doen.

Niemand hier kent mij, dus ik besta als 'boeman' alleen in hun perceptie Haha! en de reacties zijn vrijwel nooit inhoudelijk op wat ik schrijf maar op wat men méént tussen de regels te lezen. Dus over wat ze dénken dat ik denk over hen als persoon, bijvoorbeeld Cool
Alsof het belangrijk is wat ik over hen denk zeg Pling

Wat er na ontvangst, verwerking en bewerking bewust op schrift geuit wordt geeft daardoor veel inzicht over hén.
Het is heel natuurlijk en leerzaam voer voor psychologen.

Zo, nu een Koffie (of thee)!
Julie veel plezier met de paardjes allemaal.

HC

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:01

Dus als Eleanor Roosevelt zegt je ben een domme koe, maar dan in poetisch schrift hoeft hij (de zender) niet na te denken hoe hij/zij dingen verwoordt?
Dan moet de ontvanger denken; wie ben jij om dat te bepalen en kan geen enkel gevoel krijgen van de uitspraak van de zender?

Quoting is a lack of inspiration zeg ik altijd.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:07

Als HC's boodschappen werkelijk zouden uitzenden dat hij arrogant is, waarom komt dat bij mij dan helemaal niet zo over? De boodschap en de zender zijn exact hetzelfde, maar ik krijg niet het gevoel "wat een arrogante dweil is HC toch". Integendeel. "Hé ja Lachen", denk ik - bij exact dezelfde woorden. Geinig toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:24

promptertje schreef:
Als HC's boodschappen werkelijk zouden uitzenden dat hij arrogant is, waarom komt dat bij mij dan helemaal niet zo over? De boodschap en de zender zijn exact hetzelfde, maar ik krijg niet het gevoel "wat een arrogante dweil is HC toch". Integendeel. "Hé ja Lachen", denk ik - bij exact dezelfde woorden. Geinig toch?

Ik ook niet Ja
Kan het ook nergens van afleiden, zelfs als ik er naar zoek.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:29

Huertecilla schreef:
De reacties naar de boodschapper zeggen veel over de onvanger, niet over de boodschap en al helemaal niet over de boodschapper.

De boodschapper die dat zegt heeft duidelijk oogkleppen op... Bijvoorbeeld; iemand die met en boos gezicht schreeuwt dat hij het zo naar zijn zin heeft, komt op mij niet geloofwaardig over. Waar zal dat dan aan liggen? Aan de inhoud van de boodschap? Aan de wijze waarop de boodschap gebracht wordt? Of aan de wijze waarop de boodschap ontvangen wordt?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:47

evita_ schreef:
Dus als Eleanor Roosevelt zegt je ben een domme koe, maar dan in poetisch schrift hoeft hij (de zender) niet na te denken hoe hij/zij dingen verwoordt?
Dan moet de ontvanger denken; wie ben jij om dat te bepalen en kan geen enkel gevoel krijgen van de uitspraak van de zender?

Als ik dit lees van je, krijg ik sterk de indruk dat je je aangevallen voelt. Waarom zou je? Wat ik schrijf is in ieder geval zeker niet als aanval bedoeld, maar gewoon als gedachtenpunt. Dat jij het op een andere manier ontvangt dan dat ik het bedoel, is niet mijn verantwoordelijkheid, maar jouw eigen keuze. Dat is precies wat dat citaat ook aangeeft: jij kunt zelf bepalen hoe je je voelt en daar kan niemand anders wat aan doen als je je daarvan bewust bent. Wat maakt het uit of iemand je een idioot noemt, als jij zelf WEET dat het niet zo is? Daar hoef je helemaal geen gevoel aan te verspillen Knipoog

evita_ schreef:

Klinkt me ook ernstig als een citaat in de oren Haha! Maar waarom zou je niet een passend citaat gebruiken, als dat nou precies onder woorden brengt wat je bedoelt?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:53

Huertecilla schreef:
Opa komt hier net de keuken binnen. Echt een léuk jack aan. Praktisch, fisse kleur en waterdicht. Merk 'human nature' van de ANWB.
Ik heb me gierend van de lach nog net aan de tafelrand vast kunnen grijpen. Volledig kunststof, met Gore-tex (Teflon!!!), van de wéggebruikersbond = 'natuurlijk'.
Opa is gepensioneerd reclameman en zegt 'dat natuurlijk is feel-good marketing, meer niet'.

HC

Je maakt een interpretatie fout: Human Nature= Menselijke aard, of anders, grondslag. Ik denk niet dat ze refereren naar de natuurlijke mens. Bovendien ligt het in onze 'Nature' om je te kleden...

Ik vind verder jou manier van schrijven onaangenaam (beetje schreeuwerig en zelfgenoegzaam). Maar, dat zal ook in jou 'Nature' liggen... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Prima op 31-01-07 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:55

Waratje schreef:
Wat maakt het uit of iemand je een idioot noemt, als jij zelf WEET dat het niet zo is?

Het maakt in zoverre uit dat wanneer iemand je (eventueel tussen de regels door) een idioot noemt er geen fatsoenlijke basis meer is om prettig te discussieren. En daar is Bokt voor bedoeld, om met elkaar te discusieren.

Dus als jij daar als boodschapper in een discussie op wordt geattendeerd dat men (of een aantal) ervaren dat zij door jouw als een idioot worden bestempeld, dan lijkt mij dat je daar rekening mee gaat houden. Uit fatsoen, en om de discussie positief te houden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:05

Er zijn meer dan 60.000 mensen op Bokt, ik vind het absoluut niet nodig om met al die mensen goed te discussieren, je maakt gewoon je keuzes..... Er zijn duidelijk ook diverse mensen op Bokt die de bijdragen van HC wel waarderen en zich niet een idioot voelen door zijn uitlatingen, waarmee ik weer terug ben bij mijn uitgangspunt: de ontvanger Duivel

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:12

Waratje schreef:
Er zijn meer dan 60.000 mensen op Bokt, ik vind het absoluut niet nodig om met al die mensen goed te discussieren,

Maar al die 60.000 bokkers nemen toch niet deel aan dit topic? Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je in ieder geval goed probeert te communiceren met de mensen waarmee je in discussie bent.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:13

Ik denk het verschil tussen die ontvangers hem ook zit in het volgende.

HC wil mensen kietelen om na te gaan denken. Daarbij verteld hij zijn visie op bepaalde situaties en hoe raar die zijn , en ook hoe raar de mensheid daar op reageerd enzo.

De ontvanger die dat leest en echt een ontdekking doet in de woorden van HC , die zal zijn posts vast wel waarderen , wat een slimme vent die HC !

Als je je echter zelf al bewust bent van dat soort dingen die HC verteld en hij brengt het alsof het het Ei van HC is dat de rest van de zieltjes nog niet kent , dan komt dat nogal arrogant en hoogdravend over.

Dus wellicht is het gewoon zo dat degenen die hem waarderen nu net die sukkeltjes zijn waar hij het over heeft.... ? Die hem interessant vinden omdat hij voor hun iets nieuws brengt ?

Knipoog

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:14

Mijn advies aan de TS is: probeer je berichten waardevrij neer te zetten. Als je echt wat te vertellen hebt, dan 'horen' ze je toch wel.
Kijk ik hoor ook wat je zegt. Maar ik 'luister' ook naar wat je niet zegt. En juist dat doet afbreuk aan je tekst.

Zet em op!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:15

Ik ben dan een sukkel? Bij deze bedank Scheve mond

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:18

Als dat jou een beter gevoel geeft PMarena, dan mag jij me met alle liefde een sukkel noemen Knipoog. Deze ontvanger krijgt daar niet bepaald een gevoel van minderwaardigheid van Haha!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:24

Wat ben je toch slim pmarena!

Citaat:
Als ik dit lees van je, krijg ik sterk de indruk dat je je aangevallen voelt.

Ligt dat aan de zender of ontvanger? Mijn bedoeling was juist DENK.....

Citaat:

en een beetje sarcasme op zijn tijd, ligt er maar aan hoe je het leest.

Nou conclusie, het ligt eraan hoe je de posts leest van HC. Ik krijg er dit gevoel van. En aan de reacties te zien ben ik niet de enige, en ook niet de velen.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:24

pmarena schreef:
Als je je echter zelf al bewust bent van dat soort dingen die HC verteld

Of een andere mening hebt...

pmarena schreef:
en hij brengt het alsof het het Ei van HC is dat de rest van de zieltjes nog niet kent , dan komt dat nogal arrogant en hoogdravend over.

En voor degene die een andere mening hebben, is discussie door die houding van HC met HC dan al bijna niet meer mogelijk...

pmarena schreef:
Dus wellicht is het gewoon zo dat degenen die hem waarderen nu net die sukkeltjes zijn waar hij het over heeft.... ? Die hem interessant vinden omdat hij voor hun iets nieuws brengt ?

Of dat zijn de meneeren de haas die niet om duidelijke taal durven vragen.... Die zich laten imponeren door ingewikkeld taalgebruik...

Prima schreef:
Mijn advies aan de TS is: probeer je berichten waardevrij neer te zetten. Als je echt wat te vertellen hebt, dan 'horen' ze je toch wel.

En probeer eens open te staan voor een echte discussie, ipv alleen maar jou visie bij anderen door de strot te douwen.....

Prima schreef:
Kijk ik hoor ook wat je zegt. Maar ik 'luister' ook naar wat je niet zegt.

En dat geld ook voor mij...

katiavl schreef:
Ik ben dan een sukkel?

Dat ligt toch aan hoe jij het ontvangt? Extreme duivel Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:25

promptertje schreef:
Als dat jou een beter gevoel geeft PMarena, dan mag jij me met alle liefde een sukkel noemen Knipoog. Deze ontvanger krijgt daar niet bepaald een gevoel van minderwaardigheid van Haha!

Ach de rommel voor de één is een schat voor de ander. Zal bij mensen dus ook zijn Haha!
Dus af en toe een sukkel genoemd worden, kan vast geen kwaad

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:39

Hihihi , die ontvangers toch van tegenwoordig Knipoog Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:40

jasmijn78 schreef:
pmarena schreef:
en hij brengt het alsof het het Ei van HC is dat de rest van de zieltjes nog niet kent , dan komt dat nogal arrogant en hoogdravend over.

En voor degene die een andere mening hebben, is discussie door die houding van HC met HC dan al bijna niet meer mogelijk...

Waarom niet? Als je een andere mening hebt en goed weet waarom je mening anders is, kun je ook best met HC blijven discussieren. Persoonlijk vind ik dat ook wel leuk, iemand die je scherp houdt op correcte argumenten en als jij zelf zorgt dat je weet waar je het over hebt, kan dat ook prima zonder dat je je een sukkel voelt.

jasmijn78 schreef:
pmarena schreef:

Of dat zijn de meneeren de haas die niet om duidelijke taal durven vragen.... Die zich laten imponeren door ingewikkeld taalgebruik...

Dit topic wordt een heerlijke psychologische studie ROFL

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:54

Hoe komt het toch dat ik hier sterke vijandigheid voel.....
Ligt dat nu aan mijn natuurlijke aard als ontvanger?
Of aan het feit dat mensen zich maar druk maken over één persoon. Die al weinig heeft gepost?

Als we toch over psychologie gaan, is het zo dat we als we naar een omega zien 'die we x zullen noemen in dit gesprek'
die is duidelijk in de minderheid. Waarom word een omega al aangevallen. Zodat de groep hun stress kwijt kan.
Ligt dat dan aan de zender of ontvanger Pling

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:05

Omdat er meerdere topics op bokt zijn met dezelfde soort zender heb je dus vele ontvang momenten.
Beetje druppel op gloeiende plaat idee en nu wil iedereen hier water gaan spugen....

en nu ben ik te vaag denk ik.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:09

Als je zegt natuurlijk is maar om het beestje een naam te geven, waarom zie ik mensen dan inneens Hyper! worden als mensen zeggen dat natural niet de juiste naam is?
Nuja, ik ben een breinloze sukkel dus zal het voor mij moeilijker zijn om dat te verstaan Tong uitsteken

Conclusie: Maak je om ergere dingen druk