Boomloos zadel; trekker dressage endurance

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

whoopie

Re: Boomloos zadel; trekker dressage endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:41

Hoi
Heb je dan een pad gekocht die het gehele zadel optild/opvuld of alleen de voorkant?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:43

gewoon zo'n pad die je ook bij een barefoot kan kopen, die tilt idd het hele zadel op. Ik heb hem alleen van het merk equitex, als je daar op googled kun je wel afbeeldingen er van vinden.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:52

Dank je zijn mooie dekjes, heb net even gekeken. Koop je die via internet?

Vindt je het geen nadeel dat je dan weer zo,n dik dekje eronder hebt, het contact met je paard veranderd daardoor weer, of niet.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:02

Dit zadel geeft sowieso minder contact met je paard, voelt meer als een boomzadel. Ik heb de mijne 2de hands gekocht via bokt...

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:13

Het contact en het 'zachte' is inderdaad veel minder dan met een BF, even wennen!
Zag net dat er iets los zit bij het zadel onder de cantle, direct maar terugsturen dus... Ik zal morgen wel even een fotootje proberen te maken.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:20

Dat de singelsstoten wat dik zijn klopt inderdaad hier had ik ook wat moeite mee. Na flink gebruik heb ik er geen last meer van ze moeten even wat soepeler worden. Ik leg het zadel inmiddels iets verder naar achteren en singel ook de voorste singelstoot riem 1 gaatje strakker dan de achterste dat werkt perfect er komt hierdoor niet meer druk op de schoft en schouder zoals ik wel verwacht had als het ergens deze week nog droog wordt zal ik nog eens een foto maken Lachen Het contact gevoel moest ik ook even aanwennen. Ik heb het gevoel dat het zadel door gebruik nu wel zachter zit. Ik vind het nu meer comfortabel ook omdat ik mijn benen beter kan aanleggen en niet zo breed meer zit als met mijn vorige zadel.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:56

Mooi zadel, lees even een tijdje mee, ben benieuwd naar verdere ervaringen.

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:47

Ja dat ongelijk aansingelen werkt perfect bij dit zadel, bij andere zadels durfde ik dat nooit en schoof het hele boeltje toch naar voren en dan zat die singel zo irritant in de oksel.
@Morelia, jij had hiervoor toch ook een Barefoot?
Ik vond het minder breed zitten wat tegnvallen bij de Trekker, maar heb er dan ook maar even opgezeten, tussen de buien door. Jammer dat het weer zo dinges is, ik wil het zadel zo graag testen.
De foto van mij moet misschien ook even wachten vanwege het weer.

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:09

Afbeelding

Afbeelding

Mn paard recht vanuit de storm en blubber even onder het afdakje gezet voor de foto Haha! . Dit zadel gaat terug, want ik had een bruine besteld en deze is ook nog stuk. Ze sturen een andere op.
Ik neem aan dat wanneer je een paar keer gereden hebt dat het zadel wat soepeler is, het is nu niet makkelijk goed te leggen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:19

Nee, dat kan ik vanaf de foto idd zo ook al zien!

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:43

Vindt het wel een mooi compact zadel, het lijkt idd wat achterover te hangen dat was mij bij M. ook opgevallen, maar die heeft dat nu geloof ik gecorrigeerd.

Daar zou ik dan wel een nieuw foto van willen zien Knipoog
Vraag mij toch ook af of het zadel beter zit als de pommel of het vormvoordeel (boog) wat breder zou zijn.

Jouw haflinger lijkt niet zo erg breed, wel leuk koppie!!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:03

Wat lijkt dat zadel klein? Hij lijkt echt wel 2x zo groot op mijn paard voor mijn gevoel Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:35

Jakkiwakki, wat is er dan stuk aan het zadel?
En ligt er een HAF pad onder?

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:31

Mn haf is een goeie 1m50 in het vierkant, bij dat lijf val alles in het niet Haha!

Ik heb er een haf pad onder. Onder de cantle zit een schroef los.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:41

Hoi

Kun je die schroef niet zelf even aandraaien??

Goh dan heb ik mij verkeken op jouw haf want dat is toch een behoorlijke maat voor een haf Bloos

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:48

Als het zadel van mij was geweest had ik wel wat willen prutsen om te kijken of ik de schroef weer op zn plaats kan krijgen, want je moet het zadel wel uit elkaar halen daarvoor. Van onderaf zit er een schroef tot in de cantle.
Afbeelding

En voor de liefhebber een Ghost op mn haf, das pas een klein zadel! http://www.mijnalbum.nl/Foto=EKCRQLYX

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:15

Ja gelijk heb je dan kun je er zelf beter niet aan gaan prutsen, wel jammer.

Die foto van je haf met Ghost herken ik, staat die ook op de site van buitenzinnig?
Bevalt de Ghost toch niet voldoende, omdat je nu weer aan het testen bent.

De Ghost is wel duidelijk langer mi, het is vooral aan de zijkant in de hoogte zeg maar" minder zadel."
Vindt hem wel mooi staan op je paard. Vindt het zadel ook mooier op je paard liggen dan je Trekker.

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:09

De Trekker is erg stug, ik geef het nog de voordeel vd twijfel. Misschien dat het steeds meer naar de rug gaat zetten? De Ghost ligt veel beter en zit tot nu toe het beste, maar ik vind hem wat te flodderig.
De BF bevalt tot nu toe het beste en staat mooi en ligt heerlijk soepel in vergelijking tot de Trekker, maar geeft mij wat weinig steun. Wel fijn om je paard te voelen met de BF, nou ja volgende week kan ik met het nieuwe zadel een serieuze mening geven over de Trekker.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DTDK6GYI
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WT4766J4

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:10

Leuke foto van je zoontje!

Heb je ook andere boomloze zadels geprobeerd(neem aan van wel).
Er zijn steeds meer nieuwere ontwikkelingen, alleen kosten de zadels al gauw tegende 1000 E.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:28

Jeetje Jakkiwakki, wat jammer van het zadel, zo kun je niet rijden en testen toch? Sturen ze nu een nieuwe? Ik hoop dat het geen zwak punt van dit zadel blijkt te zijn. Hier nog wat foto's van de ligging van het zadel op mijn merrie.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=AZOR683J

Op deze foto kun je goed zien dat het veel schouder en schoft vrijheid geeft.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KZO8DTRX

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:37

Het zadel ligt een stuk mooier nu!
Ze zouden een ander zadel sturen, ik wacht gewoon af, het wordt toch weer waardeloos weer...

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:21

M mooie foto hoor, idd lijkt het zadel hier mooi schoudervrijheid te geven.
Wat voor singel gebruik je trouwens, maakt dat nog veel uit mbt de stabiliteit van het zadel (schuiven).

Wel vindt ik nog steeds dat het zadel achterover lijkt te "hellen"wanneer je naar de bovenkant van het zitgedeelte kijkt zeg maar. Wat vindt je daar zelf van?

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:59

whoopie, ik heb een niet echt een gebruikelijke singel:

Afbeelding

Deze had ik voordat ik dit zadel heb gekocht, omdat mijn paard best gevoelig is op de spiergroep onder de singel. Het is niet direct zo dat deze singel het schuiven van het zadel meer kan voorkomen dan een reguliere singel. Gelukkig schuift het zadel niet. Het lijkt inderdaad een beetje of het zadel wat naar achteren helt. Dat komt denk ik voornamelijk door de zitting van het zadel. Deze is aan de voorkant iets hoger en het staat een beetje bol. De lepel is vrij hol je zit met je zitbeenkobbels precies op het punt waar de lepel begint en dan voor mijn gevoel kaarsrecht en niet naar voren of achteren.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:05

Dank je, hoe zit dat eigenlijk als je een testzadel aanvraagd, moet je dan in eerste instantie het hele bedrag voor het zadel betalen?

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:46

Ja je moet 809 euro betalen, zadel plus verzenden.