Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik borstel hem alleen op de plek waar het zadel komt te liggen, meestal rolt hij wel in de modder en dan wacht ik gewoon tot het opgedroogd is en dan kun je het er zo afvegen... 
Ik hou van heel mijn paard, inclusief wintervacht
ze hebben een plekje in de wei gevonden waar zand, aarde en modder ligt ofzo.... ze zíen er toch elke dag uit, plakkerig, nat en smerig...
Lenneke_ schreef:Anouar is ook echt een varken.
Zou dat nog over gaan
van die charmante behaarde benen en een wollig schattig koppie
. Mijn oudje heeft zich in ieder geval aardig voorbereid op de winter geloof ik. Timber blijft korter in haar vacht maar die heeft ook een deken op
(durf dekenloos niet zo goed meer aan met haar omdat zij twee winters een paar weken achter elkaar met 40graden koorts op stal heeft moeten doorbrengen.......ben met haar dus wat mutseriger
).
. Wel complimenten....mensen vinden het net een jaarling/twee jarige zo.....en ze is pas 20
. Maar tot nu toe gaat het beter dan van de zomer, haar vacht is nu natuurlijk veel dikker en alle modder die ze er tussen heeft gestopt maken het tot een mooie waterdichte pels
. Ze ziet er alleen wel errug vies uit zo
JoviBan schreef:
JoviBan schreef:Ik herken je zorgen wel hoor.![]()
Een regendeken zou ik idd ook niet doen. Heb ik een paar jaar geleden ook nog weleens gedaan bij mijn paard (haar eerste jaar zonder winterdeken), maar toen ik voelde dat ze onder de deken koud aanvoelde en de haren plat lagen, heb ik 'm niet meer op gedaan.
De natuur regelt zichzelf wel.
). De haren worden ook plat door de regen, dus plat door de deken maakt dan ook niet meer zoveel uit, alleen voorkom je dat hij doorweekt raakt. Afgelopen zondag hielp het wel, ik kon merken aan zijn buik dat hij minder energie had verbruikt voor het warm houden. Toen ik de deken afdeed had hij een dikke pens 
, ze kunnen scheef gaan zitten, ze kunnen ergens in blijven haken etc etc Arabesk schreef:De haren worden ook plat door de regen, dus plat door de deken maakt dan ook niet meer zoveel uit, alleen voorkom je dat hij doorweekt raakt.