Grondwerk van inge teblick

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

toverpaardje

Re: Grondwerk van inge teblick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:52

ik heb het boek ook al een tijdje in huis en lees er regelmatig een stukje uit, ik ben er nog niet echt mee aan de slag gegaan. ik ben benieuwd van degene die er al echt mee werken , gebruiken jullie een clicker of "X"?

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:56

toverpaardje schreef:
ik heb het boek ook al een tijdje in huis en lees er regelmatig een stukje uit, ik ben er nog niet echt mee aan de slag gegaan. ik ben benieuwd van degene die er al echt mee werken , gebruiken jullie een clicker of "X"?

ik gebruik X, gaat prima Lachen

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:34

Ga het boek nu ook maar eens bestellen, maar is het ook in de paardenwinkel te koop of alleen online te bestellen. Wil hem namelijk snel hebben

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:35

Ik had hem, via www.paardentips.com, met twee dagen binnen. Maak je echter geen illusies dat dit nu met de feestdagen en het nieuwe jaar ook zo is, overal zal er wel geinventariseerd moeten worden...

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:53

Ja dat dacht ik al, ga eerst maar eens in de paardenshops kijken...wie weet. Kan ik hem altijd volgende week nog online bestellen veel eerder zal ie er toch niet zijn. Aloewel ik had gister iets bij de paardendrogist besteld wat vanmiddag al geleverd werd....

paarden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:31

Ik heb m besteld!! Haha!

Amberr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:11

ik heb het boek ook pas geleden besteld. vind het een goed boek, echte aanrader!
bij mijn ene paardje was ik al begonnen met targetten (stok met bal eraan).
met mijn andere paardje had ik eerder nog niets in deze richting zeg maar gedaan. omdat ik er een beetje tegen opzag dat hij dan weer zo extreem ongeduldig gaat doen met voer. hij is zo ongeduldig en uitbundig als ik hem iets probeer te leren, maar toen ik het boek binnen had ben ik toch begonnen met de handtarget en direct oefenen dat hij zeg maar wat meer geduld moet tonen voor hij een beloning krijgt. door haar goede uitleg gaat het al stukke beter Haha!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:16

ik had het boek binnen een week binnen geloof ik, maar dat duurde wat langer omdat de voorraad op was..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:16

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:23

Bevalt het boek niet, Marigold?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:25

jawel maar kom er nu toch niet aan toe (+ pm)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:54

Hoi,

Ik moet alleen super uitkijken dat mijn paard niet helemaal hyper wordt van het targetten. hebben jullie dat ook ?
Zo van - aanraken---. flits waar blijft de beloning ? Flits waar moet ik iets aanraken ? etc etc.Hyper hyper.

Groetjes,

Maris

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:14

wat ik zegmaar een klein foutje in het boek vind (en dat is alles hoor) is dat ze aanraden om plakjes wortel te geven.
terwijl overal altijd gewaarschuwd wordt voor plakjes wortel ivm kans op slokdarmverstopping.

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:17

ik vind het zelf een erg duidelijk boek heb dat boek op aanraden van een buurvrouw gekogt(bij horse power) ik vind het ook wel fijn dat er erg veel foto's in staan

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:08

Ik ben zelf van mening dat je het boek als een soort van naslagwerk erbij moet hebben na de training van Inge zelf.
We hebben via de Shirevereniging nu 2x een clickertraining gehad en dan is alles gewoon veel duidelijker dan dat je het uit een boek probeert na te doen.
Maar dat is mijn mening . Haha!
Die plakjes peen, ja daar ben ik het ook over eens. Ik maak altijd blokjes peen of blokjes mangel.
Of gewoon simpel biks.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:33

Marigold schreef:
wat ik zegmaar een klein foutje in het boek vind (en dat is alles hoor) is dat ze aanraden om plakjes wortel te geven.
terwijl overal altijd gewaarschuwd wordt voor plakjes wortel ivm kans op slokdarmverstopping.

Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord Verward

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:35

acacia schreef:
Ik ben zelf van mening dat je het boek als een soort van naslagwerk erbij moet hebben na de training van Inge zelf.
We hebben via de Shirevereniging nu 2x een clickertraining gehad en dan is alles gewoon veel duidelijker dan dat je het uit een boek probeert na te doen.
Maar dat is mijn mening . Haha!
Die plakjes peen, ja daar ben ik het ook over eens. Ik maak altijd blokjes peen of blokjes mangel.
Of gewoon simpel biks.

Al vind ik dat het clickeren ook wel goed te leren is uit het boek. Mijn paardje had het binnen een paar minuten door. Ze wordt er alleen erg hyper van inderdaad.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:13

Wendy schreef:
Marigold schreef:

niet??
apart, dat is voor mij echt 1 van de grondregels!
zoals ik het heb geleerd dus.
zoals ook niet paard van achter benaderen, altijd paardenknoop gebruiken enz al die dingen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:09

Je kunt het boek ook bestellen op de site van paardnatuurlijk.nl, daarop staan ook fotos van hoe het boek er uit ziet.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:12

[
Marigold schreef:

niet??
apart, dat is voor mij echt 1 van de grondregels!
zoals ik het heb geleerd dus.
zoals ook niet paard van achter benaderen, altijd paardenknoop gebruiken enz al die dingen.[/quote]

Ja dat dacht ik ook! Ik geef nu stukjes wortel, dus dikke plakjes van ca 2 a 3 cm breed (of is dat ook nog gevaarlijk)? Voor mijn ouwe merrie doe ik trouwens altijd de wortel in de lengte doorsnijden, dat is in elk geval veilig.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:50

ik heb het boek ook aangeschaft en ook gelijk geprobeerd met mijn merrie, maar van het targetten snapte ze echt niets. Ze was alleen maar met het voer bezig en op een gegeven moment had ze geen aandacht meer voor mij of het voer..
Bij mij werkt het dus niet echt, ik ben er ook maar mee opgehouden om te proberen, aangezien ik het zowiezo al niet fijn vind om met voer als beloning te werken.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:24

ik heb het boek ook gekocht en ben flink aan het lezen gegaan, vandaag voor het eerst uitgetest in de praktijk en een begin gemaakt met target en bridge.
Hij snapte het meteen en ik had zoiets van OKEEEEEEJ met jou moet ik op gaan passen eerst nog maar eens goed de valkuilen door lezen voor ik morgen weer ga proberen.
Wel erg leuk, we mogen niet rijden momenteel ivm een blessure en ik vind dit heel leuk om nu zo met hem bezig te kunnen zijn.
Ik denk dat zijn intelligentie voor mij wel een uitdaging word, ik moet wél opletten dat hij niet té slim word

Karen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 23:18

ik ben niet zo'n voorstander van belonen met voedsel. in de eerste stap (veulen) doe ik dat nog, maar al snel doen ze het voor mij, ipv het voedsel. ik beloon dan met een 'magisch' woord, en een krabbeltje. alleen mijn merrie (zie ook blauwe link onderschrift) krijgt weleens wat bij een gevraagde oefening.

plakjes peen schijnen inderdaad de slokdarm te kunnen blokkeren, dat gebruik ik dus ook niet. wel bijv. halve plakjes, of gewoon brokjes oid. maar meestal dus helemaal niks.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:44

Wow, wat een boel reacties. Zegt toch wel iets.
Denk dat ik hem ook maar ga bestellen Ja

Harry belonen we met een clicker en tussendoor af en toe voedsel. Maar niet voor alles wat hij goed doet, hij moet het ook leuk vinden en niet alleen voor het eten doen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:00

Marigold schreef:

Dat dacht ik dus ook altijd .... en was ook mijn reactie toe ik het las in het boek! Maar bijna niemand weet dat ...