Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Djilan schreef:Tss, een deken is onnatuurlijk, maar een stroomdraadje langs het hek om het schuren te voorkomen niet![]()
Wat een gedachtengang
Arabesk schreef:Djilan schreef:Tss, een deken is onnatuurlijk, maar een stroomdraadje langs het hek om het schuren te voorkomen niet![]()
Wat een gedachtengang
je paard geen schuurmogelijkheid geven is NIET natuurlijk!
promptertje schreef:On topic: die eczeemdekens zijn een uitkomst, zeker voor paarden als IJslanders die hier helemaal hun natuurlijke leefgebied niet hebben. Komen die mugjes op IJsland helemaal niet voor, weet iemand dat?
Djilan schreef:promptertje schreef:On topic: die eczeemdekens zijn een uitkomst, zeker voor paarden als IJslanders die hier helemaal hun natuurlijke leefgebied niet hebben. Komen die mugjes op IJsland helemaal niet voor, weet iemand dat?
Die mugjes komen daar inderdaad niet voor. Maar een andere factor ook die lijkt mee te spelen is dat het gras daar op IJsland veel meer mineralen bevat dan hier. Vooral zink ed dacht ik.
Annemariet schreef:Nog ff een (offtopic)reactie op de "Naturals":
Paarden houden/rijden is ook onnatuurlijk! Dus waarom zetten de naturals hun paarden niet in een kudde in Amerika! (Of waar dan ook)
Nu heb ik vast veel mensen op de kast gejaagd, met deze opmerking![]()
Lenneke_ schreef:Annemariet schreef:Nog ff een (offtopic)reactie op de "Naturals":
Paarden houden/rijden is ook onnatuurlijk! Dus waarom zetten de naturals hun paarden niet in een kudde in Amerika! (Of waar dan ook)
Nu heb ik vast veel mensen op de kast gejaagd, met deze opmerking![]()
Waar slaat deze opmerking op in een Natural forum?
Als je zo tegen Naturals bent wat doe je dan hier?
Antheman schreef:Nog even iets over exceemdekens:
Bij ons op de wei loopt een shet met Boettdeken op. Prima zou je zeggen.Maar hij moet apart lopen van de eigenaar, omdat ze bang is dat de andere ponies de deken slopen.
Dat begrijp ik ook nog wel.
Maar het is zo jammer dat deze "Praatgrage" shet apart gezet wordt. Hij snuffelt wat over de draadjes heen. In de winter loopt hij tussen de groten in en dan heeft hij pret voor 10.
Jammer!
Marijuhhhhh schreef:Waar ik ook geen zin in heb en dat zal aan mij liggen, is om in het voorjaar een uur bezig te zijn met borstelen voordat ik er een zadeltje op kan leggen en hem vervolgens op stal moet laten staan, omdat hij zo bezweet is.
Lenneke_ schreef:Marijuhhhhh schreef:Waar ik ook geen zin in heb en dat zal aan mij liggen, is om in het voorjaar een uur bezig te zijn met borstelen voordat ik er een zadeltje op kan leggen en hem vervolgens op stal moet laten staan, omdat hij zo bezweet is.
Valt mee hoor. Ik haal de ergste modder eraf en maak alleen de plek onder het zadel goed schoon (met een goede harde borstel is dat zo gedaan)
Na het rijden gaat hij gewoon bezweet naar buiten