Ervaringen Barefoot London?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Ervaringen Barefoot London?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 07:58

wat jammer van die kniewrongen. Ik wil juist de London testen omdat ik een dressuurzadel (met boom) veel fijner vindt zitten dan m'n randolls. Gewoon omdat je totaal geen houvast hebt wat betreft je benen. Daarom ben ik benieuwd of dat met de London scheelt Lachen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:03

Dat is ook de reden dat ik een dressuurzadel wilde. Ik was ook zo blij met de komst van de London maar nu begin ik toch weer te twijfelen. Het is natuurlijk persoonsgebonden en wat voor de een hemel is is voor de ander een ramp. ik denk dat ik wat de London betreft toch maar even de kinderziektes en een evetuele volgende versie afwacht en nu voor de Cheyenne ga. Voor zover ik kan zien aan de advertenties op de verschillende sites zijn die ook nog goed door te verkopen dus mocht ik toch ooit de overstap willen maken naar de London dan kan ik de Cheyenne makkelijk weer doorverkopen.

Voor de mensen die al een BF hebben, hoe behandelen jullie deze? met die Nubuckspray of helemaal niet?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:02

ik heb zo'n nubuckspray bijbesteld, eerst even kijken hoe het daarmee gaat, en anders ga ik gewoon invetten zoals een "normaal" zadel, denk ik

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 06:52

Ik spray hem 1x per maand in met nubuckspray. Als je je BF als normaal invet worden ze heel glad en glimmend. Tis maar net wat je mooi vind.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:19

Hallo allemaal!

Sinds het weekend zit ik eraan te denken om (mijn eerste) boomloze zadel aan te schaffen. Zelf denk ik aan de London. Ik rij veel buiten maar vind het toch ook fijn om lekker in de bak een beetje dressuur te rijden. Ik heb een merrie van tien jaar een kruising tussen een welsh en een new forrest. Toch heb ik zo hier en daar nog wat twijfels. Hoe zit het bijvoorbeeld met 'het schuifprobleem'? Is dat te verhelpen door gewoon goed aan te singelen? Verder heb ik tijdens en na het rijden last van mn rug en dit komt doordat ik tijdens het rijden (met name draf doorzitten en galop) mn benen optrek. Ik heb deze klachten sinds ik mijn pony heb (nu bijna een half jaar) en op het zadeltje rij wat bij haar hoorde (helaas paste mn eigen zadel niet goed, dit kiepte me toch net iets te ver achterover). Zou het zo kunnen zijn dat de London mij enigszins kan dwingen om mn benen lang te houden (met name door de kniewrongen?) of moet ik het zo niet zien? En dan nog de maat. Zelf heb ik broekmaat 40, dat zou dus op maat 2 uitkomen? Toch wil ik graag een zadel hebben waar ik goed ontspannen en zacht in kan zitten en niet alle ruimte hebben om heen en weer te schuiven. Is het echt zo dat 'normale' stijgbeugels niet aan de beugelriemen van de barefoot passen? Wat denken jullie, zal de London aan mn eisen kunnen voldoen? Of is er een andere optie? (en dan natuurlijk niet stoppen met paardrijden Bloos )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:16

Er is geen groter schuifprobleem dan bij andere zadels hoor , dus dat is gewoon een kwestie van proberen hoe het bij die van jou zit.

Maat 40 kan in principe best in maat 1 , maar hoe lang ben je ?

Gewonen stijgbeugelriemen passen prima aan de Barefoot hoor , alleen is het wel zo fijn om ze met de gesp naar beneden te gebruiken zodat je geen bobbel op het zadel hebt van die gesp.

Voor de rest : antwoord vind je alleen door te proberen , dan weet je pas hoe het voor JOU en JOUW paard werkt.
Andermans ervaringen zijn leuk maar zeggen nog niet hoe het in jouw situatie aanslaat Knipoog

Gewoon een testzadel aanvragen dus , en gezien je graag wat steviger wilt zitten zou ik eerst eens een maat 1 London testen als ik jou was.

Tenzij je een ECHT lange stok bent want dan is een beetje meer ruimte voor lange benen wel fijn Knipoog

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:06

Mwah ik ben op zich maar 1.60 dus ruimte voor de benen is niet echt nodig Knipoog En idd helemaal geen gek idee om een testzadel aan te vragen, ben heel benieuwd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:14

O , dan spreekt een maat 1 helemaal voor zich , eigenlijk.

Ik ben zelf ook 1.60m , heb alleen bij de London net als bij de meeste andere dressuurzadels , weinig aan de wrongen vanwege die korte pootjes.....

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:24

Jaaaaa ik heb mijn Barefoot London testzadel binnen *LOL*
Zo snel mogelijk testen dan maar! Mijn eerste indruk is
dat het zitvlak er zo lekker zacht uit ziet en aanvoeld!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:10

Pfff ik zou mijn testzadel afgelopen woensdag binnen krijgen....maar ik heb hem nog steeds niet. ...........spannend.........

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 12:12

Ik moet nog 1,5 maand wachten Huilen Knipoog
ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:20

Ik heb het testzadel vanmiddag binnengekregen!!

Ik gelijk die doos uitpakken….en ik zag al gelijk een probleem. De beugelriemen waren veel te lang, ik ben 1.47m.  En ze konden niet korter worden gemaakt. Dus ik wilde mijn eigen beugelriempjes pakken, dat lukte dus niet omdat ik een schuifsysteem heb op mijn beugelriempjes. De beugelriem zit met een lusje vast aan het zadel, je schuift hem zeg maar zo aan je zadel zonder gespen los te maken. Maar de london heeft dus een ringetje, dus je kan niks schuiven ofzo.

Dus…………………………….beugelriempjes gepikt van een manegepaard. Bloos

Daarna gelijk het zadel op Sjims rug gelegd. Hij lag eigenlijk gelijk al goed. Ik dacht namelijk die zakt in ofzo omdat hij een beetje een holle rug heeft, maar dat viel heel erg mee.

Met opstappen heb ik altijd een probleem. Mijn zadel schuift weg, echt heel erg irritant. Ik kan echt nooit alleen opstappen, er moet iemand hangen of ik ga met stoelen te werk.
Maar ik stapte op de london en hij dus geen millimeter opzij! Super! Dikke pluspunt dus. OK dan!

Tijdens het rijden zat hij ook heerlijk. Ik hoorde al van iedereen verhalen over meer wiebelen met je benen, en een minder stevige zit. Nou bij mij dus echt niet. Ik zat als een huis, zelfs toen hij ineens uitweek voor een bakkabouter had ik absoluut niet het gevoel dat ik niet stevig in het zadel zat.
Tijdens het lichtrijden kwam ik wel met mijn muts tegen de pommel aan de voorkant aan. Maar dat is een kwestie van je zit hier en daar aanpassen. Ik zat heerlijk diep in het zadel en zat een beetje ‘opgesloten’ tussen de voorste en achterste pommel.

Dus eerste indruk: dit zadel moet ik hebben! Enige nadeel wat ik kan ontdekken is die ringen van de beugelriemen.
Aanstaande zondag ga ik een strandrit maken met het zadel. Even checken of hij ook crossproof is Knipoog

Het zadel dat ik gewend ben is trouwens een Wintec 500.

(Trouwens gelijk eventjes gecheckt…..mijn mobiele telefoon past precies in dat zakje van de voorste pommel. Hihi, handig!)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:21

Ik wil nog even wat toevoegen over mijn lengte en de lengte van mijn zweetbladen.

Ik ben natuurlijk extreem klein. En ik kom net enkele centimetertjes onder het zadel uit. Maar ik ondervond hiervan geen hinder omdat ik beter met mijn zit kon communiceren. Daar was ik wel blij mee. Ik hoefde alleen maar mijn billen bij elkaar te knijpen en hij draafde aan.

Verder nog eventjes iets wat ik echt heel erg leuk vond. Ik heb werkelijk in een deuk gelegen toen mijn paard aan het zuchten was. Het voelde alsof iemand een ballonnetje opblies onder mijn kont. Hahahaha geweldig. Mijn vriendinnen moesten ook lachen want die zagen mij echt omhoog liften toen hij zo zuchtte.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:12

Ik heb vandaag sharmila barefoot uitgeprobeerd op macho,
joyce vond het erg lekker rijden,ik vond het zelf heel lekker zitten,
een nadeel was bij mij dat toen meneer buiten moeilijk deed,
ik wel goed bleef zitten maar ik kreeg hem op beenhulp niet terug in stap,
kon mijn benen niet goed uitdrukken.

Ik denk wel dat het een kwestie is van wennen ! Haha!

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:26

meld me, heb sinds een maandje nu denk ik een barefoot london. en heb nog nooit zo'n fijn zadel gehad. enige 2 puntjes zijn dat mijn thiedeman slecht om de singel past. en dat ik mn benen er soms moeilijk aakrijgt, vooral als ik een dor wil drukken met spoortje. maar verder is het echt een heel fijn zadel.
en het grootste voordeel ik val niet meer van me paard!!!
ik heb een pony die echt vreselijke bokken kanuitdelen ennormaal viel ik altijd voorover naar de zijkant van dr af. maar nu zit daar zo'n pommel en blijf ik zitten. suska had in het begin even zoiets van hey waarom lig je niet op de grond Tong uitsteken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:12

Hihi ik zie het al helemaal voor me *LOL*

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:02

Jeps vandaag heb ik weer het zadel uitgeprobeerd! Ditmaal heb ik een lange strandrit gemaakt en lekker door de duinen gecrosst. Ik heb een groot nadeel ontdekt. Niet van het zadel zelf maar van het testzadel……….de singel is te lang!!! Na het crossen moest ik dus nog een gaatje aansingelen, maar tot mijn verbazing waren de gaatjes op. Het zadel zit op zich wel ok. Maar er kon gewoon een hele vuist tussen de singel en Sjimmies buik. Best wel raar, want Sjim is een brede tinker dus niet echt een kleintje.

Maar het zadel was weer heerlijk. Tijdens de kleine sprongetjes zat hij ook goed. Ik heb nergens wat op aan te merken. De volgende test wordt een flinke dressuurles.

Maar ik geloof dat ik al helemaal verkocht ben. Voor mij wordt het een London.

Ik loop het zadel ook aan iedereen aan te smeren. Jacky vond het ook heerlijk zitten. En, hij wordt van de week nog aan een paar meiden uitgeleend.
Ik heb tussendoor nog wat mensen op mijn paard met het zadel laten zitten en ze doorverwezen naar boomloosrijden.nl
Pfff dat worden denk ik goede zaken vanuit Hellevoet hoor Pmarena!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 08:09

Hee wat goed zeg , is erg fijn als je er een zadel aan hebt dat goed bij jullie past Lachen

Nou laat maar komen hoor , ik heb een klein voorraadje liggen OK dan!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:33

Ik heb nu met de London gereden, maar ik vind het persoonlijk niet zo heel fijn rijden. Ik blijf met lichtrijden tegen het vormboogje aankomen met de binnenkant van mijn bovenbenen en galopperen gaat haast niet. In draf loopt mijn Fjord overigens wel heel ontspannen Ja Verder blijven er na het rijden allemaal haartjes die geknakt zijn door het zadel/de pad. Misschien dat ik het ooit nog eens ga testen, maar ik houdt het voorlopig bij mijn boomzadels. De London blijft overigens wel goed op zijn plaats liggen! En mijn Fjord is aardig rond in de schouders, dus dat is wel mooi. Helaas is het voor mij te weinig verschil en voordelen dat ik nu al een London ga kopen (is toch wel een uitgave)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:39

Ik heb toch besloten om voor een Cheyenne te gaan. Ik vond het risico te groot om ongetest een London te proberen. Ik had echter niet de tijd om te wachten op een testzadel aangezien ik geen enkel goed passend zadel meer had en dus ook geen zadel meer op de rug van mijn paardje meer wilde leggen en dan is anderhalve maand wachten en dan nog bestellen wel erg lang zonder te rijden Haha! . Ik denk echter dat ik mijn Barefoot snel genoeg weer verkocht heb, mocht ik toch ooit de London willen kopen. Voor nu ben ik als een kind zo blij met mijn Cheyenne, wat zit dat heerlijk. nu alleen nog hopen en afwachten of het ook daadwerkelijk verbetering brengt bij mijn paardje.

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:19

even een vraagje: weet iemand of er ook neopreen dingen voor om de singel voor een barefoot zijn? of past er een gewone omheen. want mijn paardje krijgt steeds wondjes bij de singel. komt denk ik door dr dikke vacht maar is niet lekker voor dr natuurlijk.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:55

Ik denk dat een schapenvachtje om de singel dan het beste idee is hoor. Want mijn paardje had dat dus ook, maar had het ook bij een neopreen singel.
Nu heeft hij er trouwens helemaal geen last meer van, heel vaag want ik ben niet van singel veranderd ofzo.
De barefoot singel die erbij zit vind ik trouwens ook heel mooi zacht, en er zit elastiek aan dus dat voelt ook wat prettiger aan.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:09

Het London testzadel komt hier binnen nu en 3 weken binnen Haha! Haha!
Ben echt heeeel benieuwd!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:00

Wat is eigelijk de minimale maat van de pony waar een London op past.
Ik heb nu maat 1 op test voor een pony van 1.20m

Ik had als eerste al een probleem met de bijgeleverde singels (deze waren maat 55 en 65, te groot dus)
Dus al een 45 of zelfs een 35 cm nodig hebben.

Helaas heb ik nog niet heel goed gekeken hoe hij lag, wel viel mij op dat dit zadel niet zo schoof als de cheyenne.
Zal van de week even wat foto's maken.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:58