Ik heb het testzadel vanmiddag binnengekregen!!
Ik gelijk die doos uitpakken….en ik zag al gelijk een probleem. De beugelriemen waren veel te lang, ik ben 1.47m. En ze konden niet korter worden gemaakt. Dus ik wilde mijn eigen beugelriempjes pakken, dat lukte dus niet omdat ik een schuifsysteem heb op mijn beugelriempjes. De beugelriem zit met een lusje vast aan het zadel, je schuift hem zeg maar zo aan je zadel zonder gespen los te maken. Maar de london heeft dus een ringetje, dus je kan niks schuiven ofzo.
Dus…………………………….beugelriempjes gepikt van een manegepaard.
Daarna gelijk het zadel op Sjims rug gelegd. Hij lag eigenlijk gelijk al goed. Ik dacht namelijk die zakt in ofzo omdat hij een beetje een holle rug heeft, maar dat viel heel erg mee.
Met opstappen heb ik altijd een probleem. Mijn zadel schuift weg, echt heel erg irritant. Ik kan echt nooit alleen opstappen, er moet iemand hangen of ik ga met stoelen te werk.
Maar ik stapte op de london en hij dus geen millimeter opzij! Super! Dikke pluspunt dus.
Tijdens het rijden zat hij ook heerlijk. Ik hoorde al van iedereen verhalen over meer wiebelen met je benen, en een minder stevige zit. Nou bij mij dus echt niet. Ik zat als een huis, zelfs toen hij ineens uitweek voor een bakkabouter had ik absoluut niet het gevoel dat ik niet stevig in het zadel zat.
Tijdens het lichtrijden kwam ik wel met mijn muts tegen de pommel aan de voorkant aan. Maar dat is een kwestie van je zit hier en daar aanpassen. Ik zat heerlijk diep in het zadel en zat een beetje ‘opgesloten’ tussen de voorste en achterste pommel.
Dus eerste indruk: dit zadel moet ik hebben! Enige nadeel wat ik kan ontdekken is die ringen van de beugelriemen.
Aanstaande zondag ga ik een strandrit maken met het zadel. Even checken of hij ook crossproof is
Het zadel dat ik gewend ben is trouwens een Wintec 500.
(Trouwens gelijk eventjes gecheckt…..mijn mobiele telefoon past precies in dat zakje van de voorste pommel. Hihi, handig!)