I used to be normal, now I'm natural

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:49

wij zijn ook erg blij dat de dochter van de boer met ons mee kijkt... als ze later dan een pony krijgt dan heeft ze in iedergeval dr eerste paarden ervaring met 2 parelliers gehad

MyrtheJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:38

evita_ schreef:
Leuk joh, jonge mensen die met NH bezig zijn! Dat zie je hier helemaal niet. Zijn allemaal verwende kinderen met sporen, bitten en zwepen....en oja, ook nog een hele dure pony onder een paar dekens.

Hahah, nee hoor, gelukkig zit niet de hele wereld zo in elkaar... wel een deel, maar ik ken toch ook een groot deel van mijn leeftijd die 'natural' bezig zijn.. De meesten hebben het van mij gezien, en doen nu vrolijk met me mee.

voorbeeld; paar maanden geleden ging ik voor het eerst met een meisje op buitenrit, bit, zadel, sporen & zweep. & ik er vrolijk naast op halstertje. Ze ging zelf nooit naar buiten, want 'dat kon haar paard niet'..

Nu is ze zo'n 5 dagen in de week buitenritten aan het maken, en gaat ze nog een keer in de week naar les.. '' Mijn paard is veel rustiger in de bak, hij heeft het nodig om lekker de benen te strekken buiten '' Ze vertelde zelfs dat ze in de bak aan het oefenen geweest was om met alleen touwtje om de nek te rijden..
Ben toch blij dat ik zo'n invloed erop heb gehad.
Ander meisje geef ik 'zitlessen' zonder zadel, want die wil ook de overstap maken daarnaartoe... Goede invloeden heb ik toch maar weer.

Anoniem

Re: I used to be normal, now I'm natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:16

En ik meld me ook maar even:

Afbeelding
Met deze dame is het de bedoeling boomloos, ijzerloos en zeer waarschijnlijk bitloos door het leven te gaan

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:11

evita_ schreef:
Leuk joh, jonge mensen die met NH bezig zijn! Dat zie je hier helemaal niet. Zijn allemaal verwende kinderen met sporen, bitten en zwepen....en oja, ook nog een hele dure pony onder een paar dekens.

die zijn er idd veel.. maar ik niet

Sinds ik Shirengo verzorg heb ik kennis gemaakt met NH. (parelli)
Ik vind het echt geweldig, en ben blij dat ik de kans heb om met een paard dit te doen. Ik doe nu nog grondwerk, en in de weekenden rijden(les van eigenaar) omdat ik het gewoon nog een beetje moet leren.
Maar grondwerk gaat echt super, ik vind het ook geweldig
*foto's shirengo.. Profiel!

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:12

ook ik ben ooit begonnen als manegemeisje... kreeg toen ik 8 was mijn eigen pony en heb daar eigenlijk van alles mee gedaan... dressuurwedstrijden, zonder zadel springen, spelletjes doen, helemaal zonder iets erop rondhobbelen, ene keer een bitje, de andere keer weer een halstertje en hij heeft altijd ijzerloos en dekenloos geleefd, stond alleen in de ergste wintermaanden de nachten binnen en verder lekker op het land...

nu ben ik begonnen met het hoofdstel wat ik erbij kreeg, met utrechtse stang. op zoek gegaan naar een leren bitloos hoofdstel,maar kreeg meerdere keren te horen 'zo'n knol mot een stang in de bek douw'n, da ken nie zonder stang'(oftewel nergens te krijgen)
dus heb de hoop op een écht bitloos hoofdstel opegegeven, rij d'r nu met een touwhalster of halster met een teugeltje of halstertouw en dat werkt geweldig, met bit reageerde ze lang zo goed niet! rij nu nog zonder zadel, krijg over 2 weken mn test barefoot en daarna ga ik kijken welke barefoot ik wil hebben en gaan we boomloos. verder staat ze blootvoets 24/7 buiten met een schuilafdakje en bomen.

Afbeelding

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:44

roossie22 schreef:
nu ben ik begonnen met het hoofdstel wat ik erbij kreeg, met utrechtse stang. op zoek gegaan naar een leren bitloos hoofdstel,maar kreeg meerdere keren te horen 'zo'n knol mot een stang in de bek douw'n, da ken nie zonder stang'(oftewel nergens te krijgen)

Als het goed is kan je een bitloos hoofdstel in maat MEGA bestellen bij Pmarena of hem laten maken bij Goedhard in welke kleur je maar wilt

Je kunt ook met je bestaande hoofdstel een India Bosal maken of zelf een Cross Rope Bridle knopen

Je kunt dus van alles verzinnen voor die geweldige knol van je

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:04

Citaat:
Als het goed is kan je een bitloos hoofdstel in maat MEGA bestellen bij Pmarena of hem laten maken bij Goedhard in welke kleur je maar wilt

die van Bianca is alleen als sidepull te gebruiken, dat moet je maar net willen en bij Goedhart gaan ze echt niet tot dergelijke maten
Ik heb een paard met echt een megagroot hoofd.... dus ik weet onderhand wat er wel en niet te koop is....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:05

Bij Goedhard kun je alles op maat laten maken

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:45

Lenneke_ schreef:

idd ze hebben dat spul op de rol en kunnen het dus op maat afsnijden

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:33

pony25 schreef:
Lenneke_ schreef:

idd ze hebben dat spul op de rol en kunnen het dus op maat afsnijden

ik heb ff zitten kijken op de site, maar ik kan helemaal geen maten terug vinden... ook maar 1 soort bitloos hoofdstel, de rest zijn endurancehoofdstellen met bit

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:48

roossie22 schreef:
ik heb ff zitten kijken op de site, maar ik kan helemaal geen maten terug vinden... ook maar 1 soort bitloos hoofdstel, de rest zijn endurancehoofdstellen met bit

Je kunt echt alle mogelijke kleuren en maten bestellen en verschillende combi´s van halster, bitloos en met bithangers samenstellen naar eigen wens

Dit is een voorbeeld, zo iets wil ik bv ook maar dan met een gekruisde kaakriem zoals die van Lenneke

viewtopic.php?f=34&t=506447&st=0&sk=t&sd=a&start=4250

op de pagina erna zie je het hoofdstel op de pony
Laatst bijgewerkt door Shyla25 op 22-06-06 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:53

pony25 schreef:
[Je kunt echt alle mogelijke kleuren en maten bestellen en verschillende combi´s van halster, bitloos en met bithangers samenstellen naar eigen wens
[/quote]

oke thnx.... dus het is gewoon een kwestie van mailen en je wensen kenbaar maken:)
ennuh... ff heeeeel op z'n hollands wat gaat dat kosten ongeveer ... een bitloos hoofdstel, maatje reus in een leuk knalkleurtje

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:18

roossie22 schreef:
oke thnx.... dus het is gewoon een kwestie van mailen en je wensen kenbaar maken:)
ennuh... ff heeeeel op z'n hollands wat gaat dat kosten ongeveer ... een bitloos hoofdstel, maatje reus in een leuk knalkleurtje

Geen idee moet je toch ff bellen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:06

hier klikken
Dit is wat ik graag wil laten maken als mijn portomonee het aankan

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:54

Ze hebben gister voor mij een halsterhoofdstel gemaakt, niet met van die aan klik bakstukken, maar zoals de Zilco Mix n Match (wel voor bit dus) en dat kostte mij 59 euro. Vond ik best meevallen (ga hem zo passen)

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:00

Shyla25 schreef:
hier klikken
Dit is wat ik graag wil laten maken Ja als mijn portomonee het aankan Tong uitsteken

Zo heb ik er eentje denk ik (als ik goed aan de tekening uitgeraak), de marylot crosslink van Goedhardt. Hier heb ik er een foto van, maar het bit hangt er wel niet aan (maar je kan het wel vastklikken met de bithangers):
Afbeelding

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:13

Ik heb die ook

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:07

Lenneke_ schreef:
Ik heb die ook

jij hebt toch nog een oud model zonder keelriem?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:02

Oh, heeft deze een keelriem, niet eens gezien +
Die van mij heeft idd geen keelriem. Maar wat voegt die keelriem toe?

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:12

die keelriem hebben ze er extra bij aangezet omdat die onderste riempjes anders niet goed bleven zitten (zo zeiden ze toch bij Goedhard)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:24

Dat hebben ze mij idd ook verteld en ze vonden mijn ontwerp dus wel interessant Ja

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:49

Ja ik weet het, oud topic Clown

Maar wil toch even nog wat foto's plaatsen Vork :

Normal:
Afbeelding

Natural:
Afbeelding

Ach er is eigenlijk niet zo veel veranderd, alleen dat we nu bitloos rijden, aan NH doen, hij natuurlijk word bekapt en ik geen wedstrijden meer rij Vork

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:52

wat leuk zeg om die verschillen te zien!
ik rij nu ook natural op m'n verzorghaf, maar wel met gewoon zadel en hoofdstel

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:37

Zoveel verschil zie ik nou ook weer niet. Bloos
Sommige paarden zien er nu beter uit, anderen hetzelfde en sommigen vond ik er zelfs slechter uitzien.
Zelf rij ik wel bitloos, en soms ook met bit en onze paarden worden natuurlijk bekapt en grondwerk doe ik ook wel. Maar voor de rest doe ik niet zo natural.
Ik vind het wel leuk om te zien, die bitloze paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:56

Miirthe schreef:
En ik meld me ook maar even:

Met deze dame is het de bedoeling boomloos, ijzerloos en zeer waarschijnlijk bitloos door het leven te gaan Haha!

En ondertussen staat ze 24/7 op het land, met beperkt krachtvoer/bijgevoerd hooi, dekenloos en ijzerloos. Boomloos zadel komt nog wel, binnenkort gaan we bitloos; rijden staat sowieso op een laag pitje momenteel.