Boris94 schreef:UiAls iets niet wil zoals jij zou willen, ga je toch ook iets anders proberen om te kijken of het dan wel lukt (tot bepaalde grenzen natuurlijk).
Nee. Ik ga niet zelf wat aanklooien, ik vraag er professionele hulp bij.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Boris94 schreef:UiAls iets niet wil zoals jij zou willen, ga je toch ook iets anders proberen om te kijken of het dan wel lukt (tot bepaalde grenzen natuurlijk).
Boris94 schreef:Bijvoorbeeld met springen, als een paard nog nooit gesprongen heeft, weet je ook niet of hij het kan. Dan begin je niet meteen met een meter hoge hindernis, maar toch ook met cavalleti??
ojele schreef:Dank je wel voor je ondersteuning! Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ik het zelf heb mogen meemaken met mijn paardje ik niet meer geloof in de dingen die ze hier schijven. De zorgvuldigheid en prettige manier waarop alles gebracht werd en de positieve reacties van alle paarden was enorm. De openheid en respectvolle wijze naar alle verschillende methodes en trainers door Annemarie, Dan en Grant maakt dat ik erg enthousiast ben. Er zouden wat meer mensen met hetzelfde respect moeten reageren...
ojele schreef:Maar dat de join up een straf is voor paarden, dat betwijfel ik ten zeerste. de rust en kalmte waarmee deze mensen werken en de geweldige reactie van het paard getuigt het tegendeel. iedereen kan mij anders vertellen, maar ik heb mijn eigen ogen bij me gehad!
Boris94 schreef:En heb jij dan allemaal cursussen gevolgd van de Parelli methode??
Boris94 schreef:Dat klopt jus_dOranje, maar zouden wij dat niet veel wreder opvatten dan een paard??? Dat is met mensenogen kijken, toch?? volgens mij ziet een paard dat heel anders!! anders in de zin van dat hij dat minder wreed ziet dan wij dan zien. Dat zie je vaker in de dierenwereld, dan vinden wij iets zielig maar dan is het bij dieren de normaalste zaak van de wereld.
ojele schreef:Nou, nou, wat een felle reacties! Wat ik gezien heb met de carrotstick, dat kan je geen impuls meer noemen. de striemen stonden op het paard. Als jij dat goed vindt, prima. Ik ga daar niet voor.
Het is wel wat kortzichtig om te denken dat alle mensen die met Parellisysteem werken precies weten wat ze doen, net zoals met iedere methode.
Jij ben negatief, prima. maar wat me nou juist zo aanstaat bij deze mensen is dat ze respectvol zijn naar iedereen. En daar zouden een aantal hier wel een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ik heb er van genoten. mijn paard laat zien dat hij vele malen gelukkiger is. Wat iedereen ook zegt, niemand kan me van iets anders overtuigen omdat ik er zelf bij ben geweest. Zij vertellen zelf dat eenmailg werken met een paard je probleem niet oplost.