Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jackie schreef:NH in het algemeen is niet altijd zoetsappig. je moet inderdaad wel je grensen duidelijk maken.
smurf schreef:als ik het goed heb is het niet de bedoeling je aard met de carrotstick te slaan, maar hem de weg te wijzen...... als er geslagen wordt, is het op de grond
Citaat:en waar kwamen dan de striemen op browny2's paard vandaan? is hier soms iemand aan het aanmodderen geweest??
smurf schreef:ik had begrepen van de leadrope... maar ik ben er niet bij geweest, ik ken Browny niet en het paard niet...... dat zal Browny zelf even moeten ophelderen....
Citaat:Ik heb haar echt wenend na de eerste sessie in de weide gezet en ze stond vol zwellingen op haar hoofd en lichaam van de carrotstick en het touw. Dat zal ik nooit vergeten maar ik zal ook nooit vergeten dat zij altijd de mogelijkheid had om elders te gaan maar zij bleef tegen Eddy geplakt om de klappen te incasseren en ze bleef volharden. Echter Eddy bleef ook relaxt volharden en uiteindelijk is zij geweken. Eddy heeft het wel emotioneel niet makkelijk gehad om zo te blijven volharden maar het moest. Ergens zegt parelli iets in de aard van: "heb je het ooit 3 dagen volgehouden want dat is wat noodzakelijk is".
Citaat:...Ik heb haar echt wenend na de eerste sessie in de weide gezet
en ze stond vol zwellingen op haar hoofd en lichaam van de carrotstick en het touw...
Citaat:Het prachtige vind ik bij Parelli dat je paard dit niet als agressief beschouwd omdat je streeft naar werken zonder emotie. Iets wat paarden ook niet kennen.
Citaat:Mijn paard kent wel degelijk emoties en toont die ook ri. paarden en mensen.
Ann schreef:Citaat:...Ik heb haar echt wenend na de eerste sessie in de weide gezet
en ze stond vol zwellingen op haar hoofd en lichaam van de carrotstick en het touw...
Mijn god, ik vind dit best wel heftig, zoiets zou dus totaal niet mijn manier zijn
jackie schreef:hier nog een keer wat ze schreefCitaat:Ik heb haar echt wenend na de eerste sessie in de weide gezet en ze stond vol zwellingen op haar hoofd en lichaam van de carrotstick en het touw. Dat zal ik nooit vergeten maar ik zal ook nooit vergeten dat zij altijd de mogelijkheid had om elders te gaan maar zij bleef tegen Eddy geplakt om de klappen te incasseren en ze bleef volharden. Echter Eddy bleef ook relaxt volharden en uiteindelijk is zij geweken. Eddy heeft het wel emotioneel niet makkelijk gehad om zo te blijven volharden maar het moest. Ergens zegt parelli iets in de aard van: "heb je het ooit 3 dagen volgehouden want dat is wat noodzakelijk is".
ik ben nog steeds van mening dat het ook anders had gekund.
Jossie schreef:
Stel dat het paard van Browny nou verstijfd van angst was... de klappen incasseerde omdat ze bleef waar het veilig zou moeten zijn: bij de mens.
In hoeverre ben je dan nog het vertrouwen van dit dier waard?
Browny2 schreef:Grappig eigenlijk dat op zulke fora altijd wordt verondersteld, hé... Men kent mijn paard niet, het probleem niet en mij niet en toch worden er opmerkingen gegeven. Als het anders kon, zou ik de eerste geweest zijn in de rij...