Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
smurf schreef:jawel hoor, je bent vorige week begonnen met de eerste game: friendly!
Strasseren is een manier van bekappen, maar heel anders dan dat ik het (laat) doe(n)
berthe schreef:Ik laat mijn paard strasseren
johnnie schreef:Mmmmm, heb vandaag voor de eerste keer zonder zadel op Sparkley rondgestapt. Enkel met pad. Das goed voor mijn heupen geweest en ik denk waar moet ik in Gods naam met mijn benen heen. Ik maar klemmen maar ik moet een ander pad halen, deze schuift te veel.
Tinkerloos schreef::j Het is idd. de beste naam om meteen te omschrijven waar we allen mee bezig zijn hier: natuurlijk omgaan met je paard.
Helemaal toppie dus!!
Teuntje111 schreef:Sporen en zwepen gebruikte ik zowiezo al niet, vind ik zieligBovendien luistert ze beter zonder die martelwerktuigjes.
jackie schreef:Teuntje111 schreef:Sporen en zwepen gebruikte ik zowiezo al niet, vind ik zieligBovendien luistert ze beter zonder die martelwerktuigjes.
heb ik ook wat op: ik vind nog sporen nog de zweep zielig. alleen de manier waarop sommige mensen die gebruiken is niet akzeptabel.
Teuntje111 schreef:
Dus jij vindt het normaal om een paard voorwaarts te moeten krijgen door je paard pijn te doen?? Ongeacht of je er wel of niet mee om kan gaan, zwepen en sporen doen pijn!! Dit vind ik niet de juiste manier om je paard te behandelen.
jackie schreef:Teuntje111 schreef:
Dus jij vindt het normaal om een paard voorwaarts te moeten krijgen door je paard pijn te doen?? Ongeacht of je er wel of niet mee om kan gaan, zwepen en sporen doen pijn!! Dit vind ik niet de juiste manier om je paard te behandelen.
mijn paarden zijn allemaal voorwaarts en ik hoef ze geen pijn te doen om ze te laten lopen. en zwepen en sporen hoeven geen pijn te doen. ze zijn ervoor om je hulpen nadruk te verlenen.
jackie schreef:
ook Parelli is niet geweldloos
jackie schreef:ik heb het niet (meer?) op het woord "natuurlijk" . wat is nou natuurlijk omgaan met je paard. over wiens natuur hebben we het hier. die van het paard? of die van ons? onze prehistorische voorouders hadden daar waarschijnlijk hun eigen antwoord op gehad: JAMMIE!!!!!!!