sanne1992 schreef:In stap vindt ik hem niet eens zo raar lopen. Kan misschien iets ruimer, maar niet extreem. In draf houdt hij zich heel kort en zie ik een hele strakke bovenlijn. Als ik de foto's van de hoeven zie, heeft hij en geen sterke hoefwand, maar vindt ik ook zijn straal niet zo fijn eruit zien. Lijkt wel of hij op zijn tenen loopt in plaats van op de ballen. Maar dat vindt ik van een foto lastig te zien.
Persoonlijk zou ik er een chiropractor bij halen, maar weet niet of dat makkelijk is bij jou.
Wat betreft het eten, is zijn gebit gecheckt? Het klinkt bij mij als dat hij haken heeft en daardoor niet makkelijk kan kauwen en dus zich verslikt.
Ik blijf het een ontzettend gaaf paard vinden, jullie hebben nu alleen even wat pech.
Compleet met je eens!! Stap vond ik ook niet eens zo erg eruit zien. Draf kort en ik denk dat er inderdaad iemand naar zijn rug moet kijken zodra het hoefverhaal wat minder op de voorgrond is. En ook wat betreft de straal, die vind ik erg opvallen
Ben het alleen niet helemaal eens met de tandenopmerking. Niet omdat ik het tegendeel kan bewijzen maar omdat een andere verklaring logischer vindt, gezien de omstandigheden van afgelopen twee dagen. Heel veel regen 's nachts, hij heeft daardoor minder gegeten en toen ik hem naar stal haalde in de ochtend voor een poetsbeurt viel hij zijn hooi aan. Op onze andere stal at hij amper hooi (stond ie 's nachts binnen) en gister was zijn portie zo op!
Maar als ik raar eetgedrag blijf zien haal ik zeker de tandarts erbij! Vanmorgen at hij uit zijn nieuwe slowfeeder net, wat geirriteerd / agressief omdat het hem niet snel genoeg ging
hij trok behoorlijk hard de plukken hooi eruit! Verder probeert hij overal waar mogelijk tijdens het lopen, gras mee te pikken, dat doet hij eigenlijk altijd. Ik hoop dat hij dankzij zijn nieuwe voer straks iets verzadiger raakt en niet meer zo gefixeerd op gras wordt (buiten de wei dan he)...