Paddock Paradise in aanbouw!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Paddock Paradise in aanbouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:27

Wat gaaf dat je dit je paarden kan bieden.. Interessant project zeg! Ik ga dit eens volgen, ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Ga je een "fotodagboek" bijhouden? :)

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:52

@riegje, we zetten de weilandjes wel gelijk met paaltjes. We doen eerst de helft van het weiland om te kijken hoe dat gaat. We slaan wel gelijk de paaltjes erin omdat we er dus wel met de trekker doorheen willen kunnen rijden om aan weidebeheer te doen, en omdat het land vrij smal is (34 meter) we eigenlijk maar 1 goede mogelijkheid hebben. (en mochten we toch iets willen veranderen kunnen we een paar paaltjes er altijd nog weer uit halen.

@Miracle_ Fotodagboek is inderdaad de bedoeling. Daarna wil ik jullie ook nog op de hoogte blijven houden van hoe het gaat, en wat ik niet handig vind of waar ik tegen aanloop.

Ik zal nu even proberen uit te leggen in woorden hoe het er definitief uit komt te zien, en straks wat foto's maken en plaatsen :)

We hebben een weiland van ong 1,5 ha. Het is ong. 34x400 meter. In het voorste gedeelte staat een hele oude schuilstal. Deze willen we op termijn slopen en er een nieuwe bouwen, omdat er nu precies 1 klein welshje in kan. Daarachter is onze bak. Die ligt in het midden, zodat je aan allebeide kanten een track van ong. 7 meter hebt gecreëerd. In 1 van die 2 tracks komt de drinkwaterbak. Die track sluiten we aan de achterkant af, zodat de paarden om bij het water te kunnen komen een stuk om moeten lopen. Daarachter hebben we 20 meter vrijgehouden waar we de paarden in de winter kunnen voeren, en waar ze gewoon lekker ruim kunnen staan. Daarna beginnen de weilandjes. Er lopen 2 tracks naar achter. 1 aan de kant van de bomen, en 1 in het midden. Zo hebben we 3 rijen weilandjes gecreëerd. Helemaal achter komt de knoflookliksteen.

We hebben aan materiaal 80 paaltjes, 12 hoekpalen, draad, potjes en handvatten gekocht.

Dit gaan we de komende 4 dagen realiseren. Daarna wil ik nog wel allerlei aanpassingen maken om het voor de paarden leuker te maken, zoals hoogteverschillen ed. maar nu eerst de basis.

We hebben nu de eerste track met paaltjes al beslagen en het land van tevoren geweidesleept. Nu verder met de rest van de paaltjes, omdat het hier gelukkig nog niet zo warm is!

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 16:37

inmiddels hebben we al 2 van de 4 rijen palen staan, en maken we vandaag het palenwerk af. Omdat mijn telefoon kapot is gegaan kan ik tijdelijk geen foto update plaatsen. Dit komt zsm!

Fiction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:53

Wat een leuk idee, volgensmij zie je dat niet zoveel in Nederland. Ben benieuwd naar het eindresultaat! :)

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:20

Hoe ziet het er na 1,5 jaar nu uit?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:27

Suzzy_3 schreef:
Hoe ziet het er na 1,5 jaar nu uit?

Ben eigenlijk ook wel benieuwd. Oud topic maar zeker interessant :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:27

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 23:49

Het is de laatste tijd ontzettend veranderd weer naar de aanbouw van het paddock paradijs wat we 1,5 jaar geleden hebben realiseert. We zijn nu bezig met de afwerking van het definitieve paddock paradijs!

We hebben om de bak heen een zandtrack gelegd met daarop aansluitend 2 bestratingen en schuilstal voor in de natte perioden. In de droge perioden hebben de paarden een track van ca. 800 meter lengte met een speelheuvel, spartelvijver, allerlei leuke natuurlijke opstakels en speeltjes en veel hooibakken op verschillende plaatsen.

Hieronder een plattegrond wat al een beeld geeft. Als het helemaal af is zal ik foto's maken en die op bokt plaatsen ter inspiratie!

Afbeelding

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:31

oh wat leuk! ik volgde dit al en vindt het een heel leuk concept. het is echt een leuk plan geworden en ook veel veelzijdiger nu met water en speelheuvel :)

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:40

ik ben eigenlijk heel benieuwd wat voor soort obstakels en speeltjes je hebt gebruikt en vooral hoe?

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 23:44

@riegje, dat is lastig uit te leggen in tekst. Ook nog niet alles is af, er zijn nog een aantal dingen in aanbouw. Als het allemaal af is zal ik ook foto's maken van alle "extra's" :)

Om een tipje van de sluier op te lichten: We hebben gebruik gemaakt van 2 omgevallen bomen in het land. Een hiervan had een hele lange uitstekende tak. Hier hebben we aan de onderkant een schuurborstel bevestigd zodat de paarden heerlijk schoft en bovenkant bips kunnen bijwerken. Verder zijn er qua slowfeeders veel verschillende ideeën etc. te bedenken om het voor de paarden heel veelzijdig te maken.