Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Koper schreef:Sorry?????? Zou jij kunnen leven met de wetenschap dat een kapot paard met pijn dankzij jou god weet wat voor traject ingaat?
Ik niet!
Turkoois schreef:De handelaar weet inmiddels het verhaal. En hij neemt contact op met de stal waar dit paard vandaan komt.
Dit paard heeft behoorlijk goede bloedlijnen en valt in de hogere prijsklasse. Het is zeker geen slachtpaard. Het paard is gewoon echt verreden. Maar het is niet zo dat het niet goed kan komen. Het is alleen veel gecompliceerder dan het leek.
Ik trek nu wel mijn handen er vanaf. En dat is echt heel moeilijk.
Turkoois schreef:Hallo allemaal,
Vandaag kon de dierenarts gelijk komen. Erg fijn! Ik heb naar aanleiding van zijn bezoek en zijn bevindingen besloten geen behandeling bij het paard te laten doen. Er waren aanwijzingen dat er meer niet goed zit.
Helaas. Ik ben er toch redelijk kapot van. Ik heb dit paard met de beste intenties gekocht. en daarom wilde ik er toch naar laten kijken. Ik had ook kunnen denken "geen klik, dus gelijk terug".
Overigens kon mijn intructeur er ook niet meer op rijden. Na 1,5 week ging het paard volledig in de staak. Eerst denk je dan dat het paard je uitprobeert, dat er geen klik is of dat zij te hoog gegrepen is. Maar de lichamelijke klachten verklaren veel.
Ik heb toch genoten van de korte tijd met haar. Morgen breng ik haar terug. Nogmaals bedankt iedereen!
BobbieLover schreef:Heb je het hele topic gelezen?Meschien kan je het wel proberen met hulp van anderen.
(maar je zegt ook dat je nog niet die ervaring hebt, en dan kan je hem beter terug geven zodat die terecht komt bij iemand die wel weet wat die dan moet doen)
& kijk je verder voor een paard dat toch wel beter bij je past!
Succes
singasong schreef:Koper schreef:Ik vind er niks verstandigs aan. Als dat paard daadwerkelijk zo kapot is kan ze 'm beter laten slachten oid. Nu gaat dat paard verder de handel in, fijn zeg
Ben ik het mee eens.
Ik zou het niet met mijn geweten overeen kunnen komen om dit paard weer terug te brengen.
singasong schreef:Ik weet ook hoe het aan je kan vreten als je een paard verkoopt/terugdoet of whatever als blijkt dat je je hart er aan hebt verkocht.
Dat een paard ziek wordt, zoals in jouw geval, kan voorkomen, dat er 4 ziek worden kan ook. Dat heb je nu eenmaal als je meerdere paarden hebt. Die verantwoording ben je zelf aangegaan.
Chrstine_vdH schreef:Koper schreef:Sorry?????? Zou jij kunnen leven met de wetenschap dat een kapot paard met pijn dankzij jou god weet wat voor traject ingaat?
Ik niet!
Zij heeft dat paard niet kapot gemaakt, wat is dit nou weer voor onnozele opmerking.
JLDB_SL schreef:Helemaal mee eens. Waarom (een paard met) problemen kopen terwijl er ook zat andere paarden op de markt zijn waarmee direct lekker (en vertrouwd) aan de slag kunt?[/
wat hierboven staat daar is mn mening van
Nou soorry hoor maar als je een band met een paard hebt ga je hem tog ook niet weg doen omdat hij te out komopszeg slechte smoes oooit soory dat is mijn mening