Wie kent deze halve gare??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:05

quera schreef:
Wat wil je nou jesito?
Dat wij onze mening veranderen voor iemand die zich nieteens in de methode wil inlezen en duidelijk niet weet waar ze over praat?

Nee hoor, lekker je eigen mening houden.
Ik heb echt wel gelezen, maar bij die beelden hoef ik niet veel te lezen.
Wat een aanname om te zeggen dat ik niet weet waarover ik praat.

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:05

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:07

jesito schreef:

Je weet niet waar je over praat omdat je niet vraagt en niets wilt weten.
En dat is geen aanname, dat roep je dit hele topic al :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:07

jesito schreef:
quera schreef:
Wat wil je nou jesito?
Dat wij onze mening veranderen voor iemand die zich nieteens in de methode wil inlezen en duidelijk niet weet waar ze over praat?

Dat is geen aanname :) staat zelfs in het topic.. Dat je je niet wilt inlezen. En zolang je je niet ingelezen hebt weet je iid niet waar je over praat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:08

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:09

Nou ik weet niet hoor, maar die foto's? Das in mijn ogen pure mishandeling
niks meer niks minder, ik ben niet van aww lief paardje.
Als ie niet luistert moet die maar voelen, maar dit?
Dit is pure mishandeling
Desensibiliseren my ass..

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:10

Fiffill schreef:
Herfstwind schreef:

Oh het staat op Facebook, we moeten natuurlijk alles geloven wat daar staat. :D

Maar zo te zien is het wel die Miguel Perez.

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7336_n.jpg

Hij lijkt toch wel dezelfde te zijn als van de website in de openingspost, of hij moet een tweelingbroer hebben? :+

Ik zie het verschil tussen die 2 echt heel slecht. :+
Dan nog vind ik dat TS niet zomaar kan roepen dat het een halve gare is en zijn methode per definitie slecht is. :j

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:11

HorseTopShop schreef:
Buck Brannaman

[ Afbeelding ]

Miguel Perez

[ Afbeelding ]

vind die paaren zielug..ze hebben namelijk een BIT in... pfff zucht. tegenwoordig is allees zeilig een paard wat opgevoed is door een penny meisje en wat dus gevaarlijk is mag niet gecorrigeerd worden want dat is zielig...

Ik wordt daar zo moe van en dan staan mensen zo verbaasd te kijken dat mijn paard zo braaf is. JAAA OPGEVOED EN AANGEPAKT...zo ook mijn honden nee is nee en blijft nee.

Wat deze mannen veelal doen is dieren waar een probleem mee is corrigeren dus ze REDDEN de dieren van de dood. maar ja dat snappen en lezen ze liever niet het is klik foto oordeel...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:11

Ben ik het mee eens hoor, maar ik vind het er toch op lijken dat de twee dezelfde persoon zijn.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:12

Jesito, je bent 32, je zult op die leeftijd wel moeten begrijpen dat niet elk paard met zijn buik op de grond hangt of dat elk paard maar rustig een voetje optilt zonder dat hij/zij begint te schoppen.
Soms moet je gewoon maatregelen nemen, als mijn shet mij de baas probeert te zijn kan hij bijvoorbeeld een flinke tik verwachten om het af te leren.

Dit ziet er voor mij een stuk slechter uit (dit is niet Miguel Perez)
Afbeelding

En dan komt er ook nog bij dat Miguel Perez zich bevind in een warm land
En in warme landen is het voor een paard verschrikkelijk om ook maar een beetje te dik te zijn!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:12

SuzanLarissa schreef:
Dit is pure mishandeling

maar als dit het moment van voelen is is het dan wel goed?. Of ga je dan voor hem staan en zeg je : foei paardje dat mag je niet doen... En tegelijk krijg je een doodsklap in je gezicht van dit paard.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:13

Miguel Perez woont in mijn regio, en de foto die eerder in dit topic geplaatst werd (https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater), is gemaakt tijdens een clinic op een stal hier vlakbij.
Ik kreeg er de kriebels van, eerlijk waar. Zoiets kan niet 'natuurlijk' zijn en imo heeft het niets met Natural Horsemanship te maken :r

Whupp

Ik heb even snel het topic doorgelezen, en TS, ik vind dat je gelijk hebt wat hier met dat paardje wordt gedaan. Als iemand hier die foto's op bokt zou plaatsen zou gelijk heel bokt over je heen komen. Ook al heb je er goede 'redenen' (voor zover die te bedenken zijn, maar goed...) voor.
Ik snap dat paarden opgevoed moeten worden, en dat ze ook wel eens een tik krijgen als ze echt vervelend zijn (doe ik zelf namelijk ook), maar dit gaat te ver. Wat de redenen ook zouden mogen zijn.
Ik vind sommige reacties hier wel erg overdreven, het is natuurlijk niet netjes om iemand 'halve gare' te noemen, maar ik vind ook niet dat daarop zo gereageerd hoeft te worden.

Cer

jesito schreef:
Hoe ik het zou doen, geen idee kan ik zo niet zeggen, maar niet op deze manier.

Ik denk dat daar een beetje de moeilijkheid zit...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:14

Marleenloveu schreef:
[ Afbeelding ]

Wat is hier fout aan?. In galop in parcours paard wil naar voren en wordt tegengehouden voordat hij zich te pletter loopt op een hindernis.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:14

Tja ik vind het ook geen fijne beelden!
Als we het over dezelfde beelden hebben?
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.113506952135247.21694.113504292135513&type=3#!/photo.php?fbid=113508815468394&set=a.113506952135247.21694.113504292135513&type=3&theater
Misschien heeft hij wel een goede reden,misschien even een mailtje sturen en om uitleg vragen?

Denk alleen wel dat het Miguel Perez is als ik ze foto's vergelijk met de foto's op zijn site,dezelfde kleding?
http://www.miguel-perez.net/index.php?option=com_content&view=article&id=92&Itemid=58&lang=en

En een vraag voor diegenen die zeggen dat het dier misschien maar 1 of 2 jaar is en dat het dan niet raar is dat die mager is,wat vinden jullie ervan dat hij erop gaat zitten?

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:15

ik weet niet hoor.. maar ik zie toch wel heel mager paard.. dat gedwongen word op zn knieen te gaan met dat touw om zn benen.. ik vind zielig ;(

had mijn paard niet moeten zijn..

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:15

@Sandrohit: het is dezelfde Miguel Perez.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:16

Ik geef toe dat het niet slim was van TS om een link naar een site te plaatsen die verder niks met de foto's van facebook of de franstalige site te maken hebben maar mensen..
vinden jullie wat je op de foto's ziet écht de normaalste zaak van de wereld?
Ik zie bloed op de hoeven van het paard, ik zie bloed liggen in het zand van de bak, ik zie een erg mager dier en ik zie een kerel die met zijn volle gewicht aan een touw hangt en probeert het hoofd door de voorbenen te trekken en ook aan de staart van het dier gaat hangen.
Is dit serieus acceptabel volgens jullie? Zouden jullie dit met jullie eigen paard ook zo gewild hebben?
Hoe zouden jullie gereageerd hebben als deze foto's door een bokker werden geplaatst met als titel 'mijn paard in training :)' of iets in die geest?
Eerlijk gezegt verbaas ik me daar nogal over, vooral omdat het gros van bokt al op de achterste benen staat als iemand al foto's plaatst van hun paard met een slof erom of ik noem maar wat.

De TS is waarschijnlijk nogal geschrokken om wat ze zag (daarom misschien de heftige reacties, man een halve gare noemen etc) en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Maar ik ben wel oprecht benieuwd naar de methode die hier gebruikt wordt, misschien dat een van jullie experts dat even kunnen toelichten? :) wie weet ziet het er wel veel erger uit dan het eigenlijk is, dat kan ik natuurlijk vanaf de foto's niet beoordelen. Maar als leek zijnde kan ik wel vertellen dat ik de foto's er niet prettig uit vind zien, misschien is er een filmpje zodat ook de reactie van het paard op de trainer zichtbaar is? Dan zijn zijn acties misschien beter te begrijpen?

Marleenloveu

Prisca: :) Ik bedoel niet dat het niet goed is dat ze dat doen, ik bedoel alleen dat ikzelf het natural horsemanship er veel fijner uitziet.
(dit is niet in alle gevallen)
Laatst bijgewerkt door Marleenloveu op 25-09-12 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Prisca schreef:
Marleenloveu schreef:
[ Afbeelding ]

Wat is hier fout aan?. In galop in parcours paard wil naar voren en wordt tegengehouden voordat hij zich te pletter loopt op een hindernis.

Dat vroeg ik mij ook af.
Dat mis ik zo op bokt. Iets plaatsen maar niet onderbouwen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:17

Cassidy schreef:
jesito schreef:

Je weet niet waar je over praat omdat je niet vraagt en niets wilt weten.
En dat is geen aanname, dat roep je dit hele topic al :D

ik begrijp iets niet....Als TS dit nu niets vindt dan mag dat toch?
Of ze zich er nu in verdiept heeft of niet.
Ik vind bijvoorbeeld de Grand National niets,hoef ik me helemaal niet in te verdiepen.

En over het fenomeen NH kan ik kort zijn....ik vind het ook niets.Clickertrainingen,benen vast binden...een heel scale 'nieuwe' Monty robertsen.
Maar prima bezigheid voor anderen hoor,maar ik mag het niets vinden.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:17

Prisca schreef:
SuzanLarissa schreef:
Dit is pure mishandeling

maar als dit het moment van voelen is is het dan wel goed?. Of ga je dan voor hem staan en zeg je : foei paardje dat mag je niet doen... En tegelijk krijg je een doodsklap in je gezicht van dit paard.

Nee dat zeg ik volgens mij niet?
dit is gewoon dikke bullshit, heeft niks met Nh of wat dan ook te maken.
Wat mij betreft enkeltje hel voor die man.
Een paard iets leren of afleren doe je alsnog met respect en niet op deze manier

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:18

Ik zie ook niet echt dieronvriendelijke dingen.. denk dat het gewoon een hele andere manier van omgaan met dieren (in dit geval paarden) is.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:19

Ik geef TS groot gelijk. Ik vind het vreselijke foto's. Als ik zulke foto's van mijn paard op Bokt zou zetten krijg ik iedereen over me heen.