Maritje1991 schreef:Helaas zien sommige mensen niet wat een paard op dat moment nodig heeft, angst wordt voor dominantie gezien of andersom.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hestejente schreef:Sabine: Dat de trucjes an sich niet goed of slecht zijn. Maar hoe je ze inzet wel. Het is volslagen nutteloos om je paard precies tot op de millimeter met z'n ene been op een rode stip te kunnen sturen. Het is geinig als je het kunt. Maar als je niet uitkijkt wordt het trucje een doel op zich en ga je voorbij aan het paard.
Is het mij gelukt om mij begrijpelijk uit te drukken?
lovemario schreef:prima
het geld vooraf doe ik niet, aangezien ik zeker weet dat het niet gaat lukkenen tja, dan ben ik mn geld kwijt zeker.
Cassidy schreef:lovemario schreef:prima
het geld vooraf doe ik niet, aangezien ik zeker weet dat het niet gaat lukkenen tja, dan ben ik mn geld kwijt zeker.
Mag ik adres en gegevens hebben van de pony.
Ik zal even overleggen of de persoon in kwestie bereid is om naar Duitsland af te reizen.
Met brandstof van 1.65 per liter is dat niet grappig
En net zoals jij je twijfels hebt of het wel gaat lukken, heb ik mijn twijfels of jij uiteindelijk wel met dat geld over de brug komt.
En het niet uiteindelijk een financieel fiasco wordt om jouw van je ongelijk te overtuigen...
Want tegen domheid is niet te vechten
En dat is het uiteindelijk dan ook niet waard.
Maritje1991 schreef:hestejente schreef:Sabine: Dat de trucjes an sich niet goed of slecht zijn. Maar hoe je ze inzet wel. Het is volslagen nutteloos om je paard precies tot op de millimeter met z'n ene been op een rode stip te kunnen sturen. Het is geinig als je het kunt. Maar als je niet uitkijkt wordt het trucje een doel op zich en ga je voorbij aan het paard.
Dat vind ik dus niet, het geeft alleen aan wat je kunt. hoeft toch niet het doel te zijn.
uiteindelijk is het doel van NH, imo samen zijn met je paard, alles wat je doet is SAMEN.
Maritje1991 schreef:hestejente schreef:Sabine: Dat de trucjes an sich niet goed of slecht zijn. Maar hoe je ze inzet wel. Het is volslagen nutteloos om je paard precies tot op de millimeter met z'n ene been op een rode stip te kunnen sturen. Het is geinig als je het kunt. Maar als je niet uitkijkt wordt het trucje een doel op zich en ga je voorbij aan het paard.
Dat vind ik dus niet, het geeft alleen aan wat je kunt. hoeft toch niet het doel te zijn.
uiteindelijk is het doel van NH, imo samen zijn met je paard, alles wat je doet is SAMEN.
hestejente schreef:[
Dat zal best. Toch zie ik hele volksstammen met oogkleppen op die doordraven in hun NH-methodes en totaal niet meer in beeld hebben wat het doel ook weer was. Niet langer is communicatie met het paard het doel. Aan NH doen is het doel geworden. NH is er dan niet meer voor het paard maar voor de mens. En dat vind ik een kwalijke zaak.
Dat zal best. Toch zie ik hele volksstammen met oogkleppen op die doordraven in hun NH-methodes en totaal niet meer in beeld hebben wat het doel ook weer was. Niet langer is communicatie met het paard het doel. Aan NH doen is het doel geworden. NH is er dan niet meer voor het paard maar voor de mens. En dat vind ik een kwalijke zaak.
Jessix schreef:Precies, het gaat juist niet om de rode stip of om de trailer. Als je dat denk dan heb je het niet goed begrepen. En het is ook niet geoefend van te voren. Het is een opdracht om te laten zien wat je kunt samen met je paard, hoeveel vertrouwen, respect en communicatie er tussen jullie is.
papagroom schreef:waarom moet eigenlijk overal een naamstickertje op geplakt worden...er zijn heelveel mensen die gewoon hun ding doen,en dat werkt prima....meestal is dat een mix van allerlij methodes,die ze zich zelf toevallig hebben aan geleerd.