thoraklover schreef:Heb een stuk van het eerste filmpje gezien, en vind dat dit er toch vrij 'theoretisch' aan toe gaat. Een soort van gebruiksaanwijzing van 'hoe word ik de leider'. Dit is met veel vormen van NH, terwijl het ook belangrijk is dat jij vooral geestelijk de leider bent. Met geestelijk de leider bedoel ik dat je zelf geen angst voelt bij je paard in de buurt, dat je zeker bent van dingen die je aan je paard vraagt, dat je de juiste 'energie' hebt. De leider zijn is niet alleen oefeningen doen, het begin in het hoofd. Dit merk ik vooral bij mijn eigen paard waar ik nog steeds niet de leider van ben. Ik heb vele NH oefeningen gedaan, op instructie dagen geweest etc. Heb alles gedaan volgens het boekje, maar ik ben niet de leider. Dit komt omdat in mijn hoofd nog vrij onzeker ben in zijn buurt, dat is zeg maar een soort buikgevoel. Ik denk dat hij mij pas kan accepteren als leider, als ik: Zeker ben van wat ik met hem doe, geen angst toon, maar wel mijn emoties, als ik mezelf zie als leider, niet meer denk in mijn hoofd 'Hij doet weer raar, help!' En nog wat dingen. Dingen die je niet leert uit filmpjes als dit. Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die me hierin kan helpen, maar bij velen is het theorie, helaas.
Ik quote mijn post even, ben benieuwt naar jullie mening