Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Needje schreef:Die foto is iig een voorbeeld hoe ik het niet wil zien.
Je ziet bij de zwarte pijl duidelijk een licht en donker stuk wand. Precies vanaf dat punt zal er afgerond worden. Dus niet! vanaf de witte lijn.
Wand van dit paard is nog vrij dun. Ik ken paarden met een wand van een cm, dus dan heeft ie nog meer wand over als dit paard in z'n totaal....
Anoeska schreef:Een goede smid kijkt naar de hoeven van een paard, vraagt naar het gebruiksdoel en de manier van houden van het paard, en vraagt om het paard ook eens in beweging te zien. En van daaruit gaat 'ie aan het werk met het paard. Indien nodig slaat 'ie er een ijzer onder, anders niet. Voor de rest heb je helemaal geen hypes als NB, strasser en weet ik wat nodig. Gewoon een smid met verstand van paarden en hoeven, die z'n vakkennis op peil houdt en eventueel open staat voor nieuwe ontwikkelingen als die nodig zijn.
Anoeska schreef:Een goede smid kijkt naar de hoeven van een paard, vraagt naar het gebruiksdoel en de manier van houden van het paard, en vraagt om het paard ook eens in beweging te zien. En van daaruit gaat 'ie aan het werk met het paard. Indien nodig slaat 'ie er een ijzer onder, anders niet. Voor de rest heb je helemaal geen hypes als NB, strasser en weet ik wat nodig. Gewoon een smid met verstand van paarden en hoeven, die z'n vakkennis op peil houdt en eventueel open staat voor nieuwe ontwikkelingen als die nodig zijn.
Quir schreef:Een paard hoort te staan op de hoefwand/draagwand en op de steunsels. Dat de zool weg gehaald wordt is niet omdat er een ijzer onder geslagen wordt, eveneens wordt vrijwel nooit de zool weg gehaald bij TB.
Quir schreef:http://www.barefoothorse.com/barefoot_Trim2.html
Alsjeblieft.
Edit: Ik heb overigens niet de hele site gelezen.
Brainless schreef:Mijn TB-er laat de zool ook met rust en haalt soms alleen een "los fliebertje" van de straal.
Quir schreef:
Dani_ schreef:Quir schreef:
Hmm, ik zie nergens een hoefwand die helemaal weggevijld is. Jij wel? Wil je dat uitleggen? Sowieso zie je maar op één foto de onderkant van de hoef, dus ik weet niet hoe en waar jij kunt zien dat de hoefwand foetsie is.
Daarbij plaats íedereen foto's op google en is dit geen goede manier om te laten zien wat je bedoelt, want je weet het verhaal achter de foto niet.
Ben je ook bekend met de voordelen van zo'n roll? Weet je waarom die eigenlijk zo wordt aangebracht? En wat vind je daar dan van?
Dani_ schreef:Chaos schreef:En daarbij vind ík het sowieso achterhaald, maar dat is mijn mening.
Achterhaald? Wat bedoel je daarmee?
Of heb jij een andere definitie van achterhaald dan ik...
Quir schreef:Dani_ schreef:
Ben je ook bekend met de voordelen van zo'n roll? Weet je waarom die eigenlijk zo wordt aangebracht? En wat vind je daar dan van?
Ja dat weet ik en nee ik moet het niet aan mijn paard z'n voeten hebben.
Needje schreef:Quir schreef:
Ja dat weet ik en nee ik moet het niet aan mijn paard z'n voeten hebben.
Maar dat weet je dus niet, want je weet niet eens hoe een correcte mustangrol eruit ziet...
Maar jij denkt dus niet dat het afronden evt. brokkelen tegen gaat?