Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Juist als je een hele kudde gebruikspaarden hebt lopen, kan je je tijd nemen om een nieuw paard op te leren.
Mister01 schreef:maar ik moet je nageven dat het er een beetje amateuristisch uit ziet!!
Kukkie schreef:Maar ik zou naar het paard kijken. Is het in de basis een angstig paard, dan zou ik de grens leggen bij alles waar het paard nog banger va wordt.
Cassidy schreef:Om te voorkomen dat we het weer alleen over Pat Parelli gaan hebben (want daar was het topic niet voor gestart): je roept dat je op het filmpje twee dingen ziet die aangepakt behoren te worden. Kun je benoemen wat jij ziet?
sanne83 schreef:tycho, wat is precies het doel hier waarom hij het paard neerlegt? Ik kan hem niet goed verstaan.
Leiden aan het been doe ik ook, ook achterbeen. Ik begrijp alleen dan weer niet het nut van het paard neerleggen.
Citaat:Wat is er mis met desensibiliseren en groot en overdreven desensibiliseren?
Tycho schreef:Ik kijk inmiddels anders naar dit soort dingen.
Het gaat er in dit filmpje waarschijnlijk niet om, om een paard te laten liggen. Al kan dat wel zo lijken.
Ik zie het meer als psychologie , wat doe jij als paard (en partner) op het moment dat je met je been in het draad staat en het plafond komt naar beneden ? Daar zijn dit soort gecontroleerde catastrofe's voor bedoeld volgens mij ?!
Tycho schreef:Mijn grens ligt dus niet bij een oefening maar bij de intentie en energie, het paard moet er wat van leren of er moet een 'gesprek' plaatsvinden tussen mens en paard .
sanne83 schreef:In het geval van een extreem paard, met een extreem (aangeleerd) gedrag, zal ik flooding niet uitsluiten als middel, maar dan hebben we het over uitzonderingen. Het gewoon lukraak mee nemen bij elk willekeurig paard (zeker in een demo) slaat imo nergens op.
Waratje schreef:Persoonlijk kies ik er liever voor om zulke catastrofale omstandigheden te vermijden, als je het niet erg vindt
Waratje schreef:Wat heeft het voor nut om dit soort vergaande technieken hier in NL in het voetlicht te halen, waar mensen per ongeluk ook nog op het idee kunnen komen om die methode ook maar een te "proberen"?
Cassidy schreef:Ik heb dat filmpje met het neerleggen niet aangehaald hoor, dat was Tycho. Ik ben het er helemaal mee eens dat halve informatie haast nog gevaarlijker is dan de complete informatie, en dat er genoeg mensen rondlopen die met deze halve informatie aan de slag gaan, met alle gevolgen van dien. Of, mensen die DENKEN dat ze dingen begrepen hebben, en dit dan op hun manier toepassen.
Cassidy schreef:Wat ik wil is dat mensen hun voorstellingsvermogen even in gang zetten en doordenken. Zich afvragen waarom mensen dingen doen zoals ze dingen doen, en er niet meteen een sticker opplakken. Niet gaan toetsen aan wat wij gewend zijn....ter kennisgeving aannemen, en het misschien verder laten voor wat het is.
Tycho schreef:Cassidy schreef:Ik heb dat filmpje met het neerleggen niet aangehaald hoor, dat was Tycho. Ik ben het er helemaal mee eens dat halve informatie haast nog gevaarlijker is dan de complete informatie, en dat er genoeg mensen rondlopen die met deze halve informatie aan de slag gaan, met alle gevolgen van dien. Of, mensen die DENKEN dat ze dingen begrepen hebben, en dit dan op hun manier toepassen.
@ Cassidy, Dus we moeten maar geen dingen laten zien omdat er mensen zijn die het niet begrijpen of er maar lukraak mee aan de gang gaan ? Ik vertrouw mijzelf dit soort dingen ook niet toe maar ben wel blij dat dit soort mannen hun kennis delen !