Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
IKbenEllen schreef:EliseLukas schreef:Eerlijk gezegd vond ik het filmpje niet heel boeiend want zo rijdt het grootste gedeelte van de ruiters erbij
![]()
![]()
Is het nog niet goed
Waar blijft jouw fimpje nou?
Ik heb het ook niet specifiek over het wijken, maar over deze reactie (die dan toevallig wel over wijken ging, maar net zo goed over afwenden of halthouden kon gaan)EliseLukas schreef:a) je accepteert dat je niet genoeg geoefend hebt voor de wedstrijd en dat je nog niet klaar was voor het niveau dat van je gevraagd werd en je neemt het je paard niet kwalijk maar oefent thuis voor de volgende keer
b) Je accepteert niet dat je niet het gewenste niveau hebt (een 5 is te laag, sorry) en vindt dat het de schuld van je paard is en je zult voor je eigen eer hoe dan ook laten zien dat je het kan ook al gaat dit ten koste van je paard.
IKbenEllen schreef:EliseLukas schreef:Maar dan kun je het toch ook niet met me oneens zijn dat je voor ipv een 4 je paard moet dwingen iets te doen voor een 5?!?!
Misschien wordt het ook nog een 6... of een 7...
Jij laat hem dan maar lekker voor een 4 lopen? Oh nee, je gaat niet op wedstrijd
Sjolvir schreef:Overigens pruts ik mijn pony tijdens een proef ook wel eens een onderdeel door,
mits het iets is, wat ze donders goed kan maar op dat moment gewoon het gevraagde niet doet.
Wat doe je als ruiter als je paard buiten ineens midden op de weg achteruit gaat lopen?
Dwing je hem toch ook neem ik aan naar voren?
(en dan bedoel ik niet dat je hem in elkaar moet rammen, maar als hij stout is, moet ie luisteren!
Kan hij iets echt niet, of is hij echt bang, dan moet je daar als ruiter begrip voor hebben.)
Evelienepien schreef:Sjolvir schreef:Overigens pruts ik mijn pony tijdens een proef ook wel eens een onderdeel door,
mits het iets is, wat ze donders goed kan maar op dat moment gewoon het gevraagde niet doet.
Wat doe je als ruiter als je paard buiten ineens midden op de weg achteruit gaat lopen?
Dwing je hem toch ook neem ik aan naar voren?
(en dan bedoel ik niet dat je hem in elkaar moet rammen, maar als hij stout is, moet ie luisteren!
Kan hij iets echt niet, of is hij echt bang, dan moet je daar als ruiter begrip voor hebben.)
Sjolv: je hebt het mooi verwoord![]()
![]()
Want dat is pcies waar ik mijn sporen voor gebruikte op dat momentmaar dat mag/kan schijnbaar niet want dan ben je niet wedstrijdwaardig
EliseLukas schreef:Ik heb nooit gezegd dat je niet wedstrijdvaardig bent
EliseLukas schreef:a) je accepteert dat je niet genoeg geoefend hebt voor de wedstrijd en dat je nog niet klaar was voor het niveau dat van je gevraagd werd en je neemt het je paard niet kwalijk maar oefent thuis voor de volgende keer
b) Je accepteert niet dat je niet het gewenste niveau hebt (een 5 is te laag, sorry) en vindt dat het de schuld van je paard is en je zult voor je eigen eer hoe dan ook laten zien dat je het kan ook al gaat dit ten koste van je paard.
Blijkbaar kies je voor b....
Een paard is een dier dat alles voor je wil doen en ook zijn best zal doen zolang hij daar de kans voor krijgt en aangemoedigd wordt. En als jij daar op deze manier mee omgaat is dat gewoon gemeen! En dat voor die ene punt (nota bene van 4 naar 5!). Het was zoiezo niks, dus waarom zou je die 5 nog willen? Ik snap niet dat je de band met je paard niet voorop stelt. En wat is de omschrijving van een 'dressuurruiter'?
Noah2006 schreef:Dat is het vervelende van youtube. Veel wordt vastgelegd op film/ foto en vervolgens wordt er zonder dat jij het doorhebt een discussie over jouw rijstijl gevoerd. Op basis van een foto, een kort filmpje oid. Dat stoort mij wel. Als diegene om commentaar of hulp vraagt prima.
Degene die dit op internet zet moet zelf wel perfect rijden om anderen zo neer te zetten? Wat flauw zeg.
Noah2006 schreef:Dat zeg ik niet Tigra, ik zeg dat als je filmpjes van anderen neerzet die jij hebt gemaakt,die vervolgens gaat vertragen op de seconde, nogal makkelijk is als je zelf geen dressuur rijdt. Dat is wat ik ermee wil zeggen. Vandaar, diegene moet wel perfect rijden. En wat ik er ook mee wil zeggen, waarom laat hij niet zien hoe het wel moet ipv ontzettend veel negatieve filmpjes van hoe het niet moet. Ik denk dat je daar veel meer mensen mee bereikt.
Tigra_ schreef:En daarbij zul je ook de kans moeten krijgen om iemand te zien die het in jouw ogen wel zo dicht mogelijk tegen het perfecte aanzit als je wil laten zien hoe het wel zou moeten.