Anne_GTI schreef:Zulke stunts kan ik ook prima met mijn eigen paard uithalen hoor, maar ik doe dat niet op de openbare weg om andere verkeersdeelnemers niet in gevaar te brengen.
Ik weet niet waar je leest dat mijn paarden bepaalde zaken niet willen doen voor me guinevere? Ik vind dat een paard best mag reageren als ie van achteren wordt "beslopen" door een gele ligfiets met een oranje vlaggetje erop de eerste keer dat ie zo'n ding zien. Alleen de reactie moet wel te controleren zijn door de geleider en die moet de rust en het vertrouwen aan het paard geven dat er niks aan de hand is. Dus ik lach om zijn reactie en loop door omdat er verder niks aan de hand is en hij volgt wel weer....
Nog even ter aanvulling op mijn eerdere post....
Ik begrijp van je dat je dat wat nh-ers doen ook makkelijk kunt.
Hier een filmpje van een gevorderd persoon in NH met zijn paard. Eerste helft is grondwerk, tweede helft rijden.
Volgens mij doet dit paard toch echt precies wat zijn eigenaar wilt en staat dit paard veel beter onder controle dan menig paard wat ik om mij heen zie. Ik zie ook heel wat meer leiderschap dan ik op concoursen en andere evenementen tegenkom, maar ook zachtheid.
http://www.youtube.com/watch?v=Ow2yDdRK_Zc
Het grondwerk laat zien dat het paard vanuit de grond prima te controleren is en laat ook een leuk spel zien tussen mens en paard. Het rijden geeft aan dat het paard prima luistert zonder ijzerwinkel en hulpteugels ed.
Zoals ik heb begrepen ken jij dat ook. Dus maak ik een afspraak...
Als jij hetzelfde kunt laten zien als de man in dit filmpje (Liefst grondwerk en rijden, maar alleen rijden is ook goed) neem ik mijn petje voor je af en zal nederig toegeven dat je inderdaad veel verder bent dan de meeste onder ons.
Maar dan wil ik het wel eerst op een filmpje zien.
Zie het maar als een uitdaging.
En natuurlijk mag het in een afgesloten bak, gezien je aangeeft dat je het alleen daar verantwoord vindt.