nog even een foto van laatst met dat koude weer met mijn bbp
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

fransien schreef:ja hoop het nooit meer mee te maken!
maar of ik dan met of zonder zadel zit maakt mij niet uit ik zit liever zonder dan voel ik het aankomen
Sin schreef:hmm.. 't zal aan mij liggen dan, ben nogal een bangerik en mijn paard is een bangerik met turboversnelling
ieder zijn ding toch?
)nagekeken en ze heeft nergens last van dus waarschijnlijk zijn we het eens zonder zadel de wijde wereld in(ahum polder dan hihi) Sin schreef:Wat ik mij afvraag is of jullie dan allemaal zo'n superbetrouwbare paarden hebben die nooit eens schrikken en wegspringen?
Trouwens.. zonder zadel, is dat niet extra belastend voor de paardenrug ivm drukverdeling? Ik wil jullie plezier niet ontnemen, maar ik vrees van wel hoor..
Je kunt veranderingen in de beweging trouwens wel veel beter voelen dan met zadel, ik weet de seconde ervoor al dat hij iets gaat doen. In het begin heb je dit nog niet maar als je vaker zonder zadel rijdt voel je dit heel goed. Lara_Silver schreef:Dat het extra belastend is voor de paardenrug is niet altijd waar, je moet je zit aanpassen aan het zonder zadel rijden. Je moet echt op je bips zitten ipv op je zitbeenknobbels, vergt een beetje oefening, maar als je het eenmaal doorhebt is er niets fijners, ook voor het paard.
Lara_Silver schreef:En schrikken en wegspringen, tuurlijk doen die van ons dat wel! Die van mij bokt nog wel eens als ik er op zit zonder zadel. Maar ach dan lig je er een keer naast en dan spring je er weer op, niks aan de hand!Je kunt veranderingen in de beweging trouwens wel veel beter voelen dan met zadel, ik weet de seconde ervoor al dat hij iets gaat doen. In het begin heb je dit nog niet maar als je vaker zonder zadel rijdt voel je dit heel goed.
Waratje schreef:*knip*

Je kunt speculeren wat je wil, ik weet zelf heel goed dat mijn pony plezier aan het rijden heeft. Dom te denken dat deze gedachten beïnvloedbaar is door derden die de rijden noch de pony in levende lijven heeft gezien. fransien schreef:thanx

fransien schreef:van mij dan!!
fransien schreef:ja dat bedoel ik ik typ ook niet echt foutloos hihi
Ach maakt toch ook niet uit joh.

ellepel schreef:tadaaaaa:
http://i272.photobucket.com/albums/jj17 ... 1228514557
ik rij dmet een zacht dekje, en als het allemaal rond is ga ik boomloos rijden.
en ja tuurlijk kan zo'n paard je prima tillen zonder zadel hoor,gaan ze echt niet dood van![]()

Sin schreef:Wat ik mij afvraag is of jullie dan allemaal zo'n superbetrouwbare paarden hebben die nooit eens schrikken en wegspringen?
Trouwens.. zonder zadel, is dat niet extra belastend voor de paardenrug ivm drukverdeling? Ik wil jullie plezier niet ontnemen, maar ik vrees van wel hoor..

Sodeletuut schreef:Haha, had ik die maar
Vorige week deed ik een buitenritje zonder zadel,
en zonder andere paarden erbij, en dan is ze nogal 'alert'.
Alles was eng, spannend en raar.
Ze sprong van elk geluidje opzij en schoot er een paar
keer vandoor. Ik ben blijven zitten..
Ja ik knelde mn benen wel om dr buik, maar
dat is op dat moment even haar probleem, ik blijf liever
zitten.
en het is inderdaad niet goed om elke dag een uur lang zonder zadel te rijden,
maar de rug gaat echt niet meteen kapot van een keertje lekker zonder zadel rijden
Soms moet je idd maar doen wat je moet doen om te blijven zitten.. Maar dat is goed zo een alert paardje, van al dat klemmen om te blijven zitten krijg je een perfecte buik-been-billen work-out!