wie rijd er allemaal zonder zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovemeintje

Re: wie rijd er allemaal zonder zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 21:27

ja hoop het nooit meer mee te maken!
nog even een foto van laatst met dat koude weer met mijn bbp
Afbeelding

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 21:30

oeps stond er al een keer in. ach ja

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:32

Ik rijd ook wel eens zonder zadel op mn arabiertje.
Eigenlijk best vaak Tong uitsteken
Als ik geen zin heb om met zadel te rijden of als ze heeel vies is.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Judie op 04-12-08 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 21:34

leuk perretje!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:53

fransien schreef:
ja hoop het nooit meer mee te maken!

Nee inderdaad, nu heb ik gelukkig nergens water in de buurt.

@Judie: welkom bij de club! Wat grappig die twee vaak terugkerende redenen; geen zin in het zadel en pony te vies. Tong uitsteken

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:54

Ik rijd heel vaak zonder zadel! Meestal gooi ik het hoohdstel er dan ook af Haha!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:24

Wat ik mij afvraag is of jullie dan allemaal zo'n superbetrouwbare paarden hebben die nooit eens schrikken en wegspringen?

Trouwens.. zonder zadel, is dat niet extra belastend voor de paardenrug ivm drukverdeling? Ik wil jullie plezier niet ontnemen, maar ik vrees van wel hoor..

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 16:40

vele jaren zijn er vroeger zonder zadel op paarden doorgebracht en wij rijden geen uren zonder zadel het is meestal gewoon een rondje lekker relaxt stapen en soms een galopje. mijn paard en pony ondervinden er geen last van hoor.
zegt de dierenarts ook.
het wegspringen en schrikken jah dat gebeurd wel eens Bloos maar of ik dan met of zonder zadel zit maakt mij niet uit ik zit liever zonder dan voel ik het aankomen
en ja ik glijd er wel eens vanaf maar ja dan is het een qwestie van er weer op stappen Haha!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:46

hmm.. 't zal aan mij liggen dan, ben nogal een bangerik en mijn paard is een bangerik met turboversnelling Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:51

Ach, het ene paard is het andere niet. Schrikreacties verschillen sterk per paard. Mijn merrie neemt me mee als ze wegspringt, de jonge ruin kan dat zomaar vergeten Clown

lovemeintje

!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 16:56

Sin schreef:
hmm.. 't zal aan mij liggen dan, ben nogal een bangerik en mijn paard is een bangerik met turboversnelling Haha!

hoeft niet aan jouw te liggen hoor Knipoog ieder zijn ding toch?
maar ik ben vanaf dat we flair hadden begonnen zonder zadel omdat we er geen hadden en zo wen je eraan ik zou niet meer zomaar met zadel kunnen rijden(spierpijn de volgende dag) omgekeerde wereld.
het is zelf zo dat als ik met het zadel aan kom lopen mevrouw haar orden in nek legt en het niet leuk vind als ik hem er op leg(dachten dat het zadel niet goed was maar dit is door een profecional(of hoe zeg je het? Bloos )nagekeken en ze heeft nergens last van dus waarschijnlijk zijn we het eens zonder zadel de wijde wereld in(ahum polder dan hihi)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:36

Sin schreef:
Wat ik mij afvraag is of jullie dan allemaal zo'n superbetrouwbare paarden hebben die nooit eens schrikken en wegspringen?

Trouwens.. zonder zadel, is dat niet extra belastend voor de paardenrug ivm drukverdeling? Ik wil jullie plezier niet ontnemen, maar ik vrees van wel hoor..

Dat het extra belastend is voor de paardenrug is niet altijd waar, je moet je zit aanpassen aan het zonder zadel rijden. Je moet echt op je bips zitten ipv op je zitbeenknobbels, vergt een beetje oefening, maar als je het eenmaal doorhebt is er niets fijners, ook voor het paard.

En schrikken en wegspringen, tuurlijk doen die van ons dat wel! Die van mij bokt nog wel eens als ik er op zit zonder zadel. Maar ach dan lig je er een keer naast en dan spring je er weer op, niks aan de hand! Lachen Je kunt veranderingen in de beweging trouwens wel veel beter voelen dan met zadel, ik weet de seconde ervoor al dat hij iets gaat doen. In het begin heb je dit nog niet maar als je vaker zonder zadel rijdt voel je dit heel goed.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:58

Lara_Silver schreef:
Dat het extra belastend is voor de paardenrug is niet altijd waar, je moet je zit aanpassen aan het zonder zadel rijden. Je moet echt op je bips zitten ipv op je zitbeenknobbels, vergt een beetje oefening, maar als je het eenmaal doorhebt is er niets fijners, ook voor het paard.

Heb je dat wel eens met bijvoorbeeld een plip aangetoond? Want ik vrees dat hier de wens de vader van de gedachte is. Cool

Lara_Silver schreef:
En schrikken en wegspringen, tuurlijk doen die van ons dat wel! Die van mij bokt nog wel eens als ik er op zit zonder zadel. Maar ach dan lig je er een keer naast en dan spring je er weer op, niks aan de hand! Lachen Je kunt veranderingen in de beweging trouwens wel veel beter voelen dan met zadel, ik weet de seconde ervoor al dat hij iets gaat doen. In het begin heb je dit nog niet maar als je vaker zonder zadel rijdt voel je dit heel goed.

Dat kun je met zadel ook uitstekend voelen, hoor, maar je gaat voorbij aan verschil in reacties van verschillende paarden. Bij onze jonge ruin hielp het echt niet om er zonder zadel op te gaan zitten, als hij schrok en vertrok lag je er alleen maar gemakkelijker af. Bij hem was er geen seconde tussen schrikken en vertrekken, die vertrok op het moment van schrik. Met een zadel had je nog half kans om mee te komen, zonder echt niet.
Als je paard bokt, zou je je toch eens kunnen afvragen of je paard het echt wel zo leuk vindt Whoosh!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:37

Waratje schreef:
*knip*

Oh jij weer moet je geen ander topic gaan verzieken? Dit topic is niet voor deze discussie, ik tem dan ook op jou reacties.

Mijn pony bokt omdat hij voor ik hem kocht op een foute manier is ingereden er daarna een onervaren ruitertje op is gezet die de pony niet aankon, pony kreeg door dat bokken = niet werken, en dit is er heel moeilijk uit te krijgen, dat naast het feit dat hij pas met zijn 5e gecastreerd is wil wel problemen veroorzaken. Overigens bokt hij nu hoogst zelden en eigelijk alleen wanneer we net toevallig de tegenovergestelde richting uit willen in de wei, kan altijd gebeuren en zeker als je te maken hebt met een sterk karaktertje. Lachen

Kinderachtig uit de kast lokken zegt meer over jou dan over mij en mijn rijden hoor meid.. Lachen Je kunt speculeren wat je wil, ik weet zelf heel goed dat mijn pony plezier aan het rijden heeft. Dom te denken dat deze gedachten beïnvloedbaar is door derden die de rijden noch de pony in levende lijven heeft gezien.

Mocht je hierna nog wat te zeggen hebben dat niet OT is dan hoor ik het graag via pb, dan kun je dit topic ook met rust gaan laten.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 22:18

thanx

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:58

fransien schreef:
thanx

ggd Knipoog

Oeps, zie allemaal typo's in mn stukje. Nagelbijten / Gniffelen

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 22:59

van mij dan!! Bloos

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:01

fransien schreef:
van mij dan!! Bloos

oh nee hoor! Ik bedoelde typfoutjes, ik heb ergens 'de' ipv. 'het' staan maar ik heb de zin een beetje omgegooid en ben het vergeten te veranderen. Clown

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 23:02

ja dat bedoel ik ik typ ook niet echt foutloos hihi

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:04

fransien schreef:
ja dat bedoel ik ik typ ook niet echt foutloos hihi

Ooow was ff in de war. Clown Ach maakt toch ook niet uit joh. Tong uitsteken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:05

tadaaaaa:
Afbeelding

ik rij dmet een zacht dekje, en als het allemaal rond is ga ik boomloos rijden.

en ja tuurlijk kan zo'n paard je prima tillen zonder zadel hoor,gaan ze echt niet dood van Knipoog Haha!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:14

weet iemand waar je zon geweldige schapenvacht kunt kopen.. die wil ik absoluut hebben..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:16

ellepel schreef:
tadaaaaa:
http://i272.photobucket.com/albums/jj17 ... 1228514557

ik rij dmet een zacht dekje, en als het allemaal rond is ga ik boomloos rijden.

en ja tuurlijk kan zo'n paard je prima tillen zonder zadel hoor,gaan ze echt niet dood van Knipoog Haha!

Zo rijd ik ook nog wel eens, maar mijn singel heeft dan een handvat, vind het ook leuk om soms wat voltige achtige dingen te doen zonder zadel. Veel zonder zadel maakt de overstap naar boomloos idd wel veel makkelijk. Ja

@FitzChivalry: helaas geen idee.. Tegenwoordig lijken ze alleen maar nog van die schapenvacht-dekjes te hebben met alleen vacht aan de onderkant..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:18

Sin schreef:

Haha, had ik die maar Huilen van het lachen
Vorige week deed ik een buitenritje zonder zadel,
en zonder andere paarden erbij, en dan is ze nogal 'alert'.
Alles was eng, spannend en raar.
Ze sprong van elk geluidje opzij en schoot er een paar
keer vandoor. Ik ben blijven zitten..
Ja ik knelde mn benen wel om dr buik, maar
dat is op dat moment even haar probleem, ik blijf liever
zitten.

en het is inderdaad niet goed om elke dag een uur lang zonder zadel te rijden,
maar de rug gaat echt niet meteen kapot van een keertje lekker zonder zadel rijden Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:22

Sodeletuut schreef:
Haha, had ik die maar Huilen van het lachen
Vorige week deed ik een buitenritje zonder zadel,
en zonder andere paarden erbij, en dan is ze nogal 'alert'.
Alles was eng, spannend en raar.
Ze sprong van elk geluidje opzij en schoot er een paar
keer vandoor. Ik ben blijven zitten..
Ja ik knelde mn benen wel om dr buik, maar
dat is op dat moment even haar probleem, ik blijf liever
zitten.

en het is inderdaad niet goed om elke dag een uur lang zonder zadel te rijden,
maar de rug gaat echt niet meteen kapot van een keertje lekker zonder zadel rijden Haha!

Mhoa van een keertje klemmen gaan ze niet dood hoor. Knipoog Soms moet je idd maar doen wat je moet doen om te blijven zitten.. Maar dat is goed zo een alert paardje, van al dat klemmen om te blijven zitten krijg je een perfecte buik-been-billen work-out! Clown