[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:07

Dit is inderdaad het bewijs dat 24.7 buiten staan erg slecht is voor paarden.. echt heel zielig..
Ik ga nu lekker slapen, kom net uit de nacht..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:30

ik meld me ook nog even hier...

meeste ken ik wel geloof ik hier, maar toch even voorstellen:

indiana, 4 jarige kruizing tinker x draver, oftewel scudder (=tinker):
Afbeelding

Afbeelding

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:34

Hoi

Ik doe ook mee. Ben op het moment ff paardloos, maar daar komt waarschijnlijk snel verandering in Lachen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:52

Gezellig hier! Zou ook graag meedoen, rijd wel met bit en boomzadel, maar peerd staat 24/7 buiten met schuilstal in een kudde, hou zelf zoveel mogelijk haar hoeven bij en als ik geen zin heb of het even niet meer weet komt te bekapper kijken of ik het allemaal nog wel goed doe.

Peertie is een Fries, 8 jaar oud. Toen ik haar kocht stond ze (en ga even zitten voor de zekerheid) in een verwarmde stal mét deken op én de radio aan 's nachts. Overdag op een postzegeltje wei... We hebben dus even onze...meningsverschillen Duivel .... gehad zeg maar want wat moest mijn prinses op de erwt wennen ROFL !!!.En nu is er geen fanatieker buitenkampeerder te vinden dan mijn mutsie....

Afijn, op de eerste pensionstalling waar ik stond had ze een fijne wei maar stond wel alleen en op stal 's nachts in de winter. Daar kreeg ze een peesblessure waardoor we uiteindelijk zijn verhuisd naar stal nummer 2, die achteraf toch iets minder natural was dan was aangegeven... op dus naar stal nummer 3... die heb ik gedelete uit mijn geheugen en na 4 dagen met spoed op naar stal nummer 4. Waar ze nu dus Echt 24/7 buiten kan met schuilstal en in een kudde van 4 staat. 2 Merries en 2 ruintjes. Foto's heb ik zat, maar moet ik nog opsnorren.

Zelf ben ik bijna 40 jaar jong, mama van een kotertje van 10 (ventje) en getrouwd. Hang in nog een HK topic rond maar ach we zien wel, gezelligheid trekt een Brabo altijd he! Haha!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:52

Ik zag trouwens al heeeeel veel heeeeeel leuke paardjes voorbij komen!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:58

Nog meer mooie en gelukkige buitenpaardjes, ik wordt hier echt heel vrolijk van Haha! .

@ liljebo Wel leuk bedacht zo´n mineralenemmer, dat ze zelf kiezen hoeveel ze binnenkrijgen. Maar dan de vraag wat moet er allemaal wel / niet inzitten en wat moeten de verhoudingen zijn? Iemand een idee?
Omdat mijn poown in een kudde staat met ponys van allemaal verschillende eigenaren wordt het denk ik niet haalbaar om dat zo te regelen, maar we zullen zien.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:14

Thanx.. Laura... die emmer die ik heb is hier een kant en klaar standaardemmer, helemaal afgestemd op paarden en wat ze hier nodig hebben. De inhoud is hard als steen. Vergelijkbaar met een mineralenblok, denk ik. Normaal gesproken kun je zoiets dus gewoon in de wei zetten, ongeacht hoeveel paarden er staan. Ze likken eraan naar behoefte en het is voor elk paardje goed. Hier staat in elke wei zo'n ding. Ook bij koeien, maar die hebben dan weer een aangepaste versie.

Indy leuk paard en brechje vaak verhuisd. (had ik ook in nl)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:57

@ ikenindi, je hebt een gevlekte 'puntneus'. Alle dravers zijn puntneuzen Clown

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:43

liljebo schreef:
Thanx.. Laura... die emmer die ik heb is hier een kant en klaar standaardemmer, helemaal afgestemd op paarden en wat ze hier nodig hebben. De inhoud is hard als steen. Vergelijkbaar met een mineralenblok, denk ik. Normaal gesproken kun je zoiets dus gewoon in de wei zetten, ongeacht hoeveel paarden er staan. Ze likken eraan naar behoefte en het is voor elk paardje goed. Hier staat in elke wei zo'n ding. Ook bij koeien, maar die hebben dan weer een aangepaste versie.

Indy leuk paard en brechje vaak verhuisd. (had ik ook in nl)

Ja, eer je tussen de gouden bergen de loze beloften hebt ontdekt sta je er meestal helaas al Boos! ... maar waar ik nu sta zullen ze me weg moeten knuppelen Haha! !! Ik sta nu vlakbij Belgie overigens, tegen de Ruchpense bossen. heeeeeerlijke omgeving! Waar in de buurt in Belgie stond jij?

Edit, tegenwoordige tijd eruit gejopt. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Breghje op 10-10-08 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:51

Jeetje dat gaat snel! Gisteren waren het nog maar 2 pagina's!

Vandaag is Ordeal 150 dagen drachtig Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:53

Arabesk schreef:
@ ikenindi, je hebt een gevlekte 'puntneus'. Alle dravers zijn puntneuzen Clown

durf jij mijn paard uit te schelden?! Knipoog

puntneus? kun je serieus aan de vorm van de neus een draver herkennen? of hoe bedoel je dat?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:55

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:59

jeetje gezellig hier!!
Moest gelijk 3 pagina's doorkijken met superveel foto's! Word ook helemaal blij van al die winterbeertjes, hoezo slecht idd?
Breghje, zo'n verwende knol hebben wij nu dus ook staan... kreeg bij een miezerbuitje al een regendeken op of ging naar binnen. Geheel geschoren dit voorjaar nog dus zit ook geen vacht aan... Begon bij ons weg te kwijnen omdat ie 24/7 buiten stond en leefde weer helemaal op met 'snachts op stal. Langzaam maar laten wennen dus! Want de jonkies en weinig bereden paarden staan hier hele jaar buiten en de veel gereden paarden worden in de winter 'snachts op stal gezet.
Zal ik de mijne ook maar even showen dan?

Als eerst het paardje wat ik al 7 jaar lang, 8 mnd per jaar tot mn beschikking heb (jammergenoeg dus niet van mij maar van een huifkarverhuur, hopelijk binnenkort wel van mij vanwege zn 3 peesblessures...)
Twan, 14 jaar oude fjord met een karakter van goud! Hij heeft mn interesse in "natural" gewekt aangezien er met traditionele methodes geen land met hem te bezeilen is! Voor de kar een mak lammetje maar onder zadel een vreselijke draak. Ik ben meer naar hem gaan luisteren en kan nu dus echt alles met hem! Relatie gebaseerd op wederzijds vertrouwen Haha!
Afbeelding

Dan mn eigen paardje, Rocky! 2,5 jarige fries x kwpn met een heerlijk koudbloed karakter. We hebben hem vanaf een half jaar leeftijd en ook bij hem werkt een natural methode toch echt het beste! Alles langzaam, in zijn tempo en met vol vertrouwen. Hij is ontzettend lief en heeeeeeel rustig (zeg maar gerust lui) maar begint toch wel wat te puberen af en toe Haha!
Als pluizige jaarling zn vriendje aanduwen:
Afbeelding

Meneer op 2 jarige leeftijd, kennismaking met het verwende "disneypaard" (tevens 1e keer in zn leven dat hij een bak ziet)
Afbeelding

Nog 2 mooie sfeerfoto's waar ik altijd heel blij van word:
Wat andere paardjes (waarvan de meeste nu weg zijn)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WRDTKB4W.jpg

Mijn rock voorop:
Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:00

oja ik wil er gelijk even bijzeggen dat ik vrij slecht ben in namen enzo onthouden dus het kan ff duren voordat ik iedereen bij het juiste paardje en het juiste leven kan plaatsen Haha! Kan dus zijn dat ik soms iets "logisch" nog na moet vragen... Sorry, blonT he?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:02

als mensen voorlopig even dezelfde avatar houden, scheelt ook al
'oja zwerte, van die schattige kat in d'r avatar' Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:15

amai dat gaat hier snel! Ik graak bijna niet bijgelezen! Hee wat een leuke paarden heb ik zien voorbij komen! En idd ze zien er alles behalve slecht uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:21

Daan_Ordeal schreef:
Vandaag is Ordeal 150 dagen drachtig Haha!

Spannende en vooral ook mooie tijd!
Geniet ervan! Knipoog

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:25

Zeker leuk om even wat foto's te zien!

Ik ga vanmiddag een foto maken van de dikke buik van Ordeal Knipoog Joviban dankje Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:26

150 dagen, nog wel even te gaan dus! Wat voor papa heeft erop gezeten?

avatar houden scheelt idd heel veel, daarom is de mijne altijd hetzelfde Haha! Is inderdaad een schattige kat, eentje met een hersenafwijking... bij ons geboren en blijft bij ons! Lijkt wat autistisch en zn fijne motoriek is niet zo best... verdwaald letterlijk in onze eigen tuin en in paniek gaat hij als een malloot rondjes rennen en houd daar niet mee op... Maar afgezien van dat is hij heel blij een gelukkig, vooral als zn mama en zusje in de buurt zijn (echte drie-eenheid dat, heerlijk om te zien)
Sorry, ben dol op hem dus grijp elke mogelijkheid om anderen te vertellen en te showen hoe leuk hij is Haha!
Maak kennis met Herman (hoezo scheel?)
Afbeelding

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:32

Arabesk... volgens mij heeft onze silja geen puntneus...(heb daar meteen van die rare visioenen bij)

Brechje..ik stond in nederland, particulier of twee verschillende plaatsen en bij een manege in limburg en bij een pensionstal in limburg. Bij de manege had mijn oudje het prima naar zijn zin vanwege de regelmatige weidegang (hij mocht altijd met iedereen naar buiten omdat hij zo sociaal was) en lage stalmuurtjes, waardoor contact met andere paarden mogelijk was. Maar de tinker die ik later kreeg vond het daar vreselijk. Die raakte daar erg gestressd en kon er niet tegen om binnen te staan. Doorlopend buiten was daar geen optie. Bij de pensionstal weer wel, maar daar moest ik weg omdat ik zelf ging verhuizen. Particulier was weer minder omdat daar ook (vervelende) zwijnen in de wei liepen die alles omwoelden waardoor mijn paard zandkoliek kreeg. Het laatste particuliere adres was wel weidegang met vrije toegang tot stal, maar weer geen paardenvriendjes. Pfff.

De tinker heb ik moeten verkopen omdat het paard volledig ongeschikt was voor mij en ik toen nog niet half wist wat ik het laatste jaar met de parellicursus heb geleerd.

Maar nu heb ik dus zelf een wei achter het huis en een wei geleend dichtbij en regel ik verder alles zelf. We hebben ons huis echter te koop staan, want we willen een huis met meer grond erbij, zodat alle paarden aan huis kunnen lopen
Alleen is het op dit moment hopeloos met de huizenverkoop. Helaas.

Spannend Daan.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:35

o o en ik krijg een dezer weken de paardjes bij huis heerlijk heerlijk
@arabesk toffe hooiruif haha kijken hoe lang die het volhoud dus

haha schele kat , wel een poepie

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:41

hahaha Zwerte, die is best wel scheel ja Haha! Wel schattig!

Ordeal is door Rubiquil gedekt Vingers aflikken (geinsemineerd moet ik zeggen)

Liljebo het is nu zeker een slechte tijd om je huis te verkopen, balen!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:46

Daan, ik had het al in je profiel gezien en het staat zelfs in je onderschrift... nouja, hebben jullie iig direct bewijs dat ik smorgens nog niet echt nadenk Haha!

liljebo, het is soms een drama met stalling/weide vinden! Ik voel me gezegend met mn plekkie waar ik alleen in het weekend kom. Door de week woon ik in utrecht wegens studie maar mn paardjes staan dus (nog) in drenthe. Wel balen af en toe, dan mis ik ze door de week erg. Maar ze worden goed verzorgd iig en staan lekker in de wei met maatjes. Probleem hier is dat ten eerste alles niet te betalen is en ten tweede weidegang altijd erg beperkt is... Betaal je gerust 2 a 300 euro voor een klein stalletje met alleen zomer weidegang. Nou, dat ga ik mn paardje echt niet aandoen!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:58

Zwerte het is inderdaad erg duur in deze omgeving, en weidegang is vaak heel beperkt. Gelukkig heb ik ze bij mijn vader thuis staan, en in de zomer op het land bij de vereniging waar ik rij. Anders was het voor mij ook echt niet haalbaar om 2 paarden te hebben en Ordeal nog drachtig ook. Ik heb me laatst al een beetje verdiept in de opfok, dan zit je toch ook wel op circa 125,-- per maand.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:00

ik woon in drenthe en heb wat dat betreft erg veel geluk jaah
maar straks kan iik het helemaal doen zoals ik het zelf wil , heb trouwens nog twee plekkies extra Tong uitsteken