heb ik er helemaal genoeg van.
Wat mijn betreft kan dhr Roberts gerekend worden onder unnatural horsemanship
Hij heeft de term NH groot gemaakt, maar valt er zelf eigenlijk niet meer onder.
wat vinden jullie van zijn methode?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

jodi schreef:Als ik het goed begrepen heb is hij inmiddels 73 jaar.Dat is de leeftijd van mijn moeder die nauwelijks kan lopen en mijn vader was op die leeftijd helaas al vertrokken.
Ik vind het dus wel normaal dat hij hulp inroept van de jongere generatie.
En wat is 'natural'?Paarden geven elkaar ook geen kadootje als ze het niet eens zijn...
En ik heb genoten van hem,relaxed rondscheurend met zijn Haf terwijl het 'dresuurbeest' alle kanten op sprong
) uitzien.
) vind ik een beetje een snelle conclusie
) mening 
. De fjord wordt zelfs uit zichzelf een aantal keer geinteresseerd, hij hoeft er alleen maar iets mee te doen, maar zijn acties lijken wel compleet onafhankelijk van het gedrag van het paard. Ik zou me eerlijk gezegd al kapot schamen als dit zou gebeuren tijdens een les met alleen een eigenaar, laat staan op zo'n groot evenement.
). Je moet natuurlijk mensen niet al te veel wilen shockeren
Het mag niet al te veel afwijken.
maar dat in het land der blinden eenoog koning is, dat wiste we allang toch
) dus wel voorstander van de methode van meneer Roberts eigenlijk. Sterker nog, deze methode werkt voor mijn merrie vele malen beter (en vriendelijker!) bij bv het trailer laden dan alle andere methodes die ik ooit tegen ben gekomen. Ik ben dan ook van mening dat hij wel degelijk een goede "natural horseman" is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij altijd alleen maar juiste inschattingen zal maken, maar de druk die met zo'n publiek en het beperkte tijdsbestek op iemand ligt lijkt me ook niet bepaald makkelijk om mee te werken. Ik denk dat iedereen hier wel eens een inschattingsfout heeft gemaakt of iets sneller wilde doen dan haalbaar was, misschien was dat hier ook het geval? Ik vind het iig heel erg netje van MR dat hij een 'follow-up' heeft aangeboden en maak me dan ook zeker niet druk over zijn kennen en inzicht. Ik denk dat deze man over meer adequate paardenkennis beschikt dan de meeste van ons bij elkaar. Nee hoor, ik zou meneer Roberts (of Annemarie) mijn paard echt met een gerust hart toevertrouwen. En geloof me, ik ben echt een doetje met mijn paard hoor
.
.
. Uit de startpost kan ik alleen nog maar opmaken dat deze filmpjes de TS erg "dwars" zitten, de bokstopper + hekken zeggen mij niet zoveel. Terugzoeken wordt een beetje teveel werk en vind ik zelf ook niet zo relevant voor een reactie in dit topic. Maar goed, ik kan best respect hebben voor de mening van de TS zonder deze te begrijpen of delen toch...
Ik geloof (nu ik met een wat wakkerder hoofd de startpost van de TS nog een keer gelezen heb) trouwens dat de mening van de TS vast ook op meerdere dingen gebaseerd is, maar in dit topic komt voor mij eigenlijk alleen die ene geburtenis maar naar voren. 
Citaat:De mensen die zic in dit topic negatief uitlaten over Monty en zijn team, hebben zeker een heel braaf en "gewoon" paard, waar niks mis mee is. Houden zo. Ben jaloers op jullie!!!

een beste kerel.laurahi schreef:Ik vind de join-up ook niet nergens op slaan. Hij gaat er dus van uit dat een paard iets verkeert heeft gedaan en daarom straf krijgt.
MLoeser schreef:Ik vind Monty Roberts geen NH meer.
Maar dat is hoe ik het zie / begrepen heb.