Zit even met een dilemma. Ik heb destijds voor mijn Sam een heerlijk boomloos zadel gekocht, de Barefoot Cheyenne maatje 1. Sam is inmiddels ruim 4 jaar, we zijn lekker bezig met beleren, gaat allemaal prima. Sam krijgt steeds meer 'body', maar ik merk dat deze Cheyenne toch net even te 'massaal' op zijn rug ligt en net te lang is voor zijn zeer compacte ruggetje.
Met andere woorden, ik vind het niet optimaal voor mijn paard. Ik heb inmiddels van veel mensen gehoord dat het niet zo erg is, omdat je niet op dat laatste gedeelte van het zadel zit, enzovoort. Maar IK vind dit niet het beste voor mijn paard om straks intensiever hiermee te gaan rijden. Daarbij is mijn paard zo kort en compact gebouwd, dat ik het idee heb dat het zadel bij het rijden in snellere gangen zijn schouder ietwat belast. Ik wil zijn schouders natuurlijk helemaal vrij, zoals het hoort.....
Helaas heb ik nu niet even een foto, maar neem het maar even gewoon van me aan, hoor.
Anders kan ik dit weekend wel even een fotootje maken (als ik het niet vergeet). Overigens staan er in mijn profiel wel wat foto's met zadel, maar of je het dan goed kunt zien?
Vanmorgen had ik emailcontact met iemand die ook Barefoots verkoopt, die me de maat Shetty aanraadde. Die is 5 cm korter en je kunt er op rijden tot maatje 38 (ik heb 34, hooguit 36).
Ik heb destijds aan mijn verkooppunt ook al gevraagd hoe de Shetty zit, maar toen kreeg ik te horen dat het een echt kinderzadel is. Nu krijg ik deze info over de Shetty terug via de mail!!! Wat nu, want die 5 cm zou geweldig zijn bij mijn paard. Het gaat net om een fractie te lang, die dan weg zou vallen. Verder is het een heerlijk zadel en heeft mijn paard er een prima bouw voor (nauwelijks schoft, mooie, stevige rug). Ik wil zo graag boomloos blijven rijden, maar na een lange zoektocht naar een korter boomloos zadel, geef ik de moed bijna op. Tot dit mailtje. Is er iemand die iets weet over de Shetty?????
. Ze hebben niet van alles testzadels namelijk. En ik ben niet zo flexibel dat ik even met mijn paard heel NL rond kan rijden.
". Ik bedoel maar....
). Afijn, is allemaal goed gekomen, ook het inladen daarna, maar ik ben wat huiverig voor transport......
!
in het zadel, wat is dan het probleem?