Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
marleen_usar schreef:Waar haal je nickyskeet als ik vragen mag?
Midasje schreef:hmm lollig dat de naturales toch vliegenspray gebruiken.
Moet eerlijk zijn had ik niet verwacht
Midasje schreef:hmm lollig dat de naturales toch vliegenspray gebruiken.
? Midasje schreef:hmm lollig dat de naturales toch vliegenspray gebruiken.

JoviBan schreef:Mijn paarden nemen overigens hun toevlucht tot de inloopstal als het ze te erg wordt met de dazen. Ze kunnen naar binnen en naar buiten wanneer ze maar willen, ideaal.
en je krijgt er een mooie striping van op je paard
. Het waait daar meestal wel een beetje. De eerste twee zomerseizoenen droeg hij wel eens een vliegenkap, omdat hij snel last kreeg van zijn ogen met de vliegen, al heb ik de kap ook wel eens opgedaan vanwege opkomende eczeemplekjes, die hij wel vaker heeft in de maanden mei/juni. Dit jaar is het nog niet nodig geweest. Hij trekt minder vliegen aan, lijkt wel en zijn ogen zien er gezond en 'droog' uit. Ook de lichte eczeem heeft dit jaar niets voorgesteld, gelukkig. 

Dani62 schreef:Midasje schreef:hmm lollig dat de naturales toch vliegenspray gebruiken.
Past dat niet in ons hokje?
_rosita_ schreef:Een deken doe ik mijn paarden niet op voor de vliegen, net als zo'n alienkap.... niet omdat ik zo nodig natural moet zijn, maar wel omdat er onder die zooi ook een daas/vlieg kan gaan zitten en dat vele malen meer irriteerd dan een beest wat weg kan vliegen.
Mijn Belg en Shet spuit ik af en toe in met Veerust als het heel erg is, mijn KWPN heeft totaal geen voorpluk en die heeft dus sinds vandaag een vliegenfrutsel om met die slierten, zodat ie in ieder geval íets voor zn ogen heeft bungelen.