Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Antheman schreef:Spit de site van Marijke de Jong goed door. Wellicht helpt dat je voldoende.
Me_lodY schreef:sorry dat ik even reageer: als je geen geld hebt voor lessen, waarom ben je dan überhaupt aan een paard begonnen...
Mischa4ever schreef:Antheman schreef:Spit de site van Marijke de Jong goed door. Wellicht helpt dat je voldoende.
Ok, dankjewel.

Niisj schreef:Volgens mij staat er op de site van Antoine meer over het rechtrichten uitgelegd. http://www.hoefkatrol.com
Mischa4ever schreef:Ik heb alles even doorgelezen, maar er staat geen duidelijke uitleg wat betreft de hulpen.
Voorbeeld:
'De eerste stap is het paard gelijkmatig te laten inbuigen naar links en naar rechts.' ....(verhaal over hoe je kan zien dat je paard inbuigt)..... 'Als het paard zich correct laat inbuigen..'
Er staat nergens; ZO laat je je paard goed inbuigen, die en deze hulpen geef je, die en dat is je houding, blablabla.
Daar ben ik echt naar opzoek..
Alicia2u schreef:Je kunt beter zonder zadel rijden en goed les krijgen dan met zadel en je paard in de knoop rijden, maar dat is mijn mening...

Mischa4ever schreef:ikenindi, ik heb misschien een oplossing gevonden..
ikenindi schreef:Mischa4ever schreef:ikenindi, ik heb misschien een oplossing gevonden..
das mooi, hoe dan? ik heb wel nog dvd liggen met mooie oefening. daar heb ik wel wat aan gehad om t te begrijpen.